Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 1949 ggr
LaSadie
3/8/12, 11:18 PM

OT - Melodifestivalen

Jag är innerst inne en schlagerfantast och älskar Melodifestivalen!

Är det någon mer som kommer se den på lördag och vilken hejar ni på?

Jag kommer såklart att se den och hejar på Loreen, Daniel Lindgren och Danny!

Annons:
nadilda
3/9/12, 8:24 AM
#1

Min familj och mina grannar äter alltid ihop och ser på melodifestivalen vi har gjort så alla kvalen och vi lär göra det på lördag också ;) Men jag måste erkänna att jag inte lyssnar helhjärtat på alla låtar.

Jag hoppas bara att det ska gå vidare något bidrag som inte skämmer ut sverige, men i smyg hejar jag lite på Danny.

Glad

ChristineL
3/9/12, 10:11 AM
#2

Jag har sedan länge bokat in en biodejt med min bästa kompis (Chronicle ska vi se!), kom på typ förra veckan att jag missar finalen :P Får se på svtplay på söndag istället ;)

Linneaundulat
3/9/12, 6:45 PM
#3

ja klart!

Heja Loreen,Heja Loreen!

:D

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

MissInAction
3/9/12, 8:05 PM
#4

Mm de senaste tio åren har jag tyckt att SVT har slaktat Melodifestivalen, med sina ändlösa tävlingar och att vi får höra bidragen om och om igen… en schlager ska fastna på en gång! Det ska inte behövas hundratals lyssningar! SkrikandesOm det var fyra deltävlingar så borde det ha varit 32 bidrag från start? Med resultatet att kalitén blir urvattnad - mest skit med andra ord Flört

Meeeeeeeeen, likt förbannat sitter jag där varje år och tittar! Förvånad Och förfasas över hur svenskarna röstar. Haha! 

Japp, jag tror att Loreen vinner. Jag hoppas såklart att Thorsten Flinck vinner men jag tvivlar på det, konkurrensen är tuff. Men han är min älskling och i mitt tycke den enda som väger upp årets tävling <3 Glad

Dannys låt tycker jag låter precis som den han tävlade med förra året och det finns egentligen inga schlagerlåtar kvar i final. Trist..


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
3/9/12, 9:04 PM
#5

Hmm., nu ska jag vara lite så där "anti" och hoppas ingen tar illa upp.. Skrattande

 Det heter inte schlagerfestivalen egentligen, det heter Eurovision SONG contest, melodifestivalen alltså - så det där med att det brukar vara schlagers, det är nåt som Sverige fått för sig nån gång och som hängt med ett tag.

Jag tycker det är rätt skönt att det är alla sorters musik numera, inte bara dansband och svensktoppen. Flört

Helst ska det vara en melodi som fastnar direkt och helst ska det vara äkta, för mig. Jag gillar många olika sorters musik, både disco, synt, soul, pop, folkmusik osv.

De jag har tyckt varit bäst i år, och inte i nån speciell ordning: David Lindrgren, Sean Banan, Thorsten Flinck, Thomas DiLeva, Hannah Lindblad, Mimi Oh, Ulrik Munter, Andreas Johnson, Axel Algmark, Björn Ranelid, OPA, Dynasty, Lisa Miskovsky, LoveGeneration. Dessa kunde gärna ha fått tävla mot varandra i EN tävling.

Annars hejar jag inte på nån speciell, jag är inte intresserad av tävlingar egentligen - jag vill mest hitta musik som jag gillar att lyssna på. Skrattande

Tycker fortfarande Salem Al Fakir - Keep On Walking borde ha vunnit förra året. En av de bästa låtar jag nånsin hört i svenska melodifestivalen.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
3/9/12, 9:52 PM
#6

#5
Håller med dig angående Keep on walking. tyckte jag inte att den skulle vinna, men i efterhand så känns den bäst.

Du har naturligtvis rätt i att det heter ESC, fast förr var det en viss typ av musik, i tävlingen och det är den som jag syfter på när jag pratar om schalgermusik Glad som jag älskar och som jag saknar.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
vaanjja
3/9/12, 9:58 PM
#7

Detta mello…. föra året sjönk det så lågt, så nu tycker jag inte om det längre tyvärr. De tar in samma artister hela tiden, med samma gamla låtskrivare, coh alla låtar låter likadant, och programledarna är ena riktiga fiaskon, och pausunderhållningarna går inte ens att le åt, och allt blingbling och röstande och tjoande gör mig galen! Har bara hållt mig uppdaterad om vilka som är finallåtarna, för att hänga med i allmänbildningen och veta vad alla pratar om, ska se finalen bara för ATT, men inget av det som spelas är riktigt min musik…

Så jag håller med MissInAction!

Dessutom: vad är vitsen med att ha med typer som Sean Banan och Babsan?! SERIÖST????

Jag är dock väldigt förtjust i Eurovision Song Contest. Där finns det många låtar jag tycker om, olika kulturer och människor, det är på något sätt en lugnare stämning över det hela.

Om jag promt ska välja ut lite bra finallåtar jag gillar är det Torsten Flinck(för hans framträdande, och texten är också fin), Ulrik Munther(låten är inget speciell, men han är en så duktig musiker), Shout it out(bra discolåt, detta är melodifestival) och Baby Doll (ohja, Rockabilly är fint!)

Låter plötsligt som att jag motsäger mig själv… xD Men alltså: tävlingen kunde varit helball om man ratade alla deltävlingar, konstiga röstningssystem, uppsminkade programledare och extremt mycket onödig elektronik. framhäv MUSIKEN!

Jennix
3/9/12, 9:59 PM
#8

#6 Ja, det är ju det man är van vid. Och så klart, jag förstår ju att de som gillar den sortens musik gärna vill ha den inriktningen, det skulle jag också om jag tyckte det. Glad

Men som sagt var, så är jag inte så förtjust i schlager och dansband…i alllmänhet. Finns alltid undantag i alla genrer.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
3/9/12, 10:01 PM
#9

Fast, Babsan?? Babsan ÄR.. förlåt mig Jennix, schlagerSkrattandeCool
Den där bananen däremot.. lite rolig men.. njae?

Och ja, fy f*n för pausunderhållningen, den är pinsamt dålig!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
3/9/12, 10:44 PM
#10

#7 Vitsen är att det är underhållning. Har hört många klaga på Flinck och Ranelid med samma ord "vad gör de där egentligen? De förstör ju bara."   Flört Jo, det gör musik av olika slag. Även om jag ogillar schlager och annat så tänker jag inte ifrågasätta att andra gör det. Sean Banan är lika mycket artist som Charlotte Perelli och de har båda rätt att vara med.

Ja, vi är alla olika och för mig är de mer äkta än vissa andra. Varför ska de inte ses som musiker när andra gör det utan att spela instrument? Glad

Ofta så verkar folk tycka att Ranelid, Flinck och Sean Banan är ett skämt, men jag tycker nog Charlotte Perelli och andra är minst lika mycket skämt och fejk på sina sätt… Hon säljer en produkt, hon gör reklam för sin kokbok och sin hudvårdsserie. På vilket sätt är hon en äkta musiker mer än Sean Banan? Flört She's in it for the money and fame… Sean Banan har åtminstone självdistans och jag tror han är där för att ha kul. Det är det ju inte alla som är.

Vem ska avgöra vad riktig musik är? Flört Fatta hur tråkigt det skulle bli om det var 30 bidrag som lät likadant…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

vaanjja
3/10/12, 7:14 AM
#11

#9 Är babsan schlager? Okey då, men mer skådespel än musikframträdande! Han/hon var ju bara med i underhållningssyfte. Och jag tänker att det är så onödigt att slösa så mycket pengar på en massa trams, då kunde man lika gärna skickat över alla pengar till Afrika. Fast visst, så kan man väl tänka om allting ju, kan väl inte påstå att jag supportar mitt favvoprogram Sveriges Mästerkock:s totala slöseri med mat… men jag tycker ändå är det musiktävling så är det! ;) Men alla tycker ju som dom tycker, och klart det är en fin familjefest!

#10 Jo Jennix jag håller väl med dig till viss del. Klart det är kul när de tar in lite olika arstiser. Och visst, alla är  väl musiker - fast de flesta har ju fått låten tilldelad, också ett minus från min sida, roligare när folk skriver sina låtar själva.

Säger inte att Charlotte Perelli är mer äkta muisker än banantypen! Hon är lite för mycket för min smak hon också - men alltså, han framträder som en skådespelare i en musiktävling. Det går inte riktigt ihop för mig!

Nej då, finns inga gränser för vad riktig musik är! Så länge någon tycker att det är musik så är det ju det! Bara kul att alla har sin egen smak! Synd bara att melodifestivalen försöker göra det roligare(ch dra in pengar, för många barn röstar ju på honom) genom att ta in "roller" som Banan.

Men jag tycker att alla låtar låter likadant… xD

Jennix
3/10/12, 10:02 AM
#12

#11 Jo, håller med om att det är tråkigt när det bara handlar om pengar pengar hela tiden.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

LaSadie
3/10/12, 1:32 PM
#13

Under pausen så gör jag allt annat än att titta på den. Men tydligen ska Elena komma och sjunga den värsta låten någonsin

Annons:
Jennix
3/11/12, 10:43 AM
#14

Ja, jag vet inte, men jag tyckte spektaklet var tråkigt och trots att jag hört låtarna flera gånger så minns jag dem inte alls.

De låter jag gillat bäst är: Thorsten Flinck, Thomas Di Leva och Sean Banan. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
3/11/12, 12:26 PM
#15

Haha, jag tycker faktiskt att Ranelids låt inte är så dum. Glad Den sätter sig snabbt på hjärnan, och jag förstår ärligt talat inte varför det är sådana personpåhopp på honom, hela tävlingen nuför tiden är en artisttävling och inte en meloditävling.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
3/11/12, 12:43 PM
#16

#15 Håller med dig, jag förstår inte påhoppen heller. De flesta artister har sina shower, sina danser, sina tricks. Det är få artister som enbart har satsat på melodin i sig självt, för maken till tråkiga melodier har jag sällan hört. Tråkigt då att vissa ska få skit trots att andra är minst lika fixerade vid sina utseenden och egon osv. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

LaSadie
3/11/12, 1:29 PM
#17

Nu är det över för iår =D

Jag är ganska glad att Loreen vann, det är en bra låt och både internationella och svenska rösterna tyckte det. Men förstår inte att den var så segertippad för jag tycker inte att den är så jävla bra. Går mer igång på Daniel Lindgrens låt eller Danny (som jag tycker superduper synd om nu)

Jennix
3/11/12, 1:45 PM
#18

#17 Ja, folk har ju olika smak på olika sorters musik. Jag kan inte förstå varför alla tycker låten med Loreen är så superspeciell. Hennes dans var bättre än låten och sången, samma med Danny. Låtarna var rätt tråkiga och det var alltså bara deras dans som gjorde det intressant för mig.

Förstår verkligen inte alla tidningar och folk som säger att hon (och Danny, Molly Sandén m.fl) var så himla unik och att låten var superbra.

Ska detta vara det bästa Sverige i har i musikväg??

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

LaSadie
3/11/12, 1:54 PM
#19

#18 Pja, så länge Björkman portar svenska låtskrivare som har lyckats med andra länder så blir det som det blir :)

Upp till toppen
Annons: