Annons:
Etikettallmänt
Läst 1809 ggr
Jennix
2012-04-10 13:30

Fler häxor till Hogwarts?

http://www.unt.se/uppsala/bojkotta-blakulla-1713187.aspx

Hogwarts istället för Blåkulla? MissInAction - ligger du bakom detta? Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Annons:
MissInAction
2012-04-10 21:43
#1

Hehe Tungan ute nja jag har varit med och planerat det, men sedan bestämdes det att demonstrationen skulle hållas vid 14.30 på eftermiddagen, när jag jobbar! Skrikandes så jag var tyvärr inte med… men ja, det är vår förening!

På lördag ska vi förresten ha Dödsätarfest Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
2012-04-10 22:21
#2

Åhh, så roligt! Önskar jag bodde kvar i Uppsala, då skulle jag gå med direkt. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
2012-04-11 07:25
#3

Mm tråkigare medlemsmöten kan man säkert ha Tungan ute
Du bor inte tillräckligt nära för att ta dig hit en gång i månaden då?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
2012-04-11 11:03
#4

#3 Nej, jag bor i Vänersborg.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
2012-04-11 13:08
#5

Oj det är en bra bit ifrån ;) Har själv bott i Göteborg


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

KastKatt
2012-04-13 10:45
#6

Haha kom tänka på mitt och mina vänners Harry Potterlajv för ett par år sedan. mitt ute i skogen.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
LaSadie
2012-04-14 01:57
#7

#6 Nu blev jag nyfiken, tell us some more!

KastKatt
2012-04-14 02:05
#8

är inne via Mobil och det går knappt skriva med den. Ska berätta allt i morgon

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

LaSadie
2012-04-14 02:51
#9

=)

KastKatt
2012-04-14 11:11
#10

Nu så!

Jo det är så att vi är ett ganska stort gäng med Harryfan i min umgängeskrets. Så vi bestämde oss för att ha en liten fest/lajv.

Så alla fick en passande roll, de som höll i det pyntade en skog. (Där fanns Snapes kontor, Klassrummet för spådomkonst, försvar mot svartkonster, Hogsmed osv.

Man blev hämtad av "Hagrid" Som förde en till "Den tjocka damen".

Senare på kvällen så återskapade vi (mottligt berusade) några sener ur böckerna.

Killen som spelade Lupin bytte till en mask (vargmask) när månen kom fram.

:)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

MissInAction
2012-04-14 11:18
#11

#10
Oj vad kul! Det låter mer seriöst än det som vår förening brukar göra Skrattande
Vad häftigt att ni faktiskt håller er till böckerna! Det skulle jag vilja göra också. 

Vi brukar mest ha duellkvällar. Fenixorden eller Ministeriet mot Dödsätarna. Och så delar vi upp oss i två lag och den grupp som har tillfångatagit alla i motståndarlaget vinner. Fenixorden eller Ministeriet använder sig inte av någon av de oförlåtliga förbannelserna, men annars är alla fria att använda vilka förtrollningar man vill Tungan ute Det är rätt schysst för oss att hålla till runt Domkyrkan här i Uppsala. Känns som en fin miljö för lajv.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

KastKatt
2012-04-14 11:40
#12

#11, Just själva "lajvdelen" var dock bara en liten del av hela kvällen. För det mesta satt vi och drack "honungsmjöd" och "eldwhiskey" och pratade Harry.

Klart, filmerna är ett plus, det är ju böckerna som gäller.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

MissInAction
2012-04-14 12:41
#13

#12
Hehe, låter trevligt.. Flört
Det skulle inte ske på våra föreningsaktiviteter dock, då vi dels har 13-årsgräns för medlemmar och har förbjudit alkohol.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
LaSadie
2012-04-14 13:14
#14

Låter jätteroligt juuuu :)

Wand
2012-04-14 17:39
#15

Fantastiskt! Skrattande

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Jennix
2012-04-14 19:13
#16

Det låter så himla roligt, jag älskar föreningar och fester och lajv! :D Synd att man bor i världens håla då, där "vuxna" inte ska göra sånt. :(

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

KastKatt
2012-04-14 20:23
#17

#13, ja vi är ju alla i tjugoårsåldern, så det kan gå vilt till haha.

#16 Vi också! Bara det att vi struntar i dem.:)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

MissInAction
2012-04-14 21:15
#18

#16
Inget som hindrar att du drar ihop en egen förening! Eller behöver inte ens vara en förening, kan vara ett sällskap som ses och lajvar eller leker bara, eller nördar sig Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
2012-04-14 21:50
#19

Trevligt att ni är positiva. Jag behöver sånt. Skrattande

Jag får väl stå ut ett år till, tills min utbildning är färdig. Sen kanske jag flyttar till Göteborg eller till Uppsala…vi får se var jag kan få jobb. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
2012-04-14 23:03
#20

Göteborg <3 Där har jag bott och jag längtar tillbaka… Fast kommer du till Uppsala så har du alltid USC att vända dig till Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Jennix
2012-04-14 23:08
#21

Jag har ju bott i Uppsala och längtar verkligen tillbaka dit ibland…men jag vet inte om det skulle vara likadant att flytta dit igen. Kanske skulle jag bli besviken.

Göteborg har jag inte bott i men varit där, och det verkar trevligt. :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
2012-04-14 23:30
#22

Det är ju lätt att idealisera någon, eller något, och när man väl får det, så är det inte som man har byggt upp i sina fantasier. Du får åka hit i några dagar och känna efter. Det är vad jag planerar att göra i sommar - åka till Gbg och vara nostalgisk Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: