Annons:
Etikettböckerna
Läst 1858 ggr
Pelle Långlös
7/8/12, 4:55 PM

Engelska eller svenska?

Vilken föredrar ni?

Jag har läst alla böckerna på svenska men nu i efterhand så föredrar jag hellre det engelska språket.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Josefine96
7/8/12, 6:11 PM
#1

Orginalet är alltid bäst :) Så, engelska här också ;)

LaSadie
7/8/12, 8:26 PM
#2

engelska :)

Yelly Bean
7/8/12, 9:39 PM
#3

Jag har alltid läst dem på svenska, men på engelska emellanåt. Föredrar engelska, har bara varit för lat för att läsa på engelska innan. Men nu när jag kan dem utantill (haha…) så föredrar jag absolut att läsa dem på engelska :D

[Ebfotograf]
7/9/12, 1:32 PM
#4

Engelska, blir absolut äcklad att läsa på svenska när böckerna inte har det som ursprungsspråk. Inte för att jag läser svenska böcker :)

Pelle Långlös
7/9/12, 3:20 PM
#5

Precis #3 nu när man kan dom så blir det lättare med engelskan. Förr läste jag bara på svenska men nu i vuxen ålder så vill jag heller läsa de flesta böcker på engelska.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Yelly Bean
7/10/12, 8:38 AM
#6

#5 Ja, det är absolut bättre så. :) Och så slipper man ju massa störiga översättningsfel.

Annons:
Paimon
7/13/12, 2:14 PM
#7

Engelska helt klart. Dessutom brukar jag lyssna på dom i ljudboksform och då är den definitivt bättre på engelska, speciellt när det är Stephen Fry som läser ^^

[Nebylún]
7/13/12, 4:04 PM
#8

Engelska är ju orginalspråket. Om man vill läsa Rowlings genuina berättarstil och komma henne nära på ett annat sätt så föreslår jag engelska.

Dessutom är det egentligen alltid nyttigt att utveckla sin Engelska i ett land som Sverige, min uppfattning, även om man tycker det är svårt så lönar det av sig många gånger.

lilyflower
7/22/12, 3:06 PM
#9

Engelska definitivt. Jag har läst både svenska och engelska och det är mycket bättre i original språket, i de svenska versionerna är det såna hemska översättningar av både meningar och namn!!

Peppe
7/31/12, 10:24 PM
#10

jag föredrar engelska helt klart, men har bara 4an och framåt på engelska.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Upp till toppen
Annons: