Annons:
Etikettfilmerna
Läst 1728 ggr
pebb
2/5/12, 4:19 PM

Fundering på sista filmen

Satt precis och kollade på sista filmen och Voldemort tror ju att det är Snape som är herre till fläderstaven och därför måste dö och då bussar han Nagini på Snape, om det nu hade varit Snape som ägde fläderstaven borde väl inte Voldemort ha kunnat bli ny ägare ändå eftersom han inte dödar Snape själv, det gör ju ormen.. Eller?

Annons:
jolinak
2/5/12, 6:39 PM
#1

hmm.. det har du faktiskt rätt i… Nu har jag inte läst boken än men i filmen så gör han ju något som får snape att ramla, Det kanske räknas eller så är det så att om man äger djuret som dödar personen med fläderstaven får man det själv. Bara teorier.

21Guns
2/5/12, 7:04 PM
#2

Fast man måste väl bara "avväpna" den som har trollstaven, för det är ju det Draco gör och även så som Harry får den…

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

pebb
2/5/12, 8:28 PM
#3

#2 Det är ju iofs sant, tänkte aldrig på det men tog Voldemort Snapes stav?

MissInAction
2/5/12, 8:55 PM
#4

Ja precis, man måste avväpna trollkarlen/häxan som är Fläderstavens rättmätige ägare. 
Eftersom Voldemort har gjort Nagini till en av hans horkruxer så borde hon räknas som han… om ni förstår Tungan ute och att det därför inte spelar någon roll vem som faktiskt tog Snapes liv… 

#3
Det är inte något som jag minns, varken från boken eller från filmen. Jag hade nog annat i tankarna när jag läste det Gråter


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

KastKatt
2/5/12, 11:12 PM
#5

#4 som jag förstått det så måste man inte just "avväpna" ägaren med staven utan man måste "vinna den". Jag tror du hade kunnat göra det på många mer sätt. Jag tror att huvudsaken är att man visar sig starkare än vad den nuvarande ägare.

Det är i alla fall så jag tolkar det.

#3 Nej det gör han inte. Det tror jag absolut inte i vart fall. Och varför skulle han egentligen? Det är ju bara en "vanlig" stav.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Upp till toppen
Annons: