Annons:
Etikettböckerna
Läst 1806 ggr
MissInAction
2012-04-09 19:50

Harry Potter på norska

Är det någon av er som läst böckerna på norska? 
Jag tror inte att jag skulle klara det.

Här är en lista på ett gäng av översättningarna som gjort. De vill ju norskifiera allting i litteraturen Tyst

Harry Potter på norska

Har ni några favoriter? Tungan ute Mina är nog Gyldeprinz Gulmedal och Filius Pirrevimp. Sedan så kan jag föreställa mig mina kramper av skrattanfall när jag läser om hur Harry i sin första quidditch-match fångar kvicken, inte med händerna, utan med munnen! SkrattandeTungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
LaSadie
2012-04-09 21:36
#1

Jag är inte jättebra på norska även om jag kommer från bohuslän som är ganska nära den norska gränsen så har jag trott att jag är ganska bra på norska (vi har en del norska ord där vi kommer ifrån). Ibland när de ringer på jobbet (posten kundtjänst) så måste man koncentrera sig extra, då märker man hur dålig man är :(

Marinas Mix
2012-04-10 12:29
#2

Dagens goda garv alltså

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Jennix
2012-04-10 13:32
#3

"Sedan så kan jag föreställa mig mina kramper av skrattanfall när jag läser om hur Harry i sin första quidditch-match fångar kvicken, inte med händerna, utan med munnen!"

JAG DÖÖÖÖÖR av skratt!! *rotflmao*

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Linneaundulat
2012-04-12 19:56
#4

Helga Håsblås hahaha Albus Humlesnurr roliga namn!

Kul att du tog upp det!

Skrattande

/Mvh Linnea marsvinen och Mr Vipe B)

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Upp till toppen
Annons: