Annons:
Etikettallmänt
Läst 2126 ggr
MissInAction
2012-08-21 12:52

Nedräkning: The Casual Vacancy - Rowlings nya bok!

Ja jag vet, jag har redan gjort en tråd för den här boken, men jag tycker vi ska ha en för nedräkning också! Drygt en månad kvar nu SkrattandeCool

The Casual Vacancy för er som inte vet. Rowlings kommande bok, den första som är skriven direkt för vuxna.  

Vilka ska köpa den? Och vilka ska köa? Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Yelly Bean
2012-08-21 14:32
#1

Jag kommer köpa den! Skrattande Även fast den inte är bra, och det tvivlar jag på, för att sponsra Rowling. ^^

MissInAction
2012-08-21 15:42
#2

Ja, jag har inte ens tänkt tanken att den inte skulle vara bra Förvånad Det finns inte i min värld.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2012-08-21 17:14
#3

Den verkar bra i alla fall! Skrattande

Pelle Långlös
2012-08-23 17:16
#4

Kommer nog att köpa den oavsett om den är bra eller dålig men jag kommer inte att köa. Beställer nog den på nätet senare.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

chade
2012-09-02 11:26
#5

Jag kommer nog köpa den Glad

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[Ebfotograf]
2012-09-02 13:40
#6

Jag kommer nog att låna den, och läsa lite så slipper man köpa en bok som man inte gillar ;)

Annons:
MissInAction
2012-09-11 23:19
#7

Kom att tänka på en sak.

Många är det ju som vuxit upp med HP-böckerna Glad Jag är tyvärr inte en av dem, då jag var 16-18 nånting då första kom. Tror jag? Och började inte läsa dem förrän 2009. Men jag tänker, att många ju bör vara i tonåren nu eller runt 20 år. 

Och The Casual Vacancy är skriven för vuxna. Jag har uppenbarligen inte läst den ännu, men hon har själv sagt det. Så jag funderar på, om hennes befintliga läsarkrets är rätt målgrupp? Kommer de att uppskatta boken? Eller kommer hon att locka nya läsare? Och blir det lätt eller svårt, tro?

Förstår ni mina tankar? Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2012-09-12 15:59
#8

Bra tanke. Kanske försöker hon locka till sig nya läsare utöver dem hon redan har? Tror att många Potter-fans kommer att läsa den, just för att det är hon. Och (nu generaliserar jag lite, hoho) dessutom gamla tanter och gubbar som gillar deckare. Ett smart drag om det lyckas! Glad

MissInAction
2012-09-12 19:31
#9

#8
Åh just det!! Jag kanske kan få min mamma att läsa den Skrattande hon läser mycket deckare. Jag har ännu inte lyckats få henne att vilja läsa HP.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2012-09-12 19:45
#10

#9 Det är ju ett steg i rätt riktning i alla fall! Cool Jag bearbetar min mamma förfullt med att börja läsa Harry Potter, men än så länge har jag bara lyckats höra henne nynna på film-theamet.. haha Oskyldig

LaSadie
2012-09-13 11:35
#11

Någon som har köpt boken? Tror jag har fått tre mail av adlibris att man nu kan förbeställa den på svenska

MissInAction
2012-09-13 12:01
#12

Man kan inte få den ännu Cool Kl 8 brittisk tid den 27:e släpps den!! Så tidigast kl 9 den dagen lär man kunna köpa den i butik. Och beställer man online så skickas den den dagen. Jag har inte bestämt än om jag ska köa utanför The English Bookshop här i Uppsala, med ett gäng andra HP-nördar, eller om jag ska beställa från Bokus, för det verkar som att det kommer bli en hundralapp billigare att beställa från nätet…. Obestämd

Oj på svenska också! Är det inte ovanligt att en engelsk bok kommer på svenska samtidigt som originalspråk?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LaSadie
2012-09-13 12:15
#13

#12 Assåååå, jag har inte läst mailen utan bara sett rubrikerna :) Kollade nu och på svenska kommer den en månad senare Förvånad Ibland är de snabba på att översätta men inte denna… Oh well, bättre att läsa på engelska iaf Glad Böcker är verkar alltid vara billigare online, jag köper hellre från adlibris som ibland har billigare än bokus

Annons:
Yelly Bean
2012-09-13 18:54
#14

Jag kommer att besälla den på nätet. Men vet inte när, hinner inte läsa nåt alls nu för tiden. Rynkar på näsan Har börjat högskolan, så det är kursitteraturen som är min "bästa vän" nu. Känns lite sorgligt. Men jag ska läsa den så fort jag kan när den kommit ut! Glad

MissInAction
2012-09-13 19:46
#15

Den här boken verkar vara billigare på bokus än adlibris. Sedan finns det ju fler ställen som kan ha, cdon och amazon etc Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2012-09-26 23:06
#16

Imorgon släpps boken!!
Billigaste som jag hittat är på cdon.com där den kostar 159 kr!
512 sidor Skrattande

Rowling har även medverkat i en intervju i en amerikansk tv-show, läs mer här Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

KaninPiggelin
2012-09-27 08:23
#17

#16 är det den engelska som kostar 159? För den har väl inte släppts på svenska? :O

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

MissInAction
2012-09-27 12:50
#18

#17
Ja den engelska. Den svenska kommer om två månader hörde jag någonstans Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

KaninPiggelin
2012-09-27 13:16
#19

#18 ok ja jag tänkte väl det =) :D

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Mikaela120
2012-10-15 20:15
#20

Reserverade den på biblan och jag är först! :O Den är lånad nu men om bara någon vecka är den min att läsa!!! Har reserverat talboken på svenska också men den kommer ut 2013.

Annons:
MissInAction
2012-10-15 20:43
#21

#20
Smart att låna den! Glad

Jag har för mig att den kommer på svenska - inbuunden - rätt snart också, november kanske? Fast du kanske vill ha talbok iofs!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

sisela
2012-10-15 21:56
#22

Nån som har läst den än?

Yelly Bean
2012-10-16 08:24
#23

#22 Inte än tyvärr Rynkar på näsan Kanske kan önska mig den i julklapp!

Upp till toppen
Annons: