Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 1664 ggr
[Dominik]
3/19/12, 11:30 PM

I want to know what it's like...

Hejsan hejsan! What's up? Nu ska jag vara lite Of Topic, but I have a reason to do that, and it's very important.

Ni kanske redan vet att jag avskyr när människor blir diskriminerade! Alla förtjänar lika mycket kärlek och trots att vi är svarta, vita, gula ser alla likadana ut på insidan… Alla vet inte om det, detta tycker jag är super duper fel! Vi alla måste kämpa för att skapa ett tryggt samhälle, där alla trivs och vågar vara sig själva.

Men jaja, nu ska jag komma till saken…Det finns alldeles för många homofober i världen, som måste lära sig that it's ok to be gay, and that there's no difference between homosexuallity, bisexuallity and hetrosexuallity. Love is love and we have to respect it.

Så skulle ni vara snälla och kolla på videon "där nere", och posta det på era facebook, twitter, tumblr accounts och era bloggar. Jag skulle uppskatta det jäkligt mycket.

Det gör verkligen ont i hjärtat när tonåringar blir utsatta för mobbing på grund av deras läggning. Everybody deserves to by loved.

Take your time and watch this video down there.

Tack!

Annons:
Wand
3/20/12, 9:32 AM
#1

Jag är bisexuell, har homosexuella vänner etc. Har aldrig varit med om mobbning varesig på mig eller någon annan(inte för läggningen i alla fall). Tycker snarare att det är tvärtom! 

"Tyvärr" så är det ju så att personer får tycka och göra precis som de vill. En person som är homofob har en stark avsky emot homosexuella, och en stark avsky kan inte botas av en video på internet. 

Acceptansen för homosexualitet blir bättre och bättre för varje dag, för varje generation som föds fram. Tror inte att man kan göra mycket annat än att vänta ut det.
Man kan inte ändra en persons åsikt, däremot så kan man hjälpa personer med osäker åsikt att välja rätt väg, eller försöka få personer att inse, men vill man inte så är det tyvärr rätt omöjligt.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

LaSadie
3/20/12, 2:15 PM
#2

#1 +1 på det.

Visst finns det homofobi fortfarande och det är långt kvar att gå i tex USA så har jag som bisexuell aldrig upplevt mobbning eller liknande pga min läggning.

Dock finns det mycket kvar att göra på acceptansområdet, man behöver inte gilla det så att säga men acceptera.

Mikaela120
3/20/12, 4:25 PM
#3

Jag tycker också att det är hemskt och att alla borde bli accepterade som de är… Jag tror också som #1 inte att allt kommer bli bra genom en video på nätet men det kan ju alltid hjälpa till lite…

MVH/Mikaela

MissInAction
3/20/12, 9:47 PM
#4

Jag tvivlar å andra sidan på att videon gör någon skada. 

Bisexuell, jag med. Av alla HP-fans som jag känner så tror jag att närmare hälften är bisexuella, lite roligt Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Dominik]
3/20/12, 10:19 PM
#5

Nä, men jag upplever att väldigt många bisexuella och homosexuella ungdomar blir nedtryckta och kränkta av andra människor. I Sverige fungerar det så där, det skulle kunna bli mycket bättre. Men i andra länder är det olagligt att älska en person…

#4 Haha håller med! Alla HP-fans jag känner till är bi :D

Mikaela120
3/22/12, 6:45 PM
#6

Ja det var lite roligt att typ all är bi… Men jag är hetro iallafall Flört

Annons:
Halvdansken
3/26/12, 6:30 PM
#7

Jag är väldigt straight, och HP fan. Men vem folk går och lägger sig med - så länge det handlar om vuxna människor som är överens - är inget jag har åsikter om.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: