Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 2351 ggr
MissInAction
3/4/12, 8:46 PM

Thorsten Flinck

Helt OT men ändå! Flört

Är det någon mer här inne som gillar Thorsten Flinck? Glad
Han är ju väldigt aktuell just nu, det är det nog inte många som har missat. 

Min blogg Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
LaSadie
3/4/12, 11:48 PM
#1

hehehe, nopps. det är jag inte :)

MissInAction
3/5/12, 10:31 AM
#2

Attans Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Mikaela120
3/5/12, 12:14 PM
#3

Tyvärr, jag är inte heller för honom.

MissInAction
3/5/12, 12:43 PM
#4

Oki! Jag är i alla fall inte ensam om att tycka om honom Glad
Man kan skumma igenom vad folk säger i hans gästbok
Jag hoppas verkligen att han läser det, alla stärkande ord <3


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
3/8/12, 5:41 PM
#5

Ja, jag vet inte om jag gillar honom som person men jag gillar hans låt i mello. Flört Vet för lite om honom egentligen. Tror han har mått väldigt dåligt i sitt liv, och jag tillhör dem som tycker synd om de som mår dåligt och inte föraktar dem.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

vaanjja
3/8/12, 9:04 PM
#6

Gillar hans framträdande i melodifestivalen… som 16åring är jag itne insatt i Torsten Flinck men, han är ju väldigt dramatisk och känslosam, gör allt med inlevelse o så.. och det gillar jag :)

Annons:
Jennix
3/8/12, 9:11 PM
#7

Maria, du har bra smak. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
3/8/12, 10:17 PM
#8

Tack Jennix KyssFlört jag vet… hehe

#5 och #6

Kolla in vad wikipedia säger. För en liten överblick. Han har gjort en hel del Glad och ja, haft en hel del motgångar. Alltid är det folk som sätter sig emot och har fördomar. Sånt gör mig ledsen. Jag håller helt med dig, jag är likadan.

Jag gillar hans människosyn, den djupa och dramatiska sidan och det politiska. Och hans röst. Tycker att han är behaglig. Men så har jag gillat honom sedan han var liten. 
Kolla in detta från 80-talet, så söööt hahaha <3


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Linneaundulat
3/9/12, 6:46 PM
#9

Nej han är inte min typ :D

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Jennix
3/9/12, 8:55 PM
#10

#8 *asgarv* Herregud… Flinck och Pernilla Wahlgren… Tungan ute

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
3/9/12, 9:58 PM
#11

#10 Ja det var lite udda Flört Jag har svaga minnen av just det programmet faktiskt. Och ett par andra jullovsmorgon från 80- och 90-talen! 

Åh, jag tittade nyss på TV4 Play - Efter tio med Malou. I slutet av programmet så intervjuar hon Thorsten och så får man höra honom läsa om Näktergalen och rosen, av Oscar Wilde <3 Åh alltså, jag fick rysningar! Wilde + Flinck Glad

Fastnade också för en sak han sa: "jag har jättebra självförtroende och kass självkänsla - jag tror aldrig att jag är något men jag vet vad jag kan". 

Sedan tyckte jag att det var en intressant intervju med två kvinnor i början av programmet också, den ena var ordföranden i Mensa och den andra har jag glömt vem hon var, men båda verkade trevliga.

Lägger in en länk till programmet, så kan man titta om man vill ha lite kultur Oskyldig

Programmet

Råkar också veta att Ulf Elfving har spelat in ett samtal med honom för P4 här i dagarna och jag hoppas att jag inte missar det programmet, Ulf är ju också en legend!

Så… nu har jag babblat av mig lite Kyss så nu ska jag återgå till att lyssna lite på nya skivan SkämsFlört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
3/9/12, 10:00 PM
#12

Ahh, gillar du Oscar Wilde också? Glad Ska kolla in dina länkar, tack.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
3/9/12, 10:02 PM
#13

#12
Ja <3 Du med? FörvånadTungan ute Börjar bli mer och mer gemensamt nu! 
Förutom att jag försvarar Snape i alla lägen Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Jennix
3/9/12, 10:35 PM
#14

#13 Ja, vi verkar ha en hel del gemensamma intressen. Glad

Hehe, jag kan också tänka mig Snape i alla lägen. Eller nej, vad sa jag nu för något?! Oskyldig

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
3/9/12, 10:37 PM
#15

#14 Hahahaha jisses, nu fick jag roliga bilder i huvet FlörtSkäms vet inte om det var det som var meningen eller om det bara är jag…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
3/9/12, 10:46 PM
#16

Det skulle ALDRIG vara min mening att skriva något som hade dubbla meningar. Kyss

(kul att du uppfattade det Flört)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
3/9/12, 10:54 PM
#17

Hihi, ja mitt sinne är lite lättpåverkat just nu känner jag, och kanske gör det sitt till att det nyligen varit fullmåne? <3 Oskyldig

Hm jag måste titta på intervjun igen nu.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
3/9/12, 11:01 PM
#18

Sov gott och önskar dig fina drömmar om Snape/Alan. Glad

Ett tips är att se på många klipp innnan man sover, då blir man lite lätt hjärntvättad och jag brukar oftast drömma om det jag sett då.

Mmm, hoppas jag får drömma om David Thewlis inatt. Oskyldig

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
3/9/12, 11:21 PM
#19

#18
Hahaha, ja han kanske ylar mot dig inatt… Flört
Apropå Thewlis så gör han en bra roll i Veronika bestämmer sig för att dö, en annars rätt halvdan film som bygger på en otroligt känslosam och stark bok av Paulo Coelho. Tips om du inte redan sett! 

Jadu, nu har jag ju sett den här Malou-intervjun två gånger ikväll samt att jag lyssnat på hans nya skiva de senaste dagarna (fick den i brevlådan i onsdags då det var skivsläpp!) så då kanske det blir Thorsten-drömmar inatt FlörtTungan ute Det återstår att se. Han är iaf en man helt i min smak. 

Nattis Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
3/10/12, 10:09 AM
#20

#19 Jo, har sett den. Tyckte väldigt mycket om den fast jag har inte läst boken, har hört att de två är väldigt olika så jag ska läsa boken också.

Thewlis är så ojämn i sina val med vilka filmer han gör, ibland är de asdåliga och ibland är de skitbra. Han är ju alltid speciell att se på dock. Flört

Han är sanslöst bra i Pojken med randig pyjamas, som för övrigt är en oerhört bra film - men jobbig att se.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Annons:
cool519
3/13/12, 6:44 PM
#21

jag gillar inte honom heller tyvär!

MissInAction
4/8/12, 2:10 AM
#22

#20
Jag borde leta upp lite fler filmer med Thewlis, han är trots allt en riktigt bra skådis Glad
Såg lite av Fången från Azkaban idag då den gick på TV.

I kväll har jag varit på en vacker och underhållande konsert med Thorsten Flinck och Kenny Håkansson (gitarrist) <3 Åh, nu är jag lycklig! Fast lite sorgsen, såklart. Det är svårt att inte uppfatta sorgen som han bär inom sig.  

Godnatt Kyss


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
4/8/12, 10:46 PM
#23

Jag hörde Thorsten Flink på TV4 häromdagen, han sjöng flera låtar och jag tycker verkligen han är en bra sångare. Men ojojoj, han är konstig när han blir intervjuad… Undrar om det är pga för mycket droger tidigare i hans liv eller om det faktiskt kan vara så att han har någon störning el nåt i botten?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
4/8/12, 11:04 PM
#24

#23
Åh ja, jag vet att han var med i Nyhetsmorgon härom dagen, och i Efter tio också i veckan. Missade båda Gråter men jag såg ett youtube-klipp från Nyhetsmorgon, med en låt. 

Visst är han speciell Glad <3

Grejen är att han är obekväm i såna situationer. Jag gissar att det är när han inte riktigt vet vad som förväntas av honom. Plus att han inte bryr sig ett skit om vad andra tycker (varför skulle han?). Till exempel igår kväll efter konserten så signerade både han och Kenny skivor som man kunde köpa där. Kenny var mer pratsam och log mer, medan Thorsten såg mer besvärad och ansträngd ut, vilket hann ofta gör. Han trivs nog inte i de situationerna, helt enkelt. Tycker det är jobbigt.

Det som jag skrev i #11 stämmer säkerligen. Om självkänsla och självförtroende. _Jag har jättebra självförtroende men ingen självkänsla. Jag tror aldrig att jag är något men jag vet vad jag kan.
_Det är samma för mig - självkänslan är i botten men jag kan ha jäkligt bra självförtroende på vissa områden som jag vet att jag behärskar. 

Ja säkerligen så påverkar drogerna också. Det gör ju sitt till. Men mycket tror jag ligger i hans personlighet, det är sådan han är Glad Jag tycker ju att han är fantastisk. Svensk kultur vore verkligen inte densamma utan honom.

Här är en tråd på Foto där jag bad om tips för att fota på inomhuskonsert och där jag lagt upp några bilder, om någon vill se Kyss


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
4/9/12, 11:42 AM
#25

#24 Ja, han är verkligen speciell och som vissa av oss så kanske han har svårt för att låtsas passa in och det är väldigt skönt att han inte är en sån där smörig typ som fejkar allt. GladJa blev verkligen sugen på att köpa hans skiva efter at ha hört flera låtar på Nyhetsmorgon. Hjärtats hålrum eller vad den heter, en bra låt. Kolla på TV4 play!

Jag känner ockås igen mig i honom, lite speciell så där och många tycker jag är konstig och svår att förstå sig på. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
4/9/12, 12:49 PM
#26

#25
Jag har två skivor nu Tungan ute En förhandsbeställde jag och fick till utgivningen den 3 mars, och den andra köpte jag signerad på konserten. Det var det helt klart värt! <3

Bor du i närheten av Uppsala så kan du få köpa den till förmånligt pris Flört

Hjärtats slutna rum. En av favoriterna <3 Det är en låt som ursprungligen sjöngs av Totta Näslund. Thorsten tar ju mycket låtar från honom, Mikael Wihe och Björn Afzelius. Samt att han har hjälp av riktigt bra låtskrivare, tycker jag Glad

Igår kväll kollade jag faktiskt upp Kenny Håkansson på Spotify, alltså gitarristen som han uppträder med nu. Riktigt duktig är han. Lyssnade igenom hans nyaste album, Psychedelic Dream. Det var lite… udda Tungan ute men jag har på senare år lärt mig uppskatta gitarrmusik mer och mer. Kanske tur det, eftersom min bror är musiker och gitarrtokig. 
Jo jag skulle säga att ett album har en massa gamla gånglåtar, vilket jag tycker är häftigt. En av dem är March från Lima! Byn som jag är uppvuxen i är just Lima, i Dalarna Tungan ute

Okej det här låter kanske lite märkligt men jag önskar att jag kände fler som du. Att jag kunde umgås med fler som du Glad Jag tycker bara att man är konstig om man passar perfekt in i de mallar och normer som vårt samhälle har skapat.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
4/9/12, 11:15 PM
#27

#26 Det är lite lustigt, för jag ser dig på flera sajter jag läser på just nu, och tycker vi verkligen har mycket gemensamt. ANtingen skulle vi driva varandra till vansinne eller så skulle vi kunna ha riktigt kul. Eller både ock. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Annons:
MissInAction
4/10/12, 7:08 AM
#28

#27
Ja precis! Haha, det finns såklart en risk för det första TystTungan ute
Är påväg till jobbet nu, skriver mer ikväll!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: