Annons:
Etikettkaraktärerna
Läst 2767 ggr
TerriZue
3/14/12, 8:52 PM

Lärarna på Hogwarts

Jag har funderat på en grej som jag tycker är lite "rolig".

Lärarna på Hogwarts verkar inte ha något som helst liv utanför skolan och sitt läraryrke, någon annan som tänkt på det? Man hör aldrig något om att de skulle ha en familj någonstans eller över huvud taget någonsin lämna skolan (förutom när det gäller att ge sig ut på uppdrag för orderns räkning). Enligt vad man kan avläsa i böckerna bor de ju permanent på skolan och har heller aldrig några besök.

Den enda familjemedlem till någon inom lärarkåren är ju Aberforth och honom har Dumbledore inte någon kontakt med.

Visserligen får man ju inte följa någon av lärarna sådär väldigt nära en jag vet inte, jag har helt eneklt bara fått känslan av att ingen av dem har någon familj utanför skolan.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
pebb
3/15/12, 8:13 AM
#1

Sant, jag har aldrig tänkt på det faktiskt, Rowling får ta och skriva en lärarbok också så vi får veta hur deras liv ser ut ;)

TerriZue
3/15/12, 8:53 AM
#2

Precis! Kunde vara roligt att få en tydligare bild av dem. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

kredka
3/15/12, 11:19 AM
#3

Det finns ju en del om Snape - var han bor under sommar och lite av hans barndom ;) Sen har vi Hagrid som vi kan följa, han bodde ju med pappan, pappan dog, Hogwarts blev hans hem ;) sen hittade han sin brorsan Graup ;)

Välkommen till ferretplanet.se :)

[Sniff]
3/15/12, 1:12 PM
#4

Det har jag aldrig tänkt på! Så sant, vad har de för liv egentligen? Tungan ute

nadilda
3/15/12, 4:11 PM
#5

Haha det har aldrig jag tänkt på förut men nu tycker jag lite synd om dom! Undra om dom har barn? Vad händer i så fall om dom barnen börjar på Hogwarts!

MissInAction
3/15/12, 4:46 PM
#6

Jo det har jag grubblat mycket över, vad de egentligen hade för liv. Vad de gjorde på fritiden.. för de måste ju ha haft en fritid? Visserligen är det en stor internatskola, men de har ju sommarlov Glad

Lite mer bakgrund får vi reda på i Pottermore, men inte så att jag ändå kan berätta mer om lärarna än de ämnen de undervisar i och hur de beter sig mot eleverna. Undantag då Snape. Och lite om Hagrid Glad

Å andra sidan så är ju möljigheterna oändliga vad gäller fanfiction! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Yelly Bean
3/17/12, 4:18 PM
#7

Åh, det har jag också tänkt på. Speciellt när det är jultid på Hogwarts. Alla lärare verkar stanna kvar. Jag har också tänkt på att eleverna inte kan ha speciellt mycket kontakt med sina föräldrar. Visserligen är det en internatskola, men det åker inte ens hem på helgerna. T ex. Hermione kan inte ha träffat sina föräldrar många gånger sen hon fyllde 11. Hon bor på skolan, stannar där på julen för att hålla Harry sällskap, sen på sommarloven bor hon i stort sett hos Weasleys. :)

Wand
3/17/12, 6:44 PM
#8

Misstänker att om man söker tjänst som lärare så är man beredd att lämna sitt hem och bosätta sig på skolan. 
På pottermore kan man ju läsa om olika karaktärers bakgrund, bl.a McGonagall, och hon har ju ingen familj kvar. Vad ska hon då göra om hon inte är på skolan liksom?

Tror nog att det är ett val de gör, en livsstil, något de lever för. Glad

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

MissInAction
3/17/12, 7:58 PM
#9

#8
Ja den tanken gillar jag, det skulle isåfall göra det hela ännu mer fantastiskt <3


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Mikaela120
3/20/12, 5:03 PM
#10

Jag har också tänkt på det.

Upp till toppen
Annons: