Annons:
Etikettböckerna
Läst 5820 ggr
[Vargöga]
3/14/12, 4:52 PM

Pocket

Är det någon som vet när Harry Potter kommer ut i pocketform? Tycker mycket hellre om att läsa i pocket.

Annons:
[Vargöga]
3/14/12, 5:05 PM
#1

Jag hittade på norska så det har jag beställt nu. Kommer om en vecka ungefär. Skrattande

LaSadie
3/14/12, 7:56 PM
#2

Jag har den på engelska… haft den ett bra tag

[Vargöga]
3/14/12, 7:59 PM
#3

Men varför inte på svenska? Det var ju rätt länge sen som första boken kom ut. 1998 om jag inte missminner mig.

LaSadie
3/14/12, 8:02 PM
#4

Kollade snabbt på adlibris och bokus och som du säger, det finns inte i pocket. Verkligen konstigt!!!

[Vargöga]
3/14/12, 8:03 PM
#5

Kollade också in den sidan. Hihi!

MissInAction
3/14/12, 8:52 PM
#6

Hm nä, det är sant, pocket finns inte. Men det finns de här paperback-böckerna, de som är häftade typ och inte inbundna. Bland annat Signature Edition finns i det formatet. Det är dock lite större än pocket. 

Såhär ser de ut

På CDON.com


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Yelly Bean
3/17/12, 4:20 PM
#7

Usch, jag gillar verkligen inte pocket! Jag vill bara ha inbundet. Men smaken är som baken - delad! Oskyldig

[Vargöga]
3/17/12, 6:47 PM
#8

Och det är ju bara bra det att alla inte tycker lika.

Wand
3/17/12, 6:47 PM
#9

Ojoj, kan man tycka om pocket? Förvånad Själv tycker jag att de är jäkligt enerverande att läsa i pga formatet, och så gillar jag inte att de är så sköra och fula. 
Köper jag böcker så ska det vara inbundna med hårda pärmar som man kan ha i hela sitt liv. Rediga böcker för hela slanten. Cool

Tycker dock att det är konstigt att inte Potter-böckerna finns i pocket, de finns ju på engelska i pocket om jag inte misstar mig. Obestämd

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Mikaela120
3/20/12, 5:05 PM
#10

Jodå de engelska finns som pocket. Har mina engelska i pocket.

MoaL
3/21/12, 6:33 AM
#11

#9 Inbundna? Som håller hela livet? Vad har du hittat för stålböcker? Jag har läst sönder enormt många inbundna böcker, inte håller de särskilt bra. O.o

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Yelly Bean
3/21/12, 12:40 PM
#12

#11 Men pocket håller ju bara en läsning, typ ^^

MoaL
3/21/12, 1:21 PM
#13

#12 Inte alls, om man inte råkar få något måndagsexemplar med dåligt klister vill säga. :) Jag har till största del bara pocketböcker, ett par hundra stycken faktiskt, och vissa av dem har jag haft sedan jag var kring elva-tolv år gammal och de hänger med än. Jag har haft både pocket och inbundna som går sönder fort, dålig kvalitet på klister och papper antar jag, men jag kan knappast säga att jag tycker att inbundna håller särskilt bra. :) En serie har jag fått ersätta helt och hållet ett par gånger om för att de har gått sönder. Däremot går inbundna och pocket sönder på olika sätt. I pocket kan sidor eller hela delar av boken börja lossna för att klistret är dåligt. Inbundna böcker trasas sönder totalt i ryggen. Obestämd

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
[Vargöga]
3/21/12, 1:57 PM
#14

Jag håller mig till pocket för den är smidigare att ha i sängen och läsa (ligger ner och läser) samt ha med sig någonstans. Väger inte alls lika mycket som inbundna.

Wand
3/21/12, 8:48 PM
#15

Det jag ogillar med pocket är att dels så är det så jobbigt att läsa, för man måste verkligen "trycka upp" dem för att de ska hålla sig öppna, med inbundna så räcker det med att lägga ett finger emellan liksom. Cool Sedan gillar jag att de ska hålla sig "fräscha", och pocket böjer sig i sidorna osv. 
Tycker för övrigt att hårda pärmar ser sååå mycket snyggare ut i hyllan också, och det känns mer "samlarvärt" då man kan skicka vidare till nästa generation sedan(om inte en hund kommer och tuggar sönder dem…).  

Likeylikey! Skrattande

Ska jag bara köpa böcker för att provläsa så funkar pocket(eller bibliotek), men köper jag böcker för att samla så går det bort.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Ebfotograf]
3/21/12, 10:25 PM
#16

När det gäller Harry Potter har jag två i pocket varav en är den rätta storleken bara på engelska, tanken är att jag ska köpa alla utlagor på engelska med alla de olika utseendena ;)

Pocket är det bästa enligt mig, smidiga och inte tunga!

Yelly Bean
3/22/12, 6:40 PM
#17

#15 Jag tyker också det är snyggare med inbundna, och smidigare att läsa :) Det enda positiva med pocket är att det inte väger lika mycket i väskan, men what the heck, lite får man stå ut med! Skrattande

[Vargöga]
3/23/12, 7:45 AM
#18

Jag skickade tillbaka de norska böckerna och beställde första boken med signature edition eller vad den nu hette. på engelska.

[Vargöga]
3/27/12, 4:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Skickade tillbaka de norska böckerna och sedan beställde jag Signature Edition på engelska istället. Men jösses vilken stor text det är i den boken. Tungan ute

Undrar om det är hela i den tunna pocketen? Oskyldig

Upp till toppen
Annons: