Annons:
Etikettbok-vs-film
Läst 5797 ggr
Linneaundulat
2/16/12, 9:15 AM

Snape räddar Harry Ron och Hermione?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här kanske är en dum fråga men i filmen: skyddar Snape: Harry Ron och Hermione från Lupin (När han var varulv).

Men i boken var han ju medvetslös.

Hur går detta ihop?

/Harry Potter fanet nr 1!

Ps bilden är tagen ur Harry Potter filmen Fången från Arzkaban

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Annons:
TerriZue
2/16/12, 9:28 AM
#1

Enkelt… ingenting i filmerna stämmer överrens med det som faktiskt händer i böckerna.

Slutsats: Filmerna är värdelösa (speciellt tredje filmen som är fullkomligt patetisk) rakt igenom och har endast lyckats med att sno namn på personer och platser från en bra story. Helt klart bara för att tjäna pengar på ett berömt namn.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[Ebfotograf]
2/16/12, 12:14 PM
#2

Tredje filmen var en av dom sämsta även boken tycker jag, när man gör filmer av böcker så händer det ändringar. Själv tycker jag att filmerna är bättre än böckerna, men så såg jag de 7 första filmerna innan jag läste alla böcker.

Yelly Bean
2/16/12, 8:46 PM
#3

jag blir alltid sur när jag ser filmerna. Liksom, hur svårt kan det vara att faktikst följa boken? Gah.

Angelfish
2/17/12, 8:29 AM
#4

Jag hade sett dom 5 första filmerna innnan jag läste böckerna och jag tyckte dom var bra (filmerna alltså) men sen efter jag läst böckerna så har jag egentligen gillat filmerna mindre och mindre.

Jag förstår att man måste ändra en del saker när man gör film av en bok men jag tycker att dom ändrade fel saker.

3:an är den film jag tycker är sämst.

Trots det tänker jag köpa dom två sista filmerna på dvd, fast inte förrän dom blir lite billigare, eftersom jag har dom andra och jag vill ha allihop. Tungan ute

[Ebfotograf]
2/17/12, 10:50 AM
#5

Hur skulle filmerna ha blivit om dom hade följt boken helt och hållet? Jag tror att den inte skulle bli så effektful som den har blivit idag, hur mycket effekt och intressant skulle det vara att Snape svimmade av och inte skyddade sina elever? ;)

jolinak
2/17/12, 9:57 PM
#6

Jag tycker 3:an är en av de bästa av 1-5!

Annons:
simonimon1998
2/17/12, 10:03 PM
#7

håller med #6 , trean är den bästa i serien

[Jounapä]
2/18/12, 4:21 PM
#8

Alla filmerna suger jämfört med böckerna, men jag gillar 4an och 5an allra minst. Känns som att dom har ändrat mest i dom. Guh

Jennix
2/19/12, 9:39 PM
#9

Jag gillar filmerna på ett sätt, för att de är gjorda. Tyvärr tycker jag alltför mycket har blivit borttaget och man har förlorat mycket av stämningen från böckerna.

Jag tror man hade vunnit mycket på att istället göra en BRA TV-serie på alla böckerna, då hade man kunnat ta med mycket mer, fler detaljer, arbeta mer på stämningen osv.

Men ja, bättre filmerna än inget alls. Kan man göra om filmerna eller göra en TV-serie i framtiden så hoppas jag den görs bättre.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Sommarek
2/20/12, 11:08 AM
#10

Vad jag vet så gjordes ändringen för att det annars skulle ta för lång tid att förklara historien så som den var i boken - och har också hört att just denna ändring fick JKR's välsignelse då hon ansåg att om Snape inte hade tuppat av hade han gjort precis så.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

TerriZue
2/20/12, 12:05 PM
#11

Klart han hade, Snape är ju bäst! :)

Tycker ändå det är fruktansvärt tråkigt att de ändrat så mycket, jag anser inte att det är samma historia i filmerna som i böckerna.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Marinas Mix
2/20/12, 5:58 PM
#12

Håller fullständigt med. Såg ju filmerna först och tyckte då att de var bra, men sedan när jag läst böckerna tycker jag filmerna är skräp…

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Jounapä]
2/22/12, 7:20 PM
#13

#12 Precis samma här ^^

Annons:
Upp till toppen
Annons: