Annons:
Etikettböckerna
Läst 8003 ggr
chade
6/20/12, 2:17 AM

Horrokruxer.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

NU mina kära Harry Potter vänner, så kommer det bli ett väldigt rörigt inlägg från min sida. Så jag varnar er redan nu Flört.

I boken sägs det att det ska finnas 7 delar av Voldemorts själ, alltså bara finnas 6 horrokruxer (Ringen, dagboken, diademet, bägaren, medaljongen och ormen ska vara dom enda, hör och häpna!). Vilket gör storryn helt korrupt, med tanke på att Harry också ska vara en horrokrux (Som man fått läsa och är fakta). FÖR man ser ju faktiskt den biten av Voldemorts själ som vart inuti Harry när han är ''död'' och pratar med Dumblebore. Det sägs på vissa håll att Harry inte ska vara en horrokrux egentligen, vilket gör det helt omöjligt i så fall för honom att återvända tillbaka från det döda efter pratstunden med Dumbledore. Alltså måste det ju finnas 8 bitar av Voldemorts själ, och 7 horrokruxer.

Med det ville jag säga:
DUMBLEDORE KAN JU INTE HA FEL, MITT LIV ÄR EN LÖGN!
*sitter intryckt i ett hörn och vaggar fram och tillbaka*

Ni får gärna berätta för mig om jag har fel, men jag läste just precis den delen när Dumbledore berättar för Harry om horrokruxerna och fick mig en stor tankeställare. jag satt i minst en kvart och  ränkade horrokruxer på fingrarna, och istället för att somna om så sprang jag hit och delade med mig. Och hoppas på att få moraliskt stöd från er andra, mitt psyke är inte riktigt som det borde efter det här (Flört).

ps bifogar en bild på hur jag såg ut när jag upptäckte misstaget.

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Annons:
Lamina
6/20/12, 2:20 AM
#1

Haha, jadu, nu fick jag något att tänka på! Skrattande

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

chade
6/20/12, 2:26 AM
#2

Min första tanke var att ormen säkert inte var en horrokrux i så fall, för det bara måste vara så. Ett sånt stort fel kan ju varken Rowling eller Dumbledore göra ;) Men sen kom jag ihåg att voldemort faktiskt erkänner att hon är en, och han har massa skyddsförtrollningar runt om henne. Det fick mig nästan att tappa ögonen, när jag faktiskt insåg att det var en miss haha Flört

Små stjärnor lyser också i mörkret.

21Guns
6/20/12, 11:20 AM
#3

Var det inte så att Voldemort ville dela den i 7 delar, dvs 6 horrokruxer och därför trodde man att den bara skulle vara i 7 delar, men sen insåg att Harry råkat bli ett horrokrux och att den alltså var indelad i 8 fast dem aldrig riktigt säger det…? :P

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

chade
6/20/12, 12:53 PM
#4

#3 Ja så kan det ju faktiskt vara, men som vi alla vet så visste ju faktiskt Dumbledore redan innan att harry var en horrokrux. Det får man ju veta när harry går igenom Snapes minnen :(

Små stjärnor lyser också i mörkret.

21Guns
6/20/12, 6:02 PM
#5

#4 Var det inte bara att Dumbledore trodde att Harry var ett horrokrux, men liksom fick det bekräftat när Harry "dog" eller nåt? :S

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

chade
6/20/12, 8:26 PM
#6

#5 Idag fick jag det förklarat för mig att Dumbledore visste hela tiden om att Harry var en horrokrux, men han hade inte hjärta till att säga det till honom tydligen :o

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Annons:
Nuttra
6/20/12, 8:54 PM
#7

Dumbledore sa ju till snape '(som man fick se när harry fick snapes minnen) att harry måste få veta att han ska dö när tiden är inne. Alltså kunde han inte berättat :P Det skulle snape göra när han såg att voldemort skydadde nagini, men han dog ju.. fast han fick ju veta iallafall ^^

Att man först blev tillsagd att det fanns 6 horrokruxer var ju att nyheten om att harry var en horrukrux skulle överraska och det skulle inte vara kul om man visste det i förväg och genom hela boken Skrattande Det skulle förstöra spänningen.

/Helena

Medarbetare på Brukshundraser

21Guns
6/20/12, 8:59 PM
#8

#7 #8 Jo, kom på det senare ;P

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

MissInAction
6/20/12, 9:58 PM
#9

Vilken jobbig tanke att slås av mitt i natten! SkrikandesTungan ute

Jag tror som #3 och #6 angående detta.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Xia
6/21/12, 1:02 AM
#10

Läste baa första* voldemorts tanke var att bara göra 6 horrukruxer alltså ringen bägaren dagboken medaljongen ormen diademet Men Nör han kastade sin avada kedavra på harrys mamma lily (så många felstavningar säkert) så studsade ju förtrollinhen tillbax till voldemort, o han blev en skepnad, en liten bit av voldemort sitteralltså nu i harry (flåt sååå rörigt, e lite trött haha )

Kram Xia
bloggen



Instagram: Xiah
twitter: Xia
h

wordfeud: xiahallding@hotmail.com

chade
6/21/12, 10:54 AM
#11

haha allt känns så mycket bättre nu, jag måste ju ha slagits av panik där på natten. För sen på morgonen så började jag faktiskt att tänka som ni, så då var det ju inte någon fara alls haha :D

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Upp till toppen
Annons: