Annons:
Etikettfanfiction
Läst 5691 ggr
Mikaela120
8/21/12, 1:51 PM

Ginny Weasley's femte år på Hogwarts

Hejsan! Jag har börjat lite smått på en fanfiction om Ginny Weasleys femte år på Hogwarts (HBP). Den handlar om Ginny då som gillar Harry. Hon brukar umgås med Luna väldigt mycket. Finns det någon som skulle kunna tänka sig att läsa den? Jag kommer lägga upp den i rätt så långa kapitel och vill säga att det är min första fanfiction någonsin. Jag har skrivit lite berättelser förut men aldrig fanfictions.

Så ja… Jag börjar efter någon kommentar.

Förresten: Jag vill gärna ha konstruktiv kritik på den, dvs säga skriv helst inte bara "Bra" utan varför det var bra.

Det var det… Hej då!

Annons:
Yelly Bean
8/21/12, 2:16 PM
#1

Jag skulle gärna läsa den! Ginny har alltid varit en av mina favoritpersoner i böckerna, hon är så stark och självsäker på nåt sätt. Och Luna är också en av mina absoluta favosar. Så det ska bli kul att läsa! Skrattande

Mikaela120
8/21/12, 2:21 PM
#2

Vad bra Skrattande Jag har skrivit klart den för hand, så jag ska bara få in den på datorn. Haha, vilket kommer ta lite tid… Jaja jag hoppas det blir bra i alla fall.

Yelly Bean
8/21/12, 2:25 PM
#3

Tror jag säkert! Glad

Mikaela120
8/21/12, 8:27 PM
#4

Här är Kapitel 1 Glad

Kap. 1

”Ginny” ropar Luna, och jag vaknar upp ur min trans.

”Ja, vad är det?!” svarar jag smått irriterat, jag hade tänkt på Harry.

”Du gillar honom, eller hur?” frågar hon nyfiket och hennes hår fladdrar till in den magiska vinden.

”Vem pratar du om?!” småfräser jag till henne innan jag kommer på att jag inte borde gjort det.

”Harry förstås! Harry Potter.” Jag slutar tugga maten jag har i munnen innan jag svarar; Lite.

Egentligen är det inte sant. Jag gillar inte Harry jag avgudar honom. Men han kommer aldrig bli min. Han är väldigt populär vilket resulterar i att jag inte är den enda tjejen på skolan, eller ens i min årskurs som har en crush på honom. Ta Luna till exempel. Hon har aldrig sagt det själv, men jag misstänker att hon också gillar honom. Men Harry är min! I alla fall i mina drömmar…

När jag efter en stund ätit klart så går jag och Luna skilda vägar. För mig står det Förvandlingskonst på schemat. Jag har den tillsammans med Slytherinarna. Toppen tänker jag sarkastiskt. Luna springer iväg till sin Örtlära och jag är ensam kvar i en öde korridor. Jag skyndar mig till den tredje våningen där Förvandlingskonsten håller hus. På andra våningen träffar jag på Peeves. Det känns nästan som om någon hällt i mig lite Oturselixir idag.

”Nämen, ser man på!” säger han med en tillgjort förvånad röst.”Är det inte lilla,fina, söta blodsförrädaren som kommer här? Är du sen till din lektion?” Han kastar väldigt många vattenballonger på mig innan han försvinner. Jag springer upp en till våning och knackar på dörren till lektionen. Ingen svarar men jag går in ändå.

”Kära nån!” utbrister Professor McGonagall när jag kliver in dyblöt. Det droppar vatten från mitt hår och jag känner mig helt frusen. Hon riktar sin trollstav mot mig och på mindre än en sekund så är jag torr igen.

”Tack” nästan viskar jag.

Jag sätter mig på den enda plats som är ledig.
”Som jag sa innan Miss Weasley kom…”
”Borde inte blodsförrädaren få straffkommendering eller i alla fall poängavdrag för att hon kom försent?” ropar en Slytherintjej. Några killar från Slytherin busvisslar. Jag tittar vädjande på Professor McGonagall.

”Vi använder inte det ordet i mitt klassrum Miss Jonas” säger hon till Slytherintjejen som heter Jonas i efternamn.”Och nej, Miss Weasley kommer inte få någon bestraffning eftersom det var Peeves som skapade oredan. Eller hur?” Hon tittar frågande på mig och jag nickar till svar. Miss Jonas ser besviken ut.

”Som jag sa” fortsätter Professor McGongall, nu smått irriterad ”så är Getterna oerhört viktiga och kan avgöra er framtid. Därför måste ni studera extra mycket det här året.” Ungefär där någonstans slutar jag bry mig om vad hon egentligen säger.

Vi får alla öva på att göra våra stolar som är av trä och hårda, till små runda, mjuka och lila bollar. Det är en mycket svår uppgift, men jag lyckas efter ungefär 20 minuter och blir därmed först av alla att klara den. Jag tjänar ihop 5 poäng till Gryffindor vilket verkar vara det enda bra som händer den dagen.

När skoldagen efter vad som känns som en evighet är slut så har både jag och Luna ett ton med läxor och vi bestämmer oss för att plugga borta i bibblan efter middagen.

När vi båda ätit klart och precis ska till att gå, så reser sig Professor Dumbledore upp och alla tystnar. Han berättar att quidditch-uttagningarna sker på Lördag om man går i Gryffindor och att den som vill delta ska kontakta elvhemmets quidditchkapten omgående. Harry tänker jag Harry är quidditchkapten.

Quidditch är nog det roligaste som finns! Jag kommer ihåg alla de gånger jag, Ron, Fred & George och ibland Charlie brukade spela quidditch på skoj hemma i trädgården.

Jag återvänder till verkligheten och Luna går till Ravenclawtornet för att hämta sina läxor. Jag börjar gå till Gryffindortornet.

”Lösenordet” säger den Tjocka Damen.

”Piffpoff” svarar jag. Vilket idiotiskt lösenord vi har. Vem kommer på dem? Jag kryper in igenom porträtthålet . Jag halvspringer upp till min sovsal och tar mina läxor, en fjäderpenna och bläck.

När jag är nere i biblioteket så har Luna redan börjat med sin läxa i Spådomskonst. Jag tar upp min läxa i Trollkonsthistoria. Någonting om Svartalfernas uppror hade Professor Binns talat om. Då ska jag alltså skriva en 3 fot lång uppsats om varför Svartalferna gjorde uppror.

Jag tänker och försöker komma ihåg men det går liksom inte. Det är som att försöka komma ihåg någonting som aldrig hänt. Tillslut ger jag upp och hittar en bok om Svartalfernas uppror. Jag skriver bara av texten och gör sedan de andra läxorna. Sedan går jag upp till Sällskapsrummet igen, nu med ett par uppsatser i handen. Där sitter Harry, Ron och Hermione. Jag tar mod till mig och säger:

”Harry?” Han tittar mig rakt in i ögonen. ”Jag skulle vilja söka till Jagare” ”Javisst!” svarar han och skriver upp mig på en lista han har i knäet.

Herregud, han pratade med mig hinner jag tänka innan jag springer upp till min Sovsal, lämnar läxorna och lägger mig i sängen. Jag somnar nästan direkt.

Mikaela120
8/21/12, 8:27 PM
#5

Jag ber om ursäkt för att det blev så stort.

Xia
8/22/12, 1:47 PM
#6

Det finns en sida som heter fanfiction.net Det är en sida med fanfictions på nästan allt :) du kan säkert lägga upp den där:) Det dominerande språket är engelska men det går säkert att lägga upp svenska fanfictions :)

Kram Xia
bloggen



Instagram: Xiah
twitter: Xia
h

wordfeud: xiahallding@hotmail.com

Annons:
Xia
8/22/12, 2:28 PM
#7

Nu läste jag din fanfic. Superbra!:D

Kram Xia
bloggen



Instagram: Xiah
twitter: Xia
h

wordfeud: xiahallding@hotmail.com

Yelly Bean
8/22/12, 3:06 PM
#8

Hoho, vad bra! :) Kommer det fler kapitel?

Mikaela120
8/22/12, 7:57 PM
#9

Ja, det kommer fler Kapitel :) Närmare bestämt så har jag planerat att det kommer bli runt 10 kapitel…

Xia: Jag känner till fanfiction.net men tänkte inte på att lägga upp där Tack för förslaget :)

Yelly Bean
8/23/12, 8:17 AM
#10

#9 Vad kul. Alltid kul att läsa ur andras perspektiv Tungan ute

Mikaela120
8/23/12, 8:38 PM
#11

Kap. 2 :D Nästa del kommer på Måndag…

. Kap. 2 Harry tar tag om min midja och viskar något i mitt öra. ”Jag älskar dig” säger han. Han tittar ut mot sjön , när han plötsligt trycker ner mig på marken. Han stirrar på mig med en vansinnig blick. ”Jag älskar dig, sötnos” viskar han. Jag kan inte förmå mig att säga något. Plötsligt ändras hans ansikte till Draco Malfoys. Jag skriker. Malfoy kysser mig för att få tyst på mig, och ser sig omkring för att se om någon hört mig. Han drar ner mig i vattnet. Jag försöker simma upp, men jag ser ingenting och Malfoy håller i mig. Jag kommer dö om jag inte får syre snart tänker jag. Men så kommer Harry simmandes. Han har grönaktiga gälar och simfötter. Jag simmar in i hans famn och han drar upp mig. När vi kommer upp så förlorar Harry genast sina gälar och simfötter. Han kysser mig. ”Vill du bli min flickvän?” frågar han mig. ”Ja, det vill jag” svarar jag honom. Jag öppnar ögonen och ser min Sovsal. En dröm. Det hade varit en dröm… Jag har fortfarande kvar känslan av att Harry älskar mig och jag känner mig som världens lyckligaste person. Jag ser på klockan. 7.00 säger den. Jag lägger varje kväll en trollformel över mig så att jag vaknar i tid. Jag stiger upp ur sängen och ser ut genom fönstret. Solen skiner svagt men marken ser ganska blöt ut. Jag tar på mig min skoluniform. Vissa säger att de tycker skoluniformen är ful, men det tycker inte jag. Jag sitter och låter tiden gå en stund, innan jag går ner till frukosten. Några av lärarna sitter redan vid lärarbordet; bland annat Professor McGonagall och Professor Snigelhorn, men minst lika många saknas. Jag är helt själv vid Gryffindor-bordet, men ser att Luna också sitter helt själv borta hos Ravenclawarna. Jag springer upp till Lärarbordet och petar på Professor McGonagall för att få hennes uppmärksamhet. ”Professor McGonagall” säger jag. Hon ser granskande på mig.”Jo… Jag sitter helt själv vid Gryffindor-bordet och Luna sitter själv borta vid Ravenclaw-bordet. Så…” ”Du undrar om du kan sätta dig borta hos Miss Lovegood?” Jag nickar. ”Det går självklart bra!” fortsätter hon ”Du får sätta dig där närhelst du vill”. Professor McGonagall viftar snabbt på sin trollstav och så finns det plötsligt en extra stol vid Ravenclaw-bordet. Jag går ner och sätter mig ner bredvid Luna. ”Drömt något inatt?” frågar jag. ”Jag och Pappa hittade en Skrynkelhornad Snorkack!” säger hon och hennes ansikte spricker upp i ett leende. Jag suckar. Det här är det värsta med Luna. Hon tror att saker som inte finns, finns. Jag tar en skiva med rostat bröd som jag börjar knapra på. ”Du vet vad jag tycker om det där.” säger jag irriterat. ”Jaja, man får väll tro vad man själv vill. Har du drömt något då?” Som om någon bestämt det så sväljer jag i just den sekunden fel. Luna bankar på min rygg. Professor Snigelhorn ställer sig upp och ropar: ”Anapneo!”. Jag börjar genast andas som vanligt igen. Snigelhorn tittar oroligt på mig, och jag ger tummen upp till honom. Folk har, medans jag hostat, börjat stirra konstigt på mig. Jag ler ett ”oskyldigt” leende och fortsätter äta som om inget hänt. ”Du har drömt något.” säger Luna ”Något som du inte vill berätta för mig” säger hon vist. Det är ännu en grej som är dåligt, men också bra med Luna är att man inte kan dölja något för henne. Hon genomskådar en liksom. Jag berättar för henne om min dröm. Hon berättar en grej hon tydligen lärt sig på Spådomskonsten. ”Det betyder att det kommer in en ny kille i ditt liv.” Jag rynkar på näsan. ”Det måste inte nödvändigtvis vara Draco Malfoy, som du kommer vara ihop med ett tag. Det måste inte vara Harry heller” tillägger Luna när hon ser mitt förhoppningsfulla ansiktsuttryck. Precis då kommer Michael Corner in genom porten till Stora Salen. Vilken snyggis tänker jag. Han tittar på mig innan han sätter sig bredvid mig. ÅH NEJ! Nu är jag sådär kär igen. Men jag har en crush på Harry Potter… Inte Michael Corner! ”Jag var själv” säger jag till honom när han ser undrandes på mitt Gryffindormärke. Det här händer bara inte. Kärlek vid första ögonkastet eller?!

[Sniff]
8/24/12, 10:35 PM
#12

Vad duktig du är! Glad Ska läsa allt när jag har tid, men jag började läsa första stycket nu. Ser fram emot att få fortsätta!

Yelly Bean
8/25/12, 10:40 AM
#13

Tycker 2a var ännu bättre, Skrattande

Annons:
Mikaela120
8/26/12, 8:54 AM
#14

Från början delade jag in Kap. 2 i stycken, men det kom inte med här. Snff: Tack så mycket! :) Yelly Bean: Det var ju bra! :D Meningen är ju att det ska bli bättre och bättre.

Linneaundulat
8/26/12, 7:56 PM
#15

Urbra! Tycker du skiver jättebra Skrattande

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Mikaela120
8/27/12, 7:01 AM
#16

Linneaundulat: Tack så mycket Skrattande

Mikaela120
9/13/12, 7:36 PM
#17

Nu, tro det eller ej kommer Kapitel 3! Kap. 3 Jag sitter ofta och tänker på Harry nuförtiden. Ja, eller Michael Corner. Hur jag än försöker få bort dem från mina tankar så går det inte. De är fortfarande kvar i bakhuvudet. Inte ens i mina drömmar slipper jag dem. Jag stirrar in i elden. Jag är nästan själv i Sällskapsrummet. I ett hörn sitter Harry, Ron och Hermione och viskar. Kärlek. Vad ska det vara bra för? Personligen så önskar jag att allt var som förut. Som det var innan jag träffade Harry på Perrongen för sex år sedan. Jag var en lite flicka som bara hört legenden om Harry Potter. På den tiden kunde jag inte ens drömma om att få träffa honom. Jag ser ner i boken ”Etthundra magiska växter och svampar” igen. Jag borde ha läst klart sidan nu men istället har jag tänkt på Harry. Jag känner att jag ändå inte kommer få någonting gjort, så jag säger God Natt till Harry, Ron och Hermione. Jag går upp till min sovsal och gör mig i ordning. Jag lägger mig i sängen. Jag har ju ändå ganska tur… Det är ju inte så att allas crush bor hemma hos en på loven. Mer hinner jag inte tänka innan jag somnar. Jag vaknar nästa dag och känner mig rätt så lycklig efter en drömlös natt. Jag tänker tillbaka på kvällen innan. Nu har jag en till läxa som inte är gjord. Jag suckar. Jag får göra dem i bibblan efter skolan. I bibblan brukar Hermione vara, och hon är väldigt förstående. Jag borde nog prata med henne om mina kärleksproblem. Dagen går långsamt men efter vad som känns som en evighet så är det Trolldryckskonst med Professor Snigelhorn. ”Förkrympningselixiret” Snigelgubben vänder sig raskt om så att hans mantel nästan välter flaskan som står på bordet. Han svänger på staven och poff så står det instruktioner på den svarta tavlan. Elevernas ögon går snabbt från vänster till höger och tillbaks igen. Alla stirrar förskräckt på tavlan. Det här måste vara det mest invecklade elixir vi någonsin bryggt. ”Vad väntar ni på?” frågar han otåligt.”Bättre tider?” Jag har precis tagit den sista ingrediensen, Paddvårta, innan en Hufflepuffelev börjar viska med sina med sina kompisar. ”Det går rykten om” Jag himlar med ögonen. Ett till rykte.”att Harry Potter gillar… henne!” De stirrar på mig med hat i blicken. Jag fortsätter till min plats och börjar brygga elixiret. Det är inte sant. Tänker jag Det går hur många rykten som helst om Harry. När lektionen är slut så har vi fått en till läxa av Professor Snigelhorn. Ännu en läxa att göra alltså. Jag springer genast till Biblioteket. Hermione sitter vid ett bord och pluggar, precis som hon brukar. Jag går fram till henne. ”Behöver du hjälp med läxorna?” frågar hon vänligt. ”Ja…” svarar jag tveksamt. ”Nu när Luna är sjuk och så. Men det var inte därför jag kom hit.” Hermione tittar för en gångs skull upp från boken hon läser och ser förvånat på mig. ”Kan du bevara en hemlighet?” Hon nickar. ”Ut med språket” svarar hon. Jag berättar allt för henne. Om när jag träffade Harry första gången, hur det kändes under mitt första år när han räddade mig från Basilisken och Dolder, hur det var i DA och till sist hur jag blev förälskad i Michael Corner. ”Ja…” säger Hermione efter en stund.”Det där var ju ganska komplicerat” ”Är” säger jag. ”Det är komplicerat.” ”Jadu… Biten om Harry löser sig lätt.” Jag stirrar förvånat på henne. ”Men den om Michael…” Hon mumlar något ohörbart för sig själv. ”Och på exakt vilket sätt menar du att det skulle vara lätt att lösa ”Harry-biten”?” ”Åh, Ginny! Var inte dum nu! Säg inte att du själv inte märkt det!” ”Märkt vad?” frågar jag chockat. ”Att Harry gillar dig!” ”Det är bara rykten.” säger jag, men inom mig tänds en gnista hopp. ”Han har sagt det själv!” fortsätter Hermione. ”Och det syns på honom!” ”Och vad har Michael med det här att göra?” ”Jo, du kan ju inte vara ihop med en medan du gillar en annan lika mycket.” Jag suckar. ”Du har så rätt så. Tack för hjälpen i alla fall.” Jag gör läxorna, med en viss hjälp från Hermione. Jag går upp till sovsalen och försöker sova. Det går inte. Imorgon är det Quidditch-uttagning. Så fort Luna frisknar till så ska jag be henne om en tjänst. En väldigt speciell tjänst.

Yelly Bean
9/15/12, 8:17 AM
#18

Haha, vad spännande! När kommer nästa del? Skrattande

Mikaela120
9/15/12, 11:06 AM
#19

#18 Eftersom jag har tre lediga dagar i rad nu som kan jag nästan lova att det blir snart :D

Yelly Bean
9/15/12, 12:25 PM
#20

#19 Vad kul! Skrattande

Annons:
Mikaela120
11/7/12, 7:16 PM
#21

Nu mina kära läsare kommer efetr ett par tusen år kapitel fyra. Enjoy the reading.

Kap. 4

Har du någon gång vaknat med en konstig smärta i magen som man ibland får dagen för speciella händelser? Precis så känner jag mig just nu.

”Mitrita te” viskar jag och det dyker upp en rykande kopp te på nattduksbordet. Jag tömmer snabbt koppen och lägger tillbaks den. Jag ser på medan den försvinner.

Quidditch. Jag hör ordet i min hjärna. Jag ångrar starkt att jag anmälde mig till uttagningen, men gjort är gjort. Jag ser mig omkring bland mina djupt sovande rumskompisar. Jag skulle sätta en galleon på att ingen av dem har det lika svårt som jag. Det vill säga om jag hade en galleon. Men det har jag ju inte.

Efter ett tag reser jag mig mödosamt upp. Jag tar på mig skoluniformen och går ner till frukosten.

Jag sätter mig vid Gryffindor-bordet och håller utkik efter Luna men hon är inte här. Harry kommer fram till mig och det pirrar till i min mage.

”Lycka till idag!” säger han med ett leende.

”T-tack. De-De-Detsamma.” stammar jag fram. Han skrattar för sig själv och jag känner hur mina kinder hettar till. Jag önskar jag kunde frysa varje sekund jag tillbringar med honom.

På utsidan kanske jag verkar stark men allt inom mig rasar när Harry är i närheten, så är det bara och det kommer alltid att vara så.

När jag tillslut faktiskt ätit färdigt och Stora Salen börjat avfolkas så går jag med nervösa steg mot Quidditchplanen. När jag sätter mig i omklädningsrummet blir jag förvånad av att se en grupp Hufflepuffar sitter där.

”Stick!” säger jag till dem.”Det här är Gryffindors uttagning!” Det enda de gör är att fnissa vilket får mig att bli rätt så sur.

Jag byter snabbt om och springer ner till planen. De flesta är kvar i omklädningsrummen men det finns lite folk på planen också. Läktarna är fulla av folk vilket faktiskt förvånar mig. Man skulle kunna tro att det är final mellan Gryffindor och Slytherin och ändå är det bara en uttagning. Jag frågar mig själv varför men inombords vet jag redan svaret. Svaret är Harry. Alla vill väl se hur han är som kapten.

När alla är nere på plan så är surret från folkmassan så högt att det är svårt att urskilja vad Harry säger. Jag uppfattar i alla fall någonting om tystnad och folkmassa. Jag går närmare för att höra exakt vad han säger.

”Okej, hörni” pladdrar han nervöst på. ”Tystnad tack!” Ingenting händer. Alla fortsätter med sitt babbel och någonstans inom mig väcks någonting till liv. Så lite respekt man kan ha. Kan man vara tyst i en sekund? Tydligen inte…

”HÅLL KÄFTEN DÅ FÖR I…!” All stirrar på mig.

”Tack” mumlar Harry. ”Jaha… Till saken, bara för att ni var med förra året så har ni inte garanterat en plats i år igen. Han tittar på Katie Bell och på Ron.

”Ska jagarna börja då?” Den gnista som tänts inom mig har nu slocknat. Jag ville ju bli jagare eller hur? Alltså skulle jag bli en av de första att prova. Och alla på läktarna stirrar hitåt.

En tjej som heter Demelza Robins startar. Hon flyger darrigt upp på kvasten. Hon verkar vara en av de seriösa. En som kommit hit för Quidditchens skull och inte Harrys. Hon sätter sju av de tio straffar hon skjuter på McLaggen. Fast egentligen kan man ju inte vara säker på att hon är bra, för jag har ingen att jämföra med.

Snart nog får jag reda på att hon garanterat har en plats i laget. Jag väntar på ett genombrott men ingen är hittills lika bra som Demelza.

Efter vad som känns som en evighet är det trots allt min tur. Jag sätter mig nervöst på min gamla Rensopare. Det verkar plötsligt som om hela skolan stirrar på mig… Men inte hela… Det kan inte vara hela.

Jag ska hur som helst skjuta tio mål på McLaggen som är vaktare. Det första mål jag gör är bara… klockrent. Han har inte en chans. Och så fortsätter det tills det är dags för mitt femte försök. McLaggen tar bollen med nöd och näppe.

Sedan verkar turen vara tillbaka på min sida. Jag sätter tre mål på raken men den åttonde missar. De sista två flyger utan några som helst problem in genom målringarna.

Det tar ett ögonblick innan jag förstår det. Jag satte åtta av mina tio straffar. Jag är med i laget tänker jag. Jag är med i Gryffindors Quidditchlag. Det är nästan för bra för att vara sant.

Tillslut kommer de fnissande Hufflepuffarnas tur. Harry suckar irriterar. Jag vet precis vad som pågår i hans huvud.

”Är det någon mer här som inte är från Gryffindor?!” frågar han bestämt. En liten grupp första-års Ravenclawelever flyttar sig nervöst bort från planen.

”Så bra” säger Harry när de gått. Katie Bell blir den sista jagaren. Hon sätter, otroligt nog alla sina straffar. Den sista går visserligen bara i med nöd och näppe, men det spelar ingen roll eftersom det blir mål! Jag är så trött att jag bara stannar för att skjuta de straffar som bestämmer om Ron blir vaktare eller inte. Och det blir han.

”Grattis”säger Harry innan jag snabbt springer till omklädningsrummet och byter om till mina vanliga kläder. En stund senare ligger jag i min säng och snyftar. Varför vet jag inte. Plötsligt rinner en tår ner för min kind. Jag torkar snabbt bort den innan jag går till till uppehållsrummet. Harry och Hermione bråkar om något medan Ron sitter i en fåtölj och tittar på.

”Låt mig se vems bok det är!” säger Hermione

”Ja, gör det, han sover i princip med den” fortsätter Ron.

”Gör jag inte alls det” svarar Harry och jag ser plötsligt att han håller en bok bakom ryggen.

”Ge mig den bara, vad kan hända?” Hermione tittar surt på Harry och försöker ta boken och Harry sträcker han boken ännu mer åt mitt håll.

”Pärmarna är… öh… ömtåliga!” hasplar han ur sig och håller boken rakt under näsan på mig. Jag tar den. Hermione tittar triumferande på mig. Harry öppnar munnen för att säga något men kommer tydligen inte på något utan stänger den bara. Jag öppnar boken.

Denna bok tillhör Halvblodsprinsen står det.

”Halvblodsprinsen… Vem är det?” frågar jag honom medan jag ger tillbaka boken. Han svarar bara med ett litet ”öh”. Sedan går jag och lägger mig. Jag somnar direkt.

Upp till toppen
Annons: