Annons:
Etikettnågot-du-undrar
Läst 1584 ggr
Linneaundulat
2012-04-30 15:05

Hur kan detta komma sig?

Okej jag har ofta tänkt på att när Hagrid och Harry åker över i båten (i bok nr 1) så var ju Dursleys kvar i rucklet. Hur tog de sig hem, när det inte fanns någon båt (för den hade ju Hagrid och Harry använt)?

Vill gärna ha svar! Glad

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Annons:
[Vargöga]
2012-04-30 15:42
#1

Det undrar jag också. Var inte så länge sen jag läste det och undrade samma sak.

Yelly Bean
2012-04-30 17:56
#2

Angående det tillfället så frågar ju Harry hur Hagrid kom dit, han svar var: "Flög." Men han blev ju relegerad i 3an, och när Harry går i 3an har de definitivt inte lärt sig flyga. ^^

MissInAction
2012-04-30 21:28
#3

#2
De har ju första flyglektionen år 1? Förvånad

Jag har dock inget svar på frågan!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
2012-05-01 12:29
#4

#2 De har ju flyglektioner i första klass?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Yelly Bean
2012-05-01 15:55
#5

Men Hagrid kan ju inte flyga på en kvast, det har jag för mig han säger i sjuan, eftersom Harry får åka med honom på motorcykeln. ^^ Eller aa, jag har i alla fall alltid tänkt att han menade att han flög utan nåt hjälpmedel eller så.

[Vargöga]
2012-05-01 15:58
#6

Nu vet jag. Han flög dit med en båt då blir ju Dursleys båt kvar eftersom H. och H. tar den båten tillbaka. Haha, vad jag är smart. Tungan ute

Annons:
MissInAction
2012-05-01 19:41
#7

#5
Nä så är det nog, att Hagrid inte kan flyga på kvast. Men han borde ha lärt sig det innan han blev relegerad från skolan, tänker jag Obestämd

#6
Hahah, flög dit med båt?? Coolt Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

moondancer
2012-05-01 20:57
#8

Med tanke på att Hagrid åkte på uppdrag av Dumbledore, som borde veta att han inte alltid tänker jätterätt så hade han nog koll på Dursleys och såg till att dom kom hem.

Och han flög säkert med hjälp av Dumbledore också, eller med sitt paraply ^^

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Yelly Bean
2012-05-02 07:51
#9

#7 Ja, det är klart. Han var ju lite liiika stor när han var 11-13 år kanske ^^

Upp till toppen
Annons: