Annons:
Etikettböckerna
Läst 1853 ggr
Marinas Mix
2012-02-22 20:30

Hur många gånger?

Har ni läst böckerna?

Kan man läsa dem FÖR många gånger?

Utveckla gärna erat svar i en komentar

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
[Momiji]
2012-02-22 20:32
#1

I genomsnitt blir det 2 gånger per bok för mig Glad

Marinas Mix
2012-02-22 20:35
#2

Själv har jag börjat om för tredje gången

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Ebfotograf]
2012-02-22 20:35
#3

1 gång har jag läst alla, sen så har jag läst några 2 gånger sammanlagt :)

Wand
2012-02-22 20:38
#4

Jag läste alla böckerna i ett svep för första gången för ca 1½ år sedan. Sedan dess har jag läst dem 8 gånger, och nu håller jag på att läsa dem på engelska. 

Det finns ingen gräns för hur många gånger man kan läsa dem. Man kan läsa dem om och om igen, utan att något blir tråkigt eller uttjatat. Det är det som är det fantastiska med Harry Potter.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Josephine2
2012-02-23 11:32
#5

Jag har läst alla böckerna 7 gånger var förutom den sista boken, den har jag läst skrämande många gånger faktiskt, 104 gånger SkämsSkäms

Linneaundulat
2012-02-23 12:05
#6

Jag har läst böckerna mer gånger än det går att räkna

Dem är ju så bra att det inte går att låta bli att läsa de så många gånger att man nästan kan dem utantill! :D

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Annons:
Yelly Bean
2012-02-26 07:16
#7

Jag har läst alla olika många gånger, men om man räknar i genomsnitt, så är det 11 gånger per bok… :) Så jag tog "fler gånger än jag brytt mig om att räkna", även fast det inte var sant, för det var fler än 5 i alla fall. ^^

Yelly Bean
2012-02-26 07:19
#8

Och ja, efter att jag hade läst dem några gånger, så blev jag faktikst så nördig att jag började skriva upp varje gång jag läst ut en av dem. Därför jag vet så säkert. xD 5an har jag läst 15 gånger, och 9an 9 gånger. Alla andra har jag läst nåt där emellan. ^^

MissInAction
2012-02-26 10:54
#9

#8
Oj, bra jobbat att du har läst 9an! Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Wand
2012-02-26 11:57
#10

Är jag den enda som inte kan läsa bara en bok? Förvånad Jag vill läsa sista boken, men kan helt enkelt inte plocka fram den och läsa den, så när jag får för mig att jag vill läsa den så tar jag mig igenom de 6 första böckerna först…. hahaha. Tyst

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Marinas Mix
2012-02-26 12:29
#11

#10. Åh så skönt att höra att jag inte är ensam om att tycka på det sättet.

#8 Ja vad händer i den 9;e boken? Och var får man tag i den??

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Yelly Bean
2012-02-26 12:30
#12

#9 Det är klart jag läser 9an!

10# Jag har börjat bli sån nu med. Men jag tvingar mig själv att läsa Harry Potter böckerna i fel ordning och så, för att komma ikapp 5an med alla. Sen ska jag fira med att läsa alla i rätt ordning! Skrattande

Yelly Bean
2012-02-26 12:31
#13

… Ops. Jag menar så klart 7an. :D Blev lite förvirrad av alla siffror. HAHAH

Annons:
Jennix
2012-02-26 14:53
#14

De böcker som är bra, de läser jag om och om igen när jag vill återuppleva det. Glad Det var ju ett tag sen de första böckerna kom ut, så jag har faktiskt hunnit med att läsa dem många gånger. Typ en gång om året, det var nog ett halvår sen jag läste dem nu.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Cessy
2012-02-28 11:50
#15

Tja jag läste ju om de föregående böckerna varje gång det kom en ny. Så jag har läst dem ett antal ggr o följdaktligen har jag läst de sista minst antal ggr.

Sedan är jag en riktig Harry Potter Nörd. Jag köpte böckerna som pappersböcker på svenska för sonens skull o efterhand som han blev äldre så blev det också både först på engelska o sedan på svenska. För vår bådas skull så köpte jag även ljudböckerna på svenska med Krister Henriksson som uppläsare o vi lyssnade gemensamt på böckerna efterhand som de kom.

För några år sedan såg jag de första HP-böckerna på engelska med Stephen Fry som uppläsare på Tradera o hade turen o vann de båda böckerna billigt o sedan var jag ju fast. Det var något helt annat o höra Stephen Fry läsa böckerna än det var o höra Krister Henriksson läsa dem. Så mycket mer liv åt karaktärerna att det blev en ren fröjd o höra dem. Försökte få tag i de andra ljudböckerna med Stephen Fry, men de var för dyra, så det blev istället Jim Dale o även han läser böckerna oändligt mer "livfullt" än Krister gör, men ändå inte lika bra som Stephen.

Numera är jag även lycklig ägare av alla 7 ljudböckerna med Stephen Fry som uppläsare så någon gång i vår kommer jag sätta på den första HP-boken på min iPod o stiga in i HP-världen o som vanligt kommer jag sörja mycket när den 7:e boken är slut o jag kommer tvingas stiga ur HP-världen igen. Så jag kommer läsa böckerna flera gånger o skulle tippa på i genomsnitt blir det en gång per år jag drar igång iPoden för att lyssna.

Brukar aldrig läsa om böcker på detta viset. Någon enstaka bok har väl hänt, men oftast räcker det för min del med att läsa en bok en gång, men Harry Potter-böckerna är något helt annat. Dessa böckerna o filmerna har varit en stor del av min o min pojkes uppväxt o väntan på en ny bok o ny film har ju gjort serien extra magisk. Så även om jag kan böckerna o vet precis vad som händer så kommer jag nog aldrig få nog av att höra dessa böckerna. Kanske inte som en del som läser dem om o om igen, men som sagt var 1 gång per år kommer jag säkert återvända till Harry Potter o hans underbara magiska värld.Skrattande

TerriZue
2012-02-29 13:22
#16

Jag vet inte riktigt hur många gånger jag läst böckerna, slutade räkna vid 7 gånger men kan tala om att det var några år sen jag hade räknat upp till sju (innan sista boken hade släppts men jag är ganska säker att jag hunnit ikapp i antal gånger vad gäller den också), så det har blivit en hel del efter det också. :)

Man kan helt klart inte läsa Harry Potter för många gånger. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

skit.i.de.du
2012-08-14 10:33
#17

Jag har läst dom cirka 9-10 gånger kanske. Fast sista boken många fler ;)

Precis som #16 säger så kan man inte läsa HP för många gånger.(var säkert fler som skrev det också men har inte läst hela tråden)

Fördelen med att vara smart är att man kan spela dum. Motsatsen är betydligt svårare.

vaanjja
2012-08-14 17:09
#18

Jag har läst böckerna olika många gånger beroende på vilken bok det är. Men jag har nog läst ettan och rean mest, vet att jag käst trean typ 8 ggr. Den var min absoluta favvo en gång i tiden och det syns för den är helt sönderläst. xD Har nog läst den sista minst eftersom jag vär äldre då än när jag läste de första, och nu är jag nöjd om jag läser en bok en gång till att börja ed eftersom det finns FÖR många böcker som jag verkligen vill läsa. :)

Zossan
2012-08-21 13:53
#19

Alla böcker har jag läst mellan 7-10 gånger. Dock har jag läst den sista kanske 5…. Femman har jag läst mest, favorit, jA.

Cafesinner
2012-08-30 11:50
#20

Olika bok för bok…fyran och femman har jag nog läst minst fem gånger iaf…

Annons:
Upp till toppen
Annons: