Annons:
Etikettnågot-du-undrar
Läst 1676 ggr
Mikaela120
2/12/12, 2:02 PM

Liten fundering...

Hejsan!
Jag började tänka på en sak… I PoA så får vi ju reda på att en varulv inte är farlig för djur. I filmen så fövandlar ju Sirius sig till en hund och håller på att bli dödad av Remus i varulvsform. Hur kommer det sig?

MVH/Mikaela

Annons:
[Sniff]
2/12/12, 6:43 PM
#1

Det har jag också funderat på. Visst var det så att det var Sirius som hoppade på Lupin, för att skydda de andra? Glad

chade
2/12/12, 7:53 PM
#2

#1 ja så var det :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[Sniff]
2/12/12, 7:56 PM
#3

Lupin hade väl inte attackerat Sirius om han inte hade gått till anfall först? Glad

chade
2/12/12, 7:58 PM
#4

#3 i teorin så är det ju precis så som du säger. och det är så jag upplever det i filmen men, lupin som varulv kanske bara försvarar sig mot sirius som flyger på honom sådär. och att han kanske blev sur över att hans byten rymde Cool

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[Sniff]
2/12/12, 7:59 PM
#5

#4 Precis, vem blir inte lite sur om någon hoppar på en och dessutom snor ens mat? Tungan ute

kramarange94
2/12/12, 10:45 PM
#6

jag har alltid förstått det som att en varulv inte kan "smitta" ett djur (därav inte farlig) men den kan skada, typ döda och sånt i en vanlig fajt… men det är bara så jag tolkade det :P

^jag är oftast inte så arg som jag låter utan ta allt med en nypa salt :)

och kommentera helst inte min stavning/sätt att skriva på, har problem med det, så jag kaninte hjälpa det:(

Annons:
[Sniff]
2/13/12, 10:36 AM
#7

#6 Hm ja, så kan det absolut vara!

Mikaela120
2/13/12, 7:44 PM
#8

Ok, jag tror nog mest på Sniff's teori.

Wand
2/13/12, 10:00 PM
#9

En sällskapshund som aldrig bitit någon eller gjort någon illa, varesig en annan hund eller en människa, kan nog ses som 100% ofarlig, men skulle en okänd hund springa till attack och i stort sett försöka döda den så skulle den nog försvara sig. 

Tror helt enkelt att han försvarar sig emot Sirius, men att hans huvudsakliga byte är människor.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Yelly Bean
2/15/12, 4:56 PM
#10

Jag har fått för mig att varulvars bett inte är farligt för andra djur, dvs. att de inte kan bli "smittade" och bli varulvar själva. Men vid det tillfället i 3an, så är han farlig för Sirius för att de slogs. ^^
Det är vad jag tror.

Upp till toppen
Annons: