Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 4037 ggr
LaSadie
2012-06-21 21:25

The Hunger Games 2 (Spoilervarning)

Den första blev lång, så startar en ny. Om ni vill besöka den första så är det bara att klicka på länken

Annons:
MissInAction
2012-06-21 21:41
#1

TerriZue
Ja du måste berätta vad du tycker om första filmen sedan Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jusse.
2012-06-24 13:42
#2

Är det bara jag som har tänkt på att i översättningen av Hungerspelen i del två, Fatta eld, så står det Bunny på några ställen ist för Bonnie…

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

MissInAction
2012-07-11 14:09
#3

#2
Gör det? Obestämd Det låter lite störande. Jag har bara läst böckerna på svenska än så länge.

Nu vet vi att bok tre, Mockinjay/Revolt kommer att delas upp i två filmer. Det var ganska väntat!

Del 1 är satt till 21 november 2014 
Del 2 den 20 november 2015

Film två, Catching fire/Fatta eld har biopremiär den 22 ovember 2013 

Det är alltså nästan 1.5 år till nästa film! Och efter det är det ett år till nästa, och ett år till nästa. Personligen tycker jag det är totalt onödigt att ha ett år mellan de två delarna av samma film Skrikandes

Läs mer här


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LaSadie
2012-07-11 19:30
#4

#3 Indeed. Det var ett år mellanpart 1 och 2 av Breaking Dawn, men argumentet är pengar.

Jusse.
2012-07-12 14:05
#5

#3 Det var på svenska X) Och hade inte regissören hoppat av för att det var för kort tid till tvåan eller nåt?

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

MissInAction
2012-07-12 14:37
#6

#5
Åh Förvånad jag minns faktiskt inte detta, har bara läst tvåan en gång, för 1.5 år sedan.

Jag har inte riktigt koll faktiskt, gjorde han det? Jag vet bara att de bytte regissör rätt nyligen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Jusse.
2012-07-13 15:04
#7

#6 Jo, det var nog därför. Undrar om tvåan blir helt annorlunda… :P

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Marinas Mix
2012-08-08 19:11
#8

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

MissInAction
2012-08-08 19:36
#9

#8
Ja där har vi lite perspektiv. En kollega jag arbetade med på förskolan, hon är barnskötare, har under nästan 40 år på arbetsplatsen fått en löneökning på 300 kr.

Men jag ser fram emot filmen Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2012-08-09 09:53
#10

Vad tycker ni om Sam Claflin, han som ska spela Finnick?

Jag tycker inte han passar faktikst. :( Jag hade tänkt mig Finnick som "äckel"sexig, asså sådär uppenbart översnygg, inoljad och sådär… Om ni get my pint? Haha! Men jag tycker inte den däringa Sam passar. Det är första gången jag känner så innan jag hunnit se filmen. :O

MissInAction
2012-08-09 14:25
#11

#10
Nä jag är inte säker på att jag gillar honom heller. Har egentligen ingen aning om vem han är, men han ser inte ut som en Finnick!! Obestämd

Förresten, såg denna idag, lite roligt i alla fall Tungan ute
http://www.buzzfeed.com/mjs538/why-nathan-adrian-is-real-life-finnick-odair


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2012-08-09 14:59
#12

#11 Nej, inte jag heller. Men det var i alla fall min första tankte när jag såg bilder på honom. Obestämd

Haha, det var kul! Tungan ute

MissInAction
2012-08-11 11:10
#13

Lionsgate bekräftar att man kommer att spela in del 2 direkt efter del 1 av sista filmen, alltså utan uppehåll Glad

http://sulia.com/channel/the-hunger-games/f/fccb8004-6614-4411-abc0-48f4891264e8/?source=fb


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
LaSadie
2012-08-11 12:19
#14

#13 det är bra, slippa vänta =)

MissInAction
2012-08-11 18:09
#15

#14
Ja de slipper vänta, men vi får vänta ett år mellan del 1 och del 2 av samma film.Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2012-08-17 09:18
#16

Josh (som spelar Peeta) säger att manuskriptet till Fatta Eld är väldigt troget boken. Det får jag verkligen hoppas!! Låter bra Skrattande

http://mockingjay.net/2012/08/16/josh-hutcherson-talks-preparing-catching-fire/


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2012-08-17 10:55
#17

#16, Åh, hoppas verkligen det! Finns inget värre än när filmerna inte följer böckerna!

MissInAction
2012-08-17 11:09
#18

#17
Verkligen! Den läxan tycks en del ha missat Förvånad
Men nu håller jag tummarna och mina förväntningar växer, och lär ju hinna växa en bit till på drygt ett år Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2012-08-17 11:13
#19

#18 Ja, verkligen! Vilken tycker du är bäst av böckerna? Jag tycker ettan är bäst, sen trean och sen tvåan sist faktiskt. Men hoppas filmen blir bra ändå Cool

Såg förresten Hungergames för första gången i förrgår! (Missade att se den på bio). Haffade dvd:n i affären första dagen dem kom. Och ÅH, den var såå bra! Älskade den. Kyss

TerriZue
2012-08-19 13:36
#20

Jag tycker Sam Claflin är en riktigt duktig skådis och jag gillar honom. Han är med i Pillars Of The Earth, där spelar han Richard och i Snowhite And The Huntsmen spelar han William, han är även med i sista Pitates Of The Caribbean.

Om han sen passa som Finnick låter jag vara osagt, det är jag inte riktigt säker på. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Yelly Bean
2012-08-19 17:53
#21

#20 Det var som sagt bara min första tanke när jag såg bilder på honom. Jag har inte sett honom i någon film, eller jo Pirates of the Carribean då tydligen, men ingen annan. Men vi får hoppas att han passar! :)

MissInAction
2012-08-20 11:01
#22

#20
Jaa det är därför jag kände igen honom! Älskar Svärdet och Spiran Skrattande
Och Snow white and the huntsman - ahh att jag inte tänkte på det! Pirates-filmerna har jag sett allihop, men det är inget jag minns, att jag sett honom där.
Haha, jag borde skämmas Tyst

Oki jag börjar ändra mig lite - han är trots allt lite av ett ögongodis för mig, och det ska ju Finnick vara Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

TerriZue
2012-08-21 13:32
#23

Visst ja! Nu har jag sett filmen också! :)Jag såg den i förrgår men glömde bort att skriva av mig här.

Jag får nog säga att jag inte riktigt kan bestämma mig för om jag gillade den eller inte. Den var spännande och mycket bra men jag störde mig enormt mycket på de skumma tillbakablickarna, de hade de kunnat göra mycket bättre tycker jag.

Dock är jag väldigt nöjd med skådespelarnas insatser i och hur de hade lagt upp historien. Jag störde mig konstigt nog inte på de delar de hade kortat av, tagit bort, ändrat eller lagt till. Jag tyckte om de delar man fick se inifrån kontrollrummet, det gjorde det tydligt hur spelen fungerar (eftersom Katniss tankar förklarar en hel del om hur det fungerar och man inte har tillgång till dem i filmen tyckte jag att de löste det mycket bra).

Jag saknade dock den här "sjuka" känslan litegrann. Känslan av att de i The Kapitol inte alls har någon respekt för mänskligt liv och förväntar sig att The Tributes ska tycka det är lika roligt att gå in i arenan som de tycker att dte är att titta på spelen. Sen har jag absolut ingen aning om hur man skulle har kunnat förstärka känslan i filmen men jag saknade den hur som helst. :P

Ja, som ni kanske märker har jag lite kluvna tankar men jag tror att det är överhängande positivt. Känslorna är ju självklart alltid mycket starkare när man läser boken, så det är nog lite väl mycket begärt att de ska få med allt det i fimen också. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Yelly Bean
2012-08-21 14:14
#24

#23 Ja, tillbakablickarna var lite konstiga tycker jag med. De som inte läst böckerna måste ju undra lite.

Jag gillade också att man fick se hur de styrde spelet i kontrollrummet, det var coolt. 8)

En sak jag blev besviken på var slutkampen, eller vad man kallar det. När de mötte muttarna.. De skulle ju ha mänskliga drag, som ögon och så, en av dem skulle man förstå att det var Rue. Men även om de skulle ha haft mänskliga drag så hade man inte sett det, för hela den scenen var så mörk! Man såg ju nästan ingenting. What's up with that? Förvånad

TerriZue
2012-08-21 14:17
#25

#24 Ja, jag håller helt med om the muts. Det var en enorm besvikelse.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

MissInAction
2012-08-21 14:24
#26

#23
Kul att du äntligen sett den också! Glad och inte verkar alltför besviken.

Jag sitter och funderar på vilka tillbakablickar ni syftar på. De från när Katniss var utanför bageriet?

Muttarna är en stor besvikelse för mig - jag blev skrämd då de hoppade upp, men inte mer. Och den där fula animerade elden till deras kostymer. Och hela den parad-scenen tyckte jag var dålig för de liksom rusade fram i ilfart, jag hade föreställt mig lite långsammare tempo så publiken och tittarna skulle hinna se dem.

Och sedan förstås, att de gjorde grott-scenen så kort! Och skippade lammgryta!  Skrikandes

Fast jag ska snart se om filmen igen med sambon Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2012-08-21 14:29
#27

#26 Ja, det var de utanför bageriet som jag menade i alla fall Glad De minnerna kom ju i omgångar och det var inte förrän efter flera tillbakablickar som man fick se hela händelsen, och då var det inte direkt nåt fokus på att han kastade ut bröd till henne. Så det känns lite som att de som inte läst böckerna inte kommer fatta varför man ens får se det. Obestämd

Annons:
TerriZue
2012-08-21 14:30
#28

#26 Tillbakablickarna till bageriet tyckte jag var bra, de behövdes för att man skulle förstå. Det var de andra tillbakablickarna som störde mig, till exempel spelades scenen från The hob upp två gånger och scenen när Katniss träffade Cinna spelades även den upp flera gånger, det tyckte jag var lite irriterande.

Håller även med om scenen med paraden, den hade jag högre förväntningar på och jag tyckte inte alls att de hade gjort den så snygg som man skulle kunna. Även där förlorade man mycket av känslan.

Grott-scenen skulle varit längre, ja. Lammgrytan saknade jag och jag saknade the sleep syrup.

En sak till jag kom på att jag saknar är när Katniss ropar Peetas namn efter de avslöjat att det kan finnas två vinnare, den scenen ger mycket effekt och hade inte varit särskilt svår att få till..

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Yelly Bean
2012-08-21 14:34
#29

#28 Hm, kommer inte ens ihåg de minnena. Måste se den igen. Ska se den med brorsan idag tror jag, Skrattande

TerriZue
2012-08-21 14:50
#30

Är det så att det var fel på filmen jag såg? Funderade över det när jag tittade på den, jag tyckte nämligen återblickarna kom helknasigt till och inte gjorde särskillt mycket nytta…

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

MissInAction
2012-08-21 15:41
#31

#28
Jag har inga minnen alls av de scenerna du nämner Förvånad så det är nog verkligen dags att jag ser om den!! Såg den ju två gånger på bio. 

Var det inte så att i filmen så viskade Katniss Peetas namn när de klargjorde att spelet kunde ha två vinnare? Det kändes iaf lite för kontrollerat jämfört med boken, tyckte jag.

#30
Det kan väl inte vara fel på den?? Det låter märkligt Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

TerriZue
2012-08-21 17:07
#32

#31 Jag har fått bekräftat att det är fel på filmen jag har. De scenerna som störde mig så ska inte alls vara med, någon som har gjort något fuffens.

Ja, precis. Den scenen är alldeles för kontrollerad, hon skulle ha ropat högt, det hade ju inte varit så svårt att ordna. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Yelly Bean
2012-08-21 17:12
#33

#32 Men vad dåligt att lägga till nåt som inte ska vara där! Förvånad

MissInAction
2012-08-21 17:27
#34

#32
Hur kan det ha hänt? Förvånad
Jag trodde du hade köpt filmen?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
TerriZue
2012-08-21 18:15
#35

Nej, jag har inte hunnit köpa den än. Jag ska köåa den men hade inte tålamod att vänta tills dess, så jag fuskade lite innan. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

MissInAction
2012-08-21 21:57
#36

Oki!! Ja det har vi också gjort. Jag vill vänta tills alla filmerna finns att köpa Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

TerriZue
2012-08-22 09:42
#37

#36 Ja, det ska nog jag också göra. Vore kul att ha någn box eller liknande. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

LaSadie
2012-09-05 23:52
#38

Nu har jag sett filmen, så jävla bra =D Nu ska jag bara läsa böckerna så jag vet vad som händer i de andra filmerna =)

MissInAction
2012-09-06 07:44
#39

#38
Kul att du gillar!! Hoppas att du fortsätter tycka om den efter att ha läst böckerna också Cool

Vad tyckte du förresten om eldkostymerna? Förvånad Ser rätt B ut, tycker jag…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LaSadie
2012-09-06 18:47
#40

#39 Den som hade när de kom in först var väääldigt B. Men klänningen funkade, det var en snygg effekt. Såg inte lika fejk ut

Yelly Bean
2012-09-06 20:02
#41

Jag hade också förväntat mig mer av eldkostymerna. Rynkar på näsan Det kunde ha blivit så mycket bättre. Men i allmänhet tycker jag det är en jättebra film! Skrattande

Annons:
TerriZue
2012-09-07 09:20
#42

Håller helt med angående de jäkla eldkostymerna. De skulle ha varit så snygga, jag tycker de förtjänade betydligt mycket mer tid och energi än vad de fick. =/

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Kameo
2012-12-01 01:04
#43

Måste säga…

"Panem är uppdelat i tolv distrikt, och ju längre bort ifrån Huvudstaden (och högre nummer) desto eländigare kan man säga att invånarna har det."
Detta stämmer inte helt, då till exempel Åttan verkar ha det bra mycket sämre än Tolvan.

Med vänliga hälsningar,
Filip

MissInAction
2012-12-01 01:08
#44

Ja Tolvan var väl mer eller mindre bortglömt innan storyn i böckerna tar sin början. Det var inte meningen att jag skulle berätta allt, men det ger en rätt tydlig bild av hur landet ser ut och hur uppdelningen är.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Kameo
2012-12-01 13:17
#45

Ja, det gör det ju… menade inte att låta som en besserwisser, du har verkligen skrivit jättebra! Ber om ursäkt.

Med vänliga hälsningar,
Filip

LaSadie
2012-12-02 11:41
#46

En undran jag har när jag läste att de håller på att spela in film nr 2. Ska Katniss in i spelet igen, att det är en ny bana de ska slåss för sin överlevnad i?

chade
2012-12-02 14:00
#47

ÅÅåh jag har missat att det är en ny tråd med hungerspelen, tyckte väl att det var lite tyst i den förra, haha!

Först, ska han spela finnick?! Han ser inte ut som en finnick i mina ögon xD men jag hoppas att han gör det bra så jag slipper bli besviken :P

Sen med deras eldkläder, usch! Dom hade verkligen kunnat göra det bättre som ni säger. Tycker det inte alls ser verkligt ut, bara konstigt :(

Små stjärnor lyser också i mörkret.

chade
2012-12-02 14:02
#48

Sen tycker jag att president snow inte alls serut så som jag tänkt mig haha! Men jag gillar att de tagit med honom i filmen, på ett sett så gillar jag faktiskt honom. Men det får jag sa sen när alla filmer är färdiga, för jag vill ju inte förstöra för dem som bara ser filmerna, och inte läser böckerna :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Annons:
Jusse.
2012-12-04 15:56
#49

#47 Håller med om det där med Finnick. I mina ögon är han som uppenbarligen ska spela Finnick inte särskilt snygg. XD

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

chade
2012-12-04 22:29
#50

#49 jag vet inte varför, men så fort jag tänker på finnick, så ser jag en väldigt ung Sirius Black i huvudet haha Tungan ute.. i alla fall någon sliskig man med mustasch ( inte för att sirius är sliskig, men ni fattar nog ;) ), ingen aning om vart jag fått mustaschen ifrån, men det känns som ett måste för finnick haha!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

MissInAction
2012-12-04 23:37
#51

Joo han är visst snygg! Skrattande Hihi Oskyldig

Det stämmer inte för mig heller med President Snow i filmen. Han såg inte alls ut sådär i min fantasi. Fast jag hade föreställt mig honom med mörkt hår också av någon anlending, trots att jag är rätt säker på att det står att han har vitt hår.

LaSadie,
Du har inte läst böckerna? För det är ju spoilervarning på den här tråden! Tungan ute
Japp Katniss ska in i spelet igen. Ånej var väl det jag väldigt starkt kände när jag först insåg det! Nu börjar helvetet igen… hehe…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

TerriZue
2012-12-05 09:46
#52

Tyckte inte heller president Snow stämde riktigt men jag tycker att Donald är en så grymt bra skådis (en av mina favoriter faktiskt) och han gör ett så bra jobb att han verkligen bara är president Snow. :)

MissInAction: Haha, jag tänkte ungefär samma sak… eller snarare: "Vad i H****te! Det kan inte vara sant, det måste vara ett feltryck!"

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

MissInAction
2013-04-15 12:57
#53

Tjaaa gott folk, har ni sett den första trailern för Catching Fire?? 😃 😍 Vad tycker ni??
Den kom tidigt i morse svensk tid.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

TerriZue
2013-04-15 16:30
#54

Trailern ser spännande ut. Hoppas verkligen att de lagt ner liiiite mer möda på andra filmen. Första var absolut inte dålig men det känns inte som att de ansträngde sig för att få den bra. Håller tummarna. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

MissInAction
2013-04-15 17:45
#55

Ja, liiiiite mer möda på exempelvis specialeffekter 😃
Åh vad jag längtar!!
Nog för att jag vill ha en LÅNG sommar först, men ändå 😉


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Yelly Bean
2013-04-15 20:10
#56

Åååh! Längtar jättemycket! Känns som det är skiiitlångt kvar! 😭

Gia91an
2013-04-18 18:30
#57

SHIT! Såg precis trailern och fick den här rysningen som jag alltid får när jag tror något kommer bli jättebra. GAAAH VILL SE NU!

Mikaela120
2013-04-19 10:39
#58

Längtar…

Upp till toppen
Annons: