Annons:
Etikettallmänt
Läst 4047 ggr
Mikaela120
2012-01-20 17:46

HP-drömmar

Hejsan!
Har du haft några HP-drömmar?

Jag själv har haft några (2/3):

En gång så skulle jag och en kompis flyga till Danmark, och på planet satt hela familjen Malfoy Tungan ute

En annan gång så var jag med i magisk trekamp och då sa jag typ "- Jaså då har man vunnit i år igen då…" Konstigt jag vet Tungan ute

MVH/Mikaela

Annons:
MissInAction
2012-01-20 19:05
#1

Haha! Flyga med Malfoys… vilken mardröm xD
Flyga flygplan dessutom..

Oj, drömde du att du hade vunnit turneringen bara? Eller var tävlingsmomenten med i drömmen? Glad

Jag brukar drömma HP-relaterat ganska regelbundet faktiskt men det är nästan alltid bara om Snape Skrattande och jag vet inte riktigt om jag vågar gå in på detaljer.. men för mig är det trevliga drömmar Flört

Sedan drömmer jag ibland drömmar där Harry är med också, kommer inte ihåg någon handling just nu.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Mikaela120
2012-01-20 19:38
#2

#1 Båsa xD En gång så drömde jag typ att man skulle simma under en drake eller något xD Och lite andra saker… Det som är mest konstigt är att jag drömt om magisk trekamp 2 ggr, med olika saker att utför Tungan ute

MissInAction
2012-01-20 21:07
#3

#2
Jaha såpass Glad du är kanske en tävlingsmänniska? Gillar utmaningar?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Ebfotograf]
2012-01-20 22:59
#4

Jo visst har man haft det! Inga jag dock kan berätta om, haha ;)

Linneaundulat
2012-01-21 10:35
#5

Hade en dröm om att Lupin fick en sån där silverhand som Peter Pettigrue fick i den flammande bägaren.

Sen så blev Lupins hand på nåt sätt inflamerad. Sedan vaknade jag.

(Tur)

Haha mysko dröm

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Mikaela120
2012-01-21 11:28
#6

En annan gång så drömde jag att jag typ skulle åka till Hogwarts fast istället för på tåget så åkte man buss, och jag träffade Hermione där XD När vi kom fram så liksom drömde jag olika saker som händeTungan ute

Annons:
Xia
2012-01-21 13:20
#7

En gång så deömde jag att jag duellerade med mr lochman i min egen trädgård :o En annan gång att jag kände malfoys (dom var snälla !), sen skulle vi SIMMA till nån ö i en näckrossjö eller nåt , haha

Kram Xia
bloggen



Instagram: Xiah
twitter: Xia
h

wordfeud: xiahallding@hotmail.com

vaanjja
2012-01-21 15:25
#8

Jag har drömt massor, men minns inte så mkt! Det var ganska längesedan nu. Men senst drömde jag nog att jag var Harry, fast jag var helt random. x)

jolinak
2012-01-22 21:09
#9

Jag drömmde typ en blandning mellan "the day after tomorow" och Harry Potter haha! Det var typ att jorden gick under och vi skulle ta och söder och vi var altså typ alla roller i Harry Potter haha!

kramarange94
2012-01-23 17:15
#10

jag drömde att trion var ute på nya äventyr, fast jag var med dom och va typ deras fjärde bästa vänCool fast sen blev jag och harry ovänner för att jag och Ginny blev tsm, helt mysko för jag gillar nt ens tjejer (Y)

^jag är oftast inte så arg som jag låter utan ta allt med en nypa salt :)

och kommentera helst inte min stavning/sätt att skriva på, har problem med det, så jag kaninte hjälpa det:(

Virkan
2012-01-23 18:23
#11

Om jag gör! HAHA jag drömmer nästan varje natt om Harry och co! <3

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

[Jounapä]
2012-01-25 09:28
#12

Jag har många gånger drömt att jag är Harry Potter Tungan ute Har haft exakt samma dröm 3 gånger, där jag är Harry Potter och så ska jag döda Voldemort, sista striden alltså. Men jag hade glömt alla besvärjelser så jag fick fråga Hermione hela tiden xD Sen de två andra gångerna jag drömde den drömmen kände jag liksom igen mig och visste exakt vad som skulle hända, vem som skulle komma in i rummet och när, och vilka besvärjelser de skulle använda xD de va skumt men coolt Skrattande

Sen har jag drömt att jag har vart Harry många andra gånger, sprungit runt på Hogwarts osv. Blir ledsen när jag vaknar o inser att jag bara drömt alltihop Flört

Yelly Bean
2012-02-18 17:44
#13

Jag har haft många drömmar, inte alltid en renodlad "Harry Potter-dröm", ibland har bara någon karaktär virit med och sånt. ^^ Men den jag alltid tänker på när jag tänker på Harry Potter-drömmar är när jag drömde att jag blev jagad av Snape.. Vid tidpunmkten för den drömmen hade jag precis påbörjat den första Harry Potter boken, men jag var redan fascinerad av Snape. ^^

Men i alla fall, drömmen utspelade sig i huset där jag bor. Jag stog i köket, och helt plötsligt stog Snape där, kollade på mig med en mystisk blick. Jag blev inte rädd, för det var ingen mardröm, men jag började springa i ändå. Han jagade mig flera varv runt köksbordet, sen sprang jag ut i hallen och gömde mig bakom en dörr till en skrubb. Medan han tittade in på toan, så gömde jag mig under soffan i vardagsrummet. Sen höll det på så ett tag, tills jag sprang ut på gården. Han sprang efter och kom så nära att jag fick värsta adrenalinkicken och flög. Men jag flög sådär klumpigt som man gör i drömmar, kom bara till telefonledningen och inte högre. Jag flaxade med armarna hela tiden och ansträngde mig verkligen, men jag kom ingenstans. Och hela tiden stod Snape och hoppade och försökte få tag i mig…

Jag har ingen aning om vad den drömmen kan tänkas betyda. Men den är skum, för Snape är ju en av mina favokaraktärer. Men jag antar att jag var fundersam redan då, för han verkade ond men ändå inte. Haha, men jag kommer aldrig att glömma den i alla fall. Det var ju ändå 10 år sedan jag drömde den, så om det var en "glömma av när man vaknar dröm" hade jag nog glömt den vid det här laget. ^^

Annons:
Mikaela120
2012-02-19 12:21
#14

Inatt drömde jag en riktigt konstig dröm… Först var det typ att min mamma hade anordnat en pumpatävling så man får se vem som kan odla den största pumpan (eller nå't). Då kom typ Draco Crabbe, Goyle och Neville. Jag och några som jag känner IRL var också där. Neville vann.

Sedan så skulle vi ha typ någon uppvisning på skridskor för någon typ kung, och man skulle typ prata om olika saker ochdå frågade en jag hatar i klassen typ "Men… Vad äter drakar nu igen?" med ett papper i handen xD

Det var nog hela.

[Jounapä]
2012-02-19 14:26
#15

Haha i natt drömde jag att jag va en trollkarl igen, och så va jag med Fred av någon konstig anledning. Ja i alla fall, så gick vi runt i hogsmade och kollade runt i affärer osv, mer kommer jag inte ihåg. Men de va awesome Skrattande

Mikaela120
2012-02-19 19:15
#16

#15 Du kanske var George? Var ni inne på Zonkos? Skulle inte förvåna mig xD

Yelly Bean
2012-02-20 18:56
#17

#15 Hahah! Shit vad awesome. Jag vill också drömma massa såna drömmar.

Jag hade en dröm i natt, som har delvis med Harry Potter att göra. Jag och Jounapä, här på iFokus, skulle ut på en liten roadtrip. Vi packade allt vi behövde och la det på en vääldigt gammaldags 4-hjuling. Man startade den genom att hälla bensin i ett rör och hålla en tändsticka över den… (Det var inte förrän jag vaknade som jag fattade att det är rätt ologiskt, haha).
Vi skulle åka "Harry Potter rundan", det var en skogsväg som det skulle vara massa grejer från Harry Potters värld med. Fast, vi såg nog inget.. Inte som jag kommer ihåg i alla fall.

Denna delen av drömmer är lite OT, men jag skriver det ändå för det var lite kul. :D

Sen av nån skum anledning, så åkte Jonna 4-hjulingen själv, och jag gick med min häst. Hon var lös, för jag skulle träna på det. Vi gick förbi där några jag känner bor. Grinden var öppen och Bina (min häst) gick in på gården. Jag ropade efter henne, men hon ville inte lyssna. Sen såg jag att mamman i familjen som bor där, stog gömd bakom en matta som hängde på tork… Jag sa till henne: "Ja, nu vet du vad hon heter i alla fall!" (Om Bina, för att jag ropade som en tok på henne). Hon svarade bara: "Ja."
Helt plötsligt sprang det ut massa valpar på gården, och Bina började jaga dem. Sen kom barnen ut, satte sig längs med husväggen och bara tittade på när Bina jagade hundarna och hoppade på dem. Ingen brydde sig… Sen skulle jag och Jonna åka 4-hjulingen in till stan, för att vi inte skulle missa tåget…

Den var rätt skum. ^^

Mikaela120
2012-02-21 20:08
#18

#17 Hahaha jodå den var rätt så skum…

Yelly Bean
2012-02-22 07:00
#19

#18 Jo, den var väl det.. xD

MissInAction
2012-02-22 07:55
#20

Inatt drömde jag att jag var Harry och kunde flyga. Jag flög runt i Hogwarts och höll mig undan Ministeriet som ville ha fast mig. Snape hade lärt mig att hålla mig uppe i taket, bland takkronor och annat pynta för då skulle jag inte synas :)) Åh, Snape….


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
simonimon1998
2012-02-22 09:50
#21

Jag var i ett möte md några kompisar, en tjej och en kille. Vi skulle leta efter mina föräldrar men killen va ganska taskig och försökte göra avada kedavra mot mig, men tjejen avada kedavrade honom och dödade honom. Det kommer vakter och tar henne för att hon sa avada kedavra. Hin lovade mig tt när hon kom ut från azkaban så  skulle hon hjälpa mig att leta efter mina föräldrar.

När voldemort befriar bellatrix så visas det att den där tjejen som räddade mig genom att döda den taskiga, var bellatrix lestrange.

Jag blev glad av drömmen !

:D

kramarange94
2012-02-22 14:29
#22

Hade faktiskt en halv hp dröm inatt :P

jag, mamma, pappa,2 från min klass och hela familjen malfoy var på skidsemester tillsammans, så delade "barnen" stuga och föräldrarna hade en stuga. Sen var vi ute och åkte, så hade Lucius sagt att vi absolut inte fick åka på en "väg", men jag och mina klasskompisar ville det ändå, så stod Draco och skrek ngt skumt och framkalalde en lavin, men som tur var hann vi springa till stugorna och gömma oss, men Draco låste in sig själv i vår stuga och vi fick inte komma in :( men som tur var hann vi springa till föräldrarnas stuga, men då skulle pappa sitta och titta på lavinen med öppen dörr när den kom emot oss. sen såg vi att hela värmestugan bara kraschades av lavinen och pappa hann precis stänga dörren innan den kom till oss, sen väckte min syster mig :(

^jag är oftast inte så arg som jag låter utan ta allt med en nypa salt :)

och kommentera helst inte min stavning/sätt att skriva på, har problem med det, så jag kaninte hjälpa det:(

[Jounapä]
2012-02-22 19:17
#23

#16 Jag va mig själv, kommer inte ihog vilken affär jag va i bara att vi va i hogsmade ^^

Josephine2
2012-02-23 11:23
#24

Jag hade en dröm för ett tag sen Flört jag också

Jag var i skolan och det började som en helt vanlig skol dag, men sedn efter lunch kommer Voldermort in i skolan och sökte efter någon. Kort därefter kommer Harry, Ron och Hermione in i skolan och verkar söka efter någon de också. Sen börjar trion skrika på Voldermort, "Hon är våran, så stick", och han "Hon ska bli dödsätare", sen gick de åt olika håll, och då fick trion syn på mig, och kom skyndandes mot mig. De grep tag i mig och förde mig bort från skolan, och jag var ju skit rädd, och Voldermort galoperar ju bakom oss i hög fart, Jag frågar ju liksom vad som är pågång och så säge de bara, "Du är en häxa".

Sen vaknade jag xD sjukt konstig dröm xD men den är ju ganska komisk på något sätt också xD Skäms

Mikaela120
2012-02-23 18:45
#25

#24 xD

Jennix
2012-02-25 10:29
#26

Hade en dröm inatt som var en blandning av Harry Potter, Game of Thrones och filmen "Paul". Eller nåt sånt. Flört

Jag minns en scen tydligt när jag vaknade, och det var att jag blev dödligt skadad/förgiftad på något sätt, och ropade på hjälp och då sprang Snape fram till mig och skulle hjälpa mig.

Sen var det en massa före detta och efter, men jag har tyvärr glömt bort scenerna. Rynkar på näsan

Tyckte det var en trevlig dröm iallafall. Snape mmm. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
2012-02-25 13:34
#27

#26
Åh <3


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Jennix
2012-02-25 14:50
#28

#27 Ja, jag vet. Glad Det är ju inte första gången iofs men alltid trevligt att drömma om attraktiva män! Glad 

Speciellt när man inte har något kärleksliv själv. Flört

Och JA, jag tänkte att jag måste berätta det för någon som förstårSkrattande.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
2012-02-25 15:54
#29

Vi Rickmaniacs finns alltid där för varandra Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Awit
2012-02-26 00:22
#30

Drömde inatt att jag och en vän skulle döda en viss "hon". Det var en kvinnlig version av Voldemort, och samma som "You know who" att man inte fick säga namnet, haha… Vi använde trollstavar, men min gick sönder så jag tog en pinne som låg på marken och använde. Det funkade utmärkt, konstigt nog. Jag använde en spell (kommer inte på namnet på svenska…) , "Lumos" för att få ljus. Kommer inte ihåg mer, men det var varelser som var blandningar mellan Kvinnor och bilar. De var väldigt läskiga och farliga…

Sedan när vi hade dödat "Hon" så gick vi på stan och pratade om att jag skulle gå till en viss Harry Potter-butik (kopplat till Science Fiction-butiken i gamla stan antar jag) och köpa en ny trollstav, eftersom min var sönder.

Det var en läskig dröm, men ingen mardröm för den slutade lyckligt. Och slutet kom så "fort", eller hur man ska säga, så jag hann inte tänka att det var läskigt… Det "slutade" med att min vän och jag blev tillsammans och sen kom en "19 år senare" text och då hade vi två barn haha… :o

kramarange94
2012-02-26 13:35
#31

alltså jag förstår inte, under hela lovet har jag drömt minst 1 hp dröm varje natt och det har jag typ aldrig gjort innan, men kul är det :)

inatt drömde jag iaf att jag var en fjärde medlem i trion, fast det var helt wierd, Ron och Hermione hade precis kommit på att de var kära i varandra så de gjorde alla scener ur Romeo+Juliet filmen, medan jag och Harry försökte hitta horrokruxerna :P sen skulle vi ta båten över till tyskland för där var Nagini :P sen vaknade jag :P

^jag är oftast inte så arg som jag låter utan ta allt med en nypa salt :)

och kommentera helst inte min stavning/sätt att skriva på, har problem med det, så jag kaninte hjälpa det:(

Mikaela120
2012-02-27 18:49
#32

#30 & #31 Coolt xD Nej men ganska roliga drömmar…

Jennix
2012-02-27 20:16
#33

Inte riktigt Harry Potter MEN lite relaterat eftersom han spelade Lupin. Flört

Jag drömde inatt om David Thewlis, att jag var en journalist som flirtade med honom. Han var dryg och lite så där arrogant, men sen flirtade han tillbaka.

Jag vet, jag drömmer om skådisar och karaktärer, för jag har inget eget liv…och absolut inget kärleksliv. Gråter

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
2012-02-27 21:03
#34

#33
Kunde väl ha varit värre Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Jennix
2012-02-28 19:19
#35

#34  Vad är det med brittiska medelålders fulsnygga män liksom… Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

MissInAction
2012-02-28 22:51
#36

#35 
LOL Skrattande Ja vad är det?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

nadilda
2012-02-29 17:18
#37

Jag drömmer mycket om hp och co bland annat har jag drömmt om ett stort krig mellan sagan om ringen folket och Harry Potter folket ;)

htt
2012-03-01 14:44
#38

Drömmer ofta att jag är Harry och ska duellera med Voldemort, men kommer aldrig ihåg några trollformler ;)

IsabelleJ
2012-03-03 13:48
#39

Jag har många gånger drömt att Harry har gått i min gamla klass på högstadiet i åttan eller nian. En helt vanlig kille utan några som helst magiska krafter.. han rökte, snusade, festade varje helg o.s.v… en väldigt udda syn på Harry Potter haha. Även Sirius Black har vart med några gånger, då som idrottlärare!

Jennix
2012-03-03 17:01
#40

Åh gud, tanken på Sirius Black som idrottslärare… i shorts? Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

IsabelleJ
2012-03-08 16:54
#41

HAHA ouuuff… det var ingen vacker bild jag fick i huvudet där..

Annons:
Jennix
2012-03-29 01:31
#42

Trion dök upp i en dröm, jag körde bil förbi dem och tänkte "Jo men, de där känner jag väl igen?!". De kan ha varit skådisarna eller karaktärerna, jag minns inte direkt vad jag drömde.

Sen körde min bil förbi David Thewlis (Remus Lupin) och då slängde jag mig ur bilen för att prata med honom, och han sa mitt namn.

Jaja, ni tror väl att jag är helt fixerad vid David Thewlis fast jag har ju faktiskt inte tittat på några foton av honom på JÄTTELÄNGE och har egentligen haft nya skådisar som jag "gillar", så jag vet inte varför jag drömmer om honom just nu… Men så är det. Min hjärna är inte helt normal. ;)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

simonimon1998
2012-04-05 09:29
#43

Jag drömde att jag beställde Harry Potter och den flammande bägären, sen när boken kom hem så var framsidan jätte ful :(, det ståg ''harry potter och den flammande bägaren'' och den hade ingenting på fransidan det va bara vitt på framsidan , jag blev jätte ledsen :'(

Sandrisch
2012-04-08 22:20
#44

Jag drömde att jag satt på Hogwartsexpressen med min bästis och Bellatrix Lestrange, och sen stannade vi på perrong 9&3/4 där min crush gick på (har ingen aning om vart vi andra gick på :s) och Bellatrix va tydligen hans faster osv… Konstigt var det i alla fall haha ^^

thehalfbloodprincess
2012-05-02 19:14
#45

drömmer typ varje natt om hp haha. som inatt drömde jag att voldemort kom och sa att han tänkte döda mig och min familj den sjuttonde maj (…) och mina systrar satt i hans knä ._.

MissInAction
2012-05-02 20:25
#46

#45
Men usch, vilken bizarr dröm Obestämd

För en månad sen eller kanske mer, så drömde jag att jag var … jag minns inte nu var jag var, men Ron, Hermione och Harry drog med migför att åka iväg med en flyttnyckel och jag var jättespänd på att få se vart vi skulle, och vi dök upp i - Hogwarts! Vi åkte ner ner ner ner och jag trodde det aldrig skulle ta slut men jag tänkte i drömmmen att "det här måste jag berätta på iFokus" Skrattande

Natten till igår drömde jag att jag träffade J.K. Rowling! Hon hade drottningkrona på huvudet och läste sagor, och berättade att hon var sockerberoende. Undrar vad det betyder Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Linneaundulat
2012-05-03 17:08
#47

#46 Oh jag vill träffa JK Rowling och berätta hur bra hennes böcker är!!! ,

(Sockerberoende Haha LOLTungan ute)

/MVH Linnea och Ginny Weasley

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

MissInAction
2012-05-03 22:08
#48

#47
Jag med! Ifall hon inte redan visste det, liksom Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
2012-05-14 07:17
#49

Varför vaknade jag i morse!? Skrikandes

Jag drömde att jag var kär i Snape… hihi, ja, och vi kramades… och hans hud var så mjuk och han var så mysig <3 OskyldigSkrattande
Faktum är att i drömen så höll vi på att spela in en film, så det var min karaktär som var kär i honom, men det var en lätt match att spela den rollen… undrar om han märkte? Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Lurvboll
2012-06-02 21:41
#50

Jag har en gång drömt att jag var i hemligheternas kammare med Harry och vi höll på att springa från basilisken. Det var lite läskigt.. Cx
Sen har jag väl drömt annat också, men aah inget jag riktigt kommer ihåg ^^'

I give you all my love, rabbits...<3

[Vargöga]
2012-06-24 06:11
#51

Drömde inatt men jag kommer inte ihåg vad det handlade om, vet bara att det var en HP-dröm. Flört

Upp till toppen
Annons: