Annons:
Etikettskådespelarna
Läst 3055 ggr
MissInAction
2/25/12, 3:23 PM

Filmtips med Alan Rickman

Kopierar filmtips som jag gav i en tråd om Snape
De flesta filmer har en trailer (en knapp som man får klicka på) på imdb-sidan. Vill man se mer så är det bara att söka i Youtube!

Robin Hood: Prince of Thieves
Rolig scen ur filmen xD

Sense and Sensibility Ett Jane Austen-drama som skrivits om till film av Emma Thompson, som också är med i filmen, med Hugh Grant m.fl. 
Trailer

Closet Land En independent-film som Amnesty International ligger bakom för att uppmärksamma mänsklig tortyr för att få fram erkännande av oskyldiga människor. Läs gärna mer i länken. 
Filmen har endast två skådespelare, AR och Madeleine Stowe. Filmen är normallång och då kan man tänka sig att den blir långtråkig, men det blir den absolut inte! 

Snow Cake En av mina absoluta favoritfilmer. Sigourney Weaver spelar en kvinna med högfungerande autism och Alan råkade samman med kvinnans dotter och är sedan tvungen att besöka kvinnan. Det blir en omtumlande vecka… OBS. Ha näsdukar till hands!! 

Rasputin Alan vann både Emmy och Golden Globe för bästa huvudroll och även ett annat pris som jag glömt namnet på, står på imdb. Ian McKellen (Gandalf) spelar Tsar Nicolas II. Synd att detta var en TV-film och inte fått förtjänad uppmärksamhet. 

Truly madly deeply En underbar historia där en kvinna förlorar sin älskade (Alan) och han återvänder som spöke. I början är livet nästan lika underbart som det brukade vara, men när hans spökvänner börjar dyka upp så börjar det kännas konstigt och de är inte längre sig själva. 
En scen ur filmen <3

Galaxy Quest Science fiction-komedi med Sigourney Weaver och Tim Allen. Riktigt rolig! 

Sweeney Todd Tim Burton-film med Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Timothy Spall, Jamie Campbell Bower. Här får man höra Alan sjunga igen <3

Blow Dry se Alan och Bill Nighy (Scrimgeour) som frisörer och bittra fiender. "Filch" är fårherde xD
Handlar om frisörmästerskap. Med Natasha Richardson, Heidi Klum, Josh Hartnett m.fl. 

Bottle Shock om vin. Låter kanske lite cheesy men det är en riktigt bra film. Svårt att beskriva.

Dark Harbor Drama-thriller med en fin twist på slutet! Ger en lite smygande obehagskänsla för mig. Men älskar filmen. Naken-scen Flört

Judas Kiss från 1998. Alan är detektiv och Emma Thompson som FBI-agent, de jagar ett gäng som ägnar sig åt kidnappning och utpressning. Underhållande!

Love Actually En underbar film om kärlek. Man får följa åtta olika par under några veckor före jul. Min favoritfilm, för övrigt. Filmen är packad med HP-skådisar Skrattande
Scen från filmen

Michael Collins Irland på 1920-talet. Politik och engagemang. Och stora risker. Med Liam Neeson, Ian Hart, Julia Roberts m.fl. 

Nobel Son Rätt skruvad film om en kille vars pappa (Alan) vinner Nobelpriset i Kemi och får åka till Sthlm för att ta emot det. Sonen blir kidnappad och pappan tror att allt är påhittat. 

Perfume: The story of a murderer Underbar, vacker film om en ung kille som växer upp med ett oerhört utvecklat doftsinne. Han växer upp som lärlig hos en parfymtillverkare. Utspelar sig i Frankrike. Alan spelar en man vars dotter eftertraktas väldigt hett av den här unge mannen.. 

Quigley down under Så nära man kan komma en modern westernfilm Skrattande Utspelar sig i Australien där Alan en rätt otrevlig typ, faktiskt. Men vad gör det.. hihi..

Something the Lord made Ytterligare en TV-film som bygger på en sann historia. Om Alfred Blalock och Vivien Thomas som var pioniärerna inom hjärtkirurgi. Gripande historia. 

The Song of Lunch en filmatiserad dikt av Christopher Reid. 47 minuter. Alan och Emma Thompson. Jag vet att hela filmen finns att se online men jag kan inte hitta sidan. Finns dock uppdelad i delar på Youtube. 

Mesmer om Franz Anton Mesmer som använder sig av icke konventionella healing-metoder för att bota sjuka. Detta sker på 1700-talet i England. 
Klipp från filmen Härifrån kommer nog uttrycket mesmerized FlörtOskyldig

Sean finns det flera filmer och rätt många mini-serier som jag inte har koll på. En är dock The Barchester Chronicles där Alan spelar en rätt sliskig och slug präst som vill åt makten. Väldigt bra miniserie! Bra skådespelare. 

Portraits in Dramatic Time 7 minuters "film" i slow motion. Mmmm…  

The Preacher del 1 En monolog av Alan, som predikande präst. <3
The Preacher del 2

The Winter Guest Ett drama som Alan har regisserat och skrivit tillsammans med två andra. Mycket sevärd. Den är rätt långsam, men meningsfull. Alan figurerar själv ett ögonblick som en man på gatan. 

Åh, jag har säkert glömt någon… isåfall får jag återkomma Tungan ute
Jag har inte tagit med de filmer där jag vet att han endast syns i någon sekund.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Jennix
2/25/12, 4:03 PM
#1

Har du sett alla?! Du är fan värre än vad jag är. Skrattande

De flesta filmer han är med i är bra - han vet hur man väljer bra manus. Sense & Sensibility är han ju SÅ stilig i…

Galaxy Quest är helt enkelt fantastiskt rolig, speciellt om man gillar Star Trek och scifi. Flört

Men ja, bra filmer generellt sett! Ska nog ta och se några av dessa som jag inte sett förut, t.ex. Truly Madly Deeply och Judas Kiss.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
2/25/12, 4:30 PM
#2

Hihi, jag har sett dem, ja Flört ett par gånger…..

Visst fasen! Nu kom jag på en som jag hade glömt.

Dogma Här spelar han Metatron, (the voice of God, passande nog!) och Gud spelas av Alanis Morissette. Fantasy-komedi kan man väl säga att det är. Med djup.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2/25/12, 4:50 PM
#3

Die Hard Här som den välklädde terroristen Hans Gruber. Utspelas i en skyskrapa i Los Angeles strax innan jul. The good guy John McClane spelas av Bruce Willis. En klassiker.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LaSadie
2/25/12, 4:51 PM
#4

åååå Love actually är så bra!

Jag har sett en del filmer med honom men minns inte alla Obestämd

Hans insats i Dogma är lite kort men gjorde ett avtryck Glad

MissInAction
2/25/12, 5:26 PM
#5

#4
Visst är den! Det är tradition för mig att jag ser den vid jul Glad

Mm tyvärr var han inte med alltför mycket. Meeeeen… hur kort medverkan han än gör i en film, så äger han! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2/25/12, 5:42 PM
#6

Det är nåt speciellt med honom! <3

Annons:
MissInAction
2/25/12, 6:47 PM
#7

Oh ja Skrattande Han är bäst, helt enkelt. Emma Thompson och han är ju nära vänner sedan många år, och har jobbat mycket ihop, och hon säger att han privat är precis som Alex Hughes i Snow Cake. Herregud alltså..! Det är den bilden jag fått av honom också, av det jag har läst samt intervjuer som jag sett.

Kanske jag ska slänga in en helt underbar intervju som är hyfsat ny! Intervjun är drygt en timme lång inklusive frågor från publiken på slutet. I början så blinkar bilden men det slutar efter en stund, så håll ut Glad
Alan Rickman full length interview on Arts Leisure Weekend <3

Och är man sugen på att höra mer av honom så kan man t.ex. lyssna på en saga, The Lion, the Hare, and the Hyena
Vet inte hur många gånger jag har lyssnat på den här, men jag liksom förlorar mig i hans röst.. så jag har faktiskt inte en aning om vad som händer Skäms

Han har även läst in dikter. Shakespear t.ex. 
Sonnet 130: My mistress eyes
Finns att köpa i itunes och Spotify. 

En ljudbok som han har läst in är en av Thomas Hardy,
The Return of the Native
Såhär börjar boken
Jag har köpt boken via iTunes. Den går även att köpa på t.ex. Adlibris.  
Samma här dock.. jag har lyssnat mycket på den och har fortfarande svårt att ta in vad som faktiskt händer i boken Tungan ute Men tänk dig, **15 timmar med Alan Rickmans röst! <3 

**Ojoj nu är det nog dags för mig att göra något annat en stund.. Tyst


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
2/26/12, 3:02 PM
#8

En av mina andra favvisar, Benedict Cumberbatch, gör en fantastisk imitation av Alan Rickman! De borde spela far och son i en film. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
2/26/12, 3:14 PM
#9

#8
Ja haha det är en av de bättre immitationerna jag har hört Tungan ute
Den här tycker jag nog är snäppet bättre.. eller lika <3

Titta på hela videon, den är riktigt rolig på slutet Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
2/26/12, 7:44 PM
#10

JA JA, John Sessions har jag hört förut, han är riktigt duktig på Alan Rickman också! Glad

Och QI som jag älskar!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
2/26/12, 10:26 PM
#11

Skrattande
Sett avsnittet där Daniel Radcliffe är med? Och de får göra något magiskt i slutet av programmet.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2/27/12, 7:30 PM
#12

Kom på en till! Vad dum jag är.. Tungan ute

Close my eyes Om ett syskonpar som inleder en sexuell relation. Alan spelar den bedragne mannen. Lätt bizarr film men bra.
Trailer


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
2/27/12, 8:13 PM
#13

#11 skrivet av MissInAction

Nej, det avsnittet har jag nog inte sett. Eller så minns jag det inte…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Annons:
MissInAction
2/27/12, 9:04 PM
#14

#13
Om du gillar QI, så se det! Till och med jag som inte är något jätte-fan av QI gillar det. Daneil <3


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
2/28/12, 7:17 PM
#15

Tack för tipset! :D Ska kolla in på YT.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
2/29/12, 9:55 PM
#16

Åh, glömde ytterligare en riktigt bra film! Förvånad

The search for John Gissing Skrattande

Lägger in en kul scen från filmen.  
Förresten, i slutet av filmen får man se honom dansa i grupp, de ser ut att ha väldigt roligt Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
2/29/12, 11:16 PM
#17

Maria, länken funkar tyvärr inte. Rynkar på näsan

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
3/1/12, 12:36 PM
#18

Meh vad konstigt, då provar jag igen!

The Search for John Gissing Tyst
För den som är sugen på en komedi Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
3/1/12, 1:00 PM
#19

Perfekt!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
4/25/12, 5:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Lite OT men… här vill jag bo! Skrattande <3


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
LaSadie
4/25/12, 9:19 PM
#21

hahaha, perfekt

[Vargöga]
4/26/12, 8:48 PM
#22

Japp hans röst är gudomlig. <3

MissInAction
4/26/12, 10:03 PM
#23

#22
Visst är den! *drömmer sig bort* Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
5/4/12, 2:48 PM
#24

Här är första delen av filmen Closet Land om någon vill se den på youtube Glad Allra bäst är väl förstås att köpa den, eftersom pengarna går till goda ändamål. 
De resterane 8 delarna hittar ni i relaterade videos.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
5/4/12, 3:02 PM
#25

Andra filmer som går att se på youtube är An awfully big adventure, dock har den jag sett spanska undertexter, men om du kan leva med det och lite dålig bildkvalitet så se den Flört Den har en rätt sorglig tvist på slutet, kan avslöjas.

Såg att Judas Kiss också finns att se på youtube. Och The search for John Gissing. Och Closet land. Och Dogma. Och Galaxy quest! Om ni söker så kanske ni hittar ännu fler Oskyldig

Här kan man se The Song of Lunch, en film på knappt 50 minuter som bygger på en dikt av Christopher Reid. Vackert! KyssOskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
5/7/12, 5:36 PM
#26

Tack Maria! Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
5/7/12, 6:35 PM
#27

Nu är jag inne i en period igen då jag vill se en massa Rickman-filmer hela tiden Oskyldig *suckar*

Igår såg jag Bob Roberts. Tänkte "använda" den som upptakt till den TV-sända partiledardebatten, men jag fick nog av politik, haha Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
8/20/12, 11:05 PM
#28

Ohh en vän påminde mig ikväll om denna underbara lilla film <3 Skrattande

Någon mer som gillar den? Hihi. Jag älskar en av topp-kommentarerna på Youtube!

_I think I'm pregnant.
_This video has made me pregnant.

Hahaha, jag kan alltså titta på den här om och om igen men jag hoppas att någon annan, som inte är lika tokig, också ser storheten i filmen Oskyldig
Här finns videon och lite rolig text. 

Nu ska jag snart försöka sova lite, och drömma om denna underbara man….. Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
8/20/12, 11:16 PM
#29

Älskar!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
8/20/12, 11:33 PM
#30

Vad skönt att jag kan lita på dig, Jennix Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
8/21/12, 8:31 AM
#31

Omg #28, jag älskade den! Haha, hur kan det bli så spännande och dramatiskt att se någon göra te? … Epic. <3

MissInAction
8/21/12, 11:36 AM
#32

#31
Ja det finns nog inte så många som kan göra den processen spännande Skrattande Väldigt bra filmidé.
Jag sitter och tittar på de där händerna, den där munnen och de där ögonen. Ahhhh Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
8/21/12, 2:09 PM
#33

#32 Haha, nej verkligen inte! Jag har förresten sett den delen där han slänger bordet som en gif. bild ^^ Och rösten, synd att han inte berättade vad han gjorde. Hade varit pricken över i:t. Oskyldig

MissInAction
8/21/12, 2:27 PM
#34

#33
Hihi, låter som en bra .gif!

Ja rösten hade han säkert kunnat använda, fast tänk dig den utdragen sådär - det hade låtit förskräckligt Förvånad Då hade den fått vara pålagd i normalläge. Fast jag tycker att det är perfekt som det är trots att han inte pratar Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Yelly Bean
8/21/12, 2:30 PM
#35

#34 Jo, i och för sig, det tänkte jag inte på. Eh Skäms

MissInAction
8/21/12, 4:08 PM
#36

#35
Jag förstår om man blir lite dimmig i huvet av att titta på Honom Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
8/21/12, 5:14 PM
#37

#36 Haha ja, liite kanske Oskyldig

MissInAction
9/6/12, 8:10 PM
#38

Det här är en text som jag såg på FB, det är någon som varit väldigt kreativ och vävt in de flesta filmprojekt som Rickman har gjort, i en rolig text Skrattande
Så det är ju på sätt och vis filmtips också! Flört

"I will die…hard in the arms of a man called Mesmer, a Nobel Son of Sweeney Todd, who lives on an Island called Dark Harbor. I looked at him and whispered: "Help, I'm a fish and Robin Hood, the Prince of Thieves just chased me with a Bottle Shock."
He replied: "Are you sure? This man has a great Sense (&) of Sensibility. Maybe he's Truly Madly Deeply in love…actually."

"But Harry Potter (who lived in a Closet land) said, that there's no love, it's just Something The Lord Made. And Rasputin was someone who didn't love, he just wanted love and got it without beeing acceptable!" 
Mesmer said: "What about Romeo and Juliet? They really loved each other!"
"Franz, Romeo was just The January Man and lived with Bob Roberts and Quigley Down Under. It was a Pity In History.", I told him.
"And what about Michael Collins? He loved his country so much, he died for!"
"He was The Winter Guest and got Judas Kiss! And the he decided to Play a game and did a Galaxy Quest.", I replied and began to laugh instantly. "Maybe it's just The Hitchhiker's Guide To The Galaxy now."
Mesmer was angry with me and he shouted at me: "I was on The Search For John Gissing, who was on a visit to Alice in Wonderland and now We're Here To Help. So why did you mix The Perfume with the Snow Cake? You can't eat such a thing. Look at you now." Tears ran down his cheeks.
"I won't Close My Eyes, dearest. I just wanted to see The Boy In The Bubble and thought I might create some Bubbles by mixing these two components."
"Susi, now stop it and listen to The Song Of Lunch! I'm hungry and I hate to be a part of this cast. I am not a friend of the theatre. You know that!", he said and began to smile.
I did reply it, happily.
It was An Awfully Big Adventure for me.

- And now I will say GAMBIT! instead of Damn it. =D "

---A work of Susi Snape.---


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
9/6/12, 8:15 PM
#39

Haha, åh vad bra! Jag har sett långt ifrån alla filer som nämndes, men kul ändå! Skrattande Måste ta mig tod och börja beta av den där listan någon gång. <3

MissInAction
9/6/12, 8:17 PM
#40

#39
Visst var det kreativt Skrattande Jag gillar såna texter! Själv har jag sett alla i texten, förutom Romeo and Juliet Skäms och The boy in the bubble (har bara visats på festivaler, vad jag vet). Gambit kommer på bio i höst! Kanske inte i Sverige, men jag hoppas <3


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
9/6/12, 8:35 PM
#41

#40 Ja, det var det verkligen! Skrattande

Annons:
MissInAction
9/13/12, 11:28 AM
#42

Denna är ju under inspelning nu, men kan slänga in ett tips. Can't wait! Skrattande

Första bilderna på Alan Rickman och Jane Fonda från filmen The Butler


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jennix
9/13/12, 11:50 AM
#43

Wow, coolt! Ska bli kul att se!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Upp till toppen
Annons: