Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 2273 ggr
LaSadie
5/24/12, 10:17 PM

OT: Eurovision song contest

Ska inte vara sämre här =)

Vem röstar ni på finalen?

(Nu är inte semi II över men snart så Glad)

Annons:
Bullerbytjejen
5/24/12, 10:19 PM
#1

jag rästar inte på nån, första gången jag ser det där jippot, jag mår mest illa. Jag ska nog bli eurovisionsongcontest textskrivare, verkar gå att tjäna lite pengar på det, och svårt verkar det ju verkligen inte vara xD

LaSadie
5/24/12, 10:21 PM
#2

Ja alltså… man måste sänka sin standard lite bara =)

Bullerbytjejen
5/24/12, 10:41 PM
#3

ja, sant haha ^^

MissInAction
5/25/12, 7:19 AM
#4

*plockar fram sågen*
Ja, jag såg semifinal 1 härom dagen och minns inte jättemycket, tyckte det lät sisådär men inget konstigt. Jag älskade Schweiz's låt! Och sångaren lät som Robert Smith i The Cure <3 Glad

I går i semi 2 så lyssnade jag med ett halvt öra… tyckte att det mesta lät hemskt igår. Sambon tyckte att Estlands (tror jag) sångare hade bra och klar röst. Loreens sång tyckte jag var pinsamt dålig… det lät svagt, falskt och som om hon missade timingen. Seriöst jag kan inte ha så dålig hörsel?? De svenska kommentatorerna höll på att höja henne till skyarna…. Jag tycker att hon sjöng bra i Sverige men igår var det katastrof. Men det var jag tydligen rätt ensam om att tycka.

Jag tyckte samma sak om "underhållningen" när de räknade rösterna.. alla gamla vinnarbidrag.. falskt och hiskeligt FörvånadTystGuld i mun

Så jag vete fasen vem jag ska heja på på lördag.. vet inte ens vilka låtar som kom med, förutom Sveriges - vilket var ett under! Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
5/25/12, 12:32 PM
#5

#2 skrivet av LaSadie

LOL! Helt sant.

Jag vet att Loreen kan sjunga. Tråkigt att det gick dåligt för henne nu då. Hon var nog nervös och spänd.

Så här låter hon när hon låter bra: http://www.youtube.com/watch?v=TxzWZ4Y-dN0

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

sisela
5/25/12, 1:41 PM
#6

Jag ska rösta på Loreen eftersom jag bor i Danmark :) Har inte sett så många av de andra bidragen. Jag brukar gilla de östeuropeiska låtarna bäst. Speciell de som har nån folkmusiktouch.

Annons:
Jennix
5/25/12, 2:07 PM
#7

Italien, Turkiet, Finland låter rätt OK.

#6 Ja, jag gillar när det är lite pop eller disco med en annorlunda touch. Antar att för dem låter det väl inte annorlunda för de är ju vana vid det…

Greklands låt är OK men jag står inte ut att titta på modeller som åmar sig som om det vore en erotisk film. Skrikandes

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

LaSadie
5/26/12, 11:19 PM
#8

Loreen var skitbra idag! Så glad att hon ändrade tillbaka och inte lät som ett fyllo

Hejar på Sverige och Cypern, Turkiet har ett charmigt bidrag och Norge har snygg-Tooji.

Min syster i Holland har fått odern att rösta som en galning på Sverige =)

Jennix
5/27/12, 2:20 AM
#9

Jag är för en gångs skull nöjd med ESC. Tycker överlag att folk sjöng bra, men danserna sög rätt hårt ibland och låtarna var lite tråkiga. Inte så många bottennapp dock.

Irland, Storbritannien och Azerbadzjan var sämst. Fanns även andra men minns dem inte.

Och för en gångs skull gillar jag faktiskt vinnarlåten - det är inte ofta. Flört

Grattis Sverige, Grattis och tack till Loreen!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

LaSadie
5/27/12, 2:29 AM
#10

Jaaa är såååå glad att Loreen vann!!! Vill vara med i arrangemanget nästa år, ska bara lista ut hur man kommer med om de inte söker volontärer…

cool519
6/2/12, 10:23 AM
#11

Danmark

Jennix
6/2/12, 10:34 AM
#12

Vilka låtar gillar ni, så här efteråt? Vilka kommer ni ihåg? Vilka lyssnar ni på? Jag lyssnar på Frankrike, Italien, Turkiet, Ungern, Moldavien, Albanien. Ungerns låt är ju en fantastisk syntpoplåt, om man gillar sånt. :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
6/2/12, 11:55 AM
#13

Det var faktiskt ett gäng låtar som jag gillade, men jag kommer inte ihåg vilka länder de var från - jag får återkomma om det Glad Den enda jag vet är som sagt Schweiz. Men jag brukar alltid gilla låtarna från de östeuropeiska länderna, så det är säkert dem jag tänker på… balkanländerna Glad

Turkiet minns jag dock som hemskt dålig Tyst Tur att vi inte är lika i allting, Jennix Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
LaSadie
6/2/12, 2:57 PM
#14

Jag gillar Franrike och Italiens väldigt mycket. De är riktigt bra. Synd att hon som sjöng frankrike hade lika mycket utrsålning som en glasspinne :( Turkiet gillar jag för han var så charmig och sen Norge även om han sjöng som en kratta irl.

Jennix
6/3/12, 12:15 AM
#15

#13 skrivet av MissInAction

Haha, det är väl nästan bara bra, annars hade det blivit lite läskigt. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
6/3/12, 12:34 AM
#16

#15
Mm Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Linneaundulat
6/3/12, 8:27 PM
#17

Nu är ju ESC slutat och Loreen vann

Men Sverige Cypern och Norge tyckte jag var bra

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

LaSadie
6/4/12, 12:12 AM
#18

Vilket är sååå bra. Jag är så glad. ESC i Sverige kommer besökas av MOI! Samt att jag slipper springa GBG varvet ;)

Upp till toppen
Annons: