Annons:
Etikettböckerna
Läst 1545 ggr
TerriZue
2/2/12, 6:02 PM

Liten iakttagelse.

I sjätte boken får Harry, Ron och Hermione hem sina resultat från G.E.T-examen när de alla befinner sig i Kråkboet (d.v.s en bit in på sommarlovet) och de känner inte till sina betyg innan de får ugglorna.

Nu till saken. Jag läste precis ut tredje boken och i slutet får de reda på sina examensresultat innan de lämnar skolan, det gäller även Fred & George (som tar G.E.T-examen) och Percy som tar sin F.U.T.T-examen.

Tror inte J.K tänkte på det när hon skrev sexan senare. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
chade
2/3/12, 12:44 AM
#1

Lärarna kanske bara var extra flitiga det året Oskyldig
haha nej då! Ja antagligen en liten miss från hennes sida,  sånt är så störigt när man väl upptäcker det tycker jag haha!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

TerriZue
2/3/12, 9:29 AM
#2

Ja, lite grann men faktum är att dte inte stör mig så mycket. Klart man inte kan tänka på precis allting och med tanke på hur mycket detaljer HP-serien innehåller är jag mycket imponerad av att hon har lyckats så bra. Någon liten miss här och där är inte hela världen. :)

Tyckte det var lite roligt när jag läste det och det gick upp för mig bara. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

pebb
2/4/12, 4:12 PM
#3

Dom kanske bara får veta det muntligt och sedan får resultaten hemskickade ;)

TerriZue
2/5/12, 11:38 AM
#4

#3 Ja men Harry, Ron och Hermione har ju ingen aning om vad de fått för resultat innan ugglorna kommer. Hermione är ju jättenervös och det framgår väldigt tydligt att de inte redan visste vad de hade fått för resultat. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

pebb
2/5/12, 12:27 PM
#5

#4 Nä jag vet, dom kanske bytte system under åren ;)

TerriZue
2/5/12, 5:11 PM
#6

Haha, ja det är möjligt. :P Jag struntar egentligen i vilket. Det var bara något som jag reagerade på och ville kommentera som en rolig liten grej. Absolut ingenting som stör mig, som sagt. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: