Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 15838 ggr
MissInAction
1/12/12, 7:39 PM

The Hunger Games (spoilervarning)

F*N jag skrev ett fint (tyckte jag) inlägg och så när jag klickat på Publicera så sitter den där gurun och mediterar igen! >.< Felmeddelande alltså…
Nåja.

Är det någon här som, som jag, har fastnat för Hungerspelen? (The Hunger Games) Glad
Ser ni fram emot filme?? Jag längtar! 70 dagar är det kvar nu.
I dag kom mitt halsband som jag köpt på ebay.
Såhär ser det ut <3  

För den som inte har en aning om vad detta är, så är det en trilogi skriven av Suzanne Collins från USA. Böckerna är för övrigt väldigt populära "over there".
Det är en dystopisk science fiction i tre böcker.
Panem är uppdelat i tolv distrikt, och ju längre bort ifrån Huvudstaden (och högre nummer) desto eländigare kan man säga att invånarna har det. Huvudkaraktären Katniss Everdeen bor i Distrikt 12.
Varje år arrangeras Hungerspelen, där två "tributes", en pojke och en flicka, från varje distrikt tränas, stylas och coachas för att göra delta i Hungerspelen. Detta är alltså tonåringar som tvingas delta, för att folket ska påminnas om revolten mot regimen som skett flera år tidigare (och avskräckas från att göra om det).
Hungerspelen direktsänds i TV och folket som bor i Huvudstaden behöver inte delta, utan de kan lugnt luta sig tillbaka i TV-sofforna för att njuta av "underhållningen"….

Jag vill ogärna länka till adlibris och de där för jag tycker att det skrivs för mycket där om handlingen i böckerna. Men googla på egen risk Flört

Hungerspelen kategoriseras som tonårsböcker och jag vet inte om det är jag som är blödig, eller om det beror på att genren är ny för mig, men jag tycker inte det känns som tonårsböcker Förvånad Vissa delar kanske, romantikbiten.. men i övrigt tycker jag böckerna var tunga och psykiskt jobbiga att ta sig igenom. Men det är värt det!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Kassy
1/12/12, 7:42 PM
#1

Jag är också helt förtjust i The Hunger Games, ska se filmen på bio genom skolan :D

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

chade
1/12/12, 7:48 PM
#2

Älskar dom böckerna!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

vaanjja
1/12/12, 8:01 PM
#3

Hungerspelen är underbart! flera år sedan jag läste första boken nu, och ett tag sedan jag läste de två sista också. jag längtar ihjäl mig till filmen, när man ser trailers verkar den vara jättelyckad! :D

21Guns
1/12/12, 8:48 PM
#4

Jag har också läst dem (på engelska) och älskar dem! Ser fram emot filmen, dock tycker jag att det är ganska mycket annorlunda från hur jag föreställde mig det (men så är det väl med alla filmatiseringar av böcker antar jag :P).

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

Kassy
1/12/12, 8:54 PM
#5

# 4 Haha ja samma här Flört

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

cowboys
1/12/12, 9:32 PM
#6

åh, jag har läst alla böckerna (på engelska såklart) och de är nog de bästa jag läst efter HP. jag läste ut den första på två dagar och började på den andra på en gång och den var slut lika snabbt. håller på att läsa om trean nu (har fått stå i kö på den på biblioteket) så har kommit till kapitel 10.

ska lätt se den på premiären :))

jag räknar tre, fyra, fem ljug för mig, ja ljug för mig

Annons:
MissInAction
1/12/12, 9:55 PM
#7

Åh kul med snabb respons! <3

Jag ska lätt försöka fixa biljetter till midnattsvisningen om det blir en sådan! Hoppas Skrattande
Grämer mig nu förtvivlat mycket över att jag inte lärt mig sy och pyssla, så att jag kunde göra en dräkt att ha på mig på premiären. Som det är nu så har jag åtminstone smycket. Kanske håret har växt någon centimeter till så att jag kan fläta det, haha..

Äntligen har min sambo börjat läsa böckerna också! Han är i bok 2 nu. Det blir så mycket trevligare när man har folk att diskutera med Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

vaanjja
1/12/12, 10:30 PM
#8

#7 till midnattspremiären vill jag oxå ha, där jag bor! men en sak har jag aldrig fattat: hur fixar man egentligen det?

MissInAction
1/12/12, 11:04 PM
#9

#8
Jag skulle gissa att du behöver skaffa ett medlemskap hos SF bio! Så att du kan boka premiärbiljetterna med hjälp av ditt medlemsnummer. så var det inför HP-filmerna iaf Glad
Medlemskapet kostar gratis, och jag har inte lidit särskilt mycket av det hittills, haha.. Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
1/12/12, 11:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Oskyldig Jag blev förvånad över hur tungt det kändes att bära. Det är positivt för det gör att det känns extra betydelsefullt <3


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

chade
1/13/12, 7:41 AM
#11

åh vad fin den var O.O

Små stjärnor lyser också i mörkret.

vaanjja
1/13/12, 8:20 AM
#12

#9 ok tack! dags att fixa det då :)

#10 den är jättefin! :D

[Ebfotograf]
1/15/12, 11:00 AM
#13

Har aldrig någonsin hört om Hunger Games sedan några dagar sedan, låter inte intressant för min del ;)

Annons:
JoannaLi
1/15/12, 12:00 PM
#14

13: Läs ett kapitel, sen är du fast… ^^

10: Var köpte du halsbandet? Var det dyrt?

MissInAction
1/15/12, 8:46 PM
#15

#14
Ja eller hur! Jag kunde inte sluta läsa. Fast under första boken var jag påväg att slänga boken flera gånger, tyckte det var så eländigt och förfärligt Skrikandes Inte boken i sig, men händelserna…

Jag köpte halsbandet på ebay från USA. Med frakt (7 dollar, haha) blev det 378 kr. Lätt värt pengarna tycker jag. Jag köpte det på lördagen och det skickades samma dag, sedan hade jag det på torsdagen.
Det går kanske att köpa via auktion också och då kanske kan man komma undan billigare? Om man orkar vänta Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LaSadie
1/28/12, 1:36 PM
#16

Kollade på länken och känns lite Battle Royal'ig Obestämd

MissInAction
1/28/12, 7:04 PM
#17

#16
Ja det är det flera som säger. En del som läst BR innan tycker om Hungerspelen, andra inte. Man får prova ifall man känner sig nyfiken Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Vargöga]
1/30/12, 2:02 PM
#18

Läste på Wiki och denna boktriologi låter intressant. Skrattande

SÅ nu har jag beställt alla tre pocketerna. :)

MissInAction
1/30/12, 9:52 PM
#19

#18
Testa!
Hungergamessweden ska förresten ha en Read along på första boken inför första filmen. Dvs. de har schemalagt vecka för vecka vilka kapitel man kan läsa och så kommer de att lägga ut diskussionsfrågor som man kan delta i på deras hemsida Skrattande
Jag funderar på att delta, meeeen att bara läsa fyra kapitel i veckan, i en sån spännande bok, är inte min grej! Haha! Så jag får se hur jag gör. Skulle iaf vilja läsa om boken så att jag har den färskt i minnet till filmen, även om det bara var några månader sedan jag läste den.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

TerriZue
1/31/12, 10:26 AM
#20

Jag har inte läst böckerna (hade ärligt talat inte hört talas om dem innan jag läste den här tråden) men det verkar spännande.

Jag ska nog försöka läsa dem (lägger dem på den fyra kilometer långa listan över bcöker som jag ska läsa) så fort som möjligt. Vill gärna se filmen också men vill läsa böckerna först. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
vaanjja
1/31/12, 1:06 PM
#21

läääääs dom! :) så blir der roligare när filmen kommer! åh, är så taggad! :)

MissInAction
1/31/12, 1:14 PM
#22

Oj jag glömde infoga länken! Tungan ute
http://hungergamessweden.se/

#20
Om du vill läsa boken och, om du gillar den/dem, se första filmen på bio så får du nog prioritera om lite i ordningen, den har biopremiär den 23:e mars! Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

TerriZue
1/31/12, 4:59 PM
#23

Haha, jag såg att den hade premiär då, jag tror jag får nöja mig med att se filmen på DVD i stället. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

MissInAction
1/31/12, 5:06 PM
#24

Och missa en stor del utan HG-fandomen! Förvånad
Nåja, du gör naturligtvis som du vill Flört Berätta gärna vad du tycker sen!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

TerriZue
1/31/12, 7:57 PM
#25

Haha, känns lite boring att gå miste om det men har en massa som jag verkligen måste läsa innan. Får spendera dag och natt med näsan i en bok om jag ska ha en chans att klara det men vem vet… under kan ske. :)

Det gör jag absolut! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

MissInAction
1/31/12, 8:05 PM
#26

#25
Det låter som att du pluggar Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Vargöga]
2/1/12, 7:33 AM
#27

Nu har jag fått mejl. Böckerna kommer att skickas idag och inom fem arbetsdagar kommer jag få hem dom. :)

Annons:
MoaL
2/2/12, 6:31 PM
#28

Hungerspelstriologin är några av de absolut bästa böcker jag någonsin har läst. Jag höll på att gråta ihjäl mig i slutet av sista boken, satt och hulkade inne på toaletten och försökte hålla tyst för att sambon inte skulle vakna, haha. Tungan ute Men jag håller med, tycker inte riktigt att det är böcker som riktar sig till yngre målgrupper, utan snarare äldre tonåren och vuxna. Det är ingen munter saga direkt. Flört Men desto mer verklighetstrogen känslomässigt sett. Den fängslar och berör verkligen, och man slutar aldrig riktigt att tänka på den. Inte jag i varje fall. Glad

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
2/2/12, 6:35 PM
#29

Just det ja, jag ser fram emot filmen ja, men jag har inte särskilt höga förväntningar. Det har jag aldrig på filmatiseringar av böcker jag redan har läst. Flört Jag gillar skådespelerskan som spelar Katniss, Jennifer Lawrence, och jag såg Winter's Bone häromdagen och tyckte att hon absolut kommer att passa som Katniss. Den där lite buttra, allvarliga och tuffa personligheten kommer hon nog att lyckas med utan tvekan. Så det blir spännande att se. Eventuellt ser jag den nog till och med på bio. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MissInAction
2/2/12, 9:34 PM
#30

MoaL
Du måste se den på bio om du känner sådär för böckerna!! Det kan ju vara värt det Flört
Precis så som du skrev i #28 känner jag för Den mörka materian <3 Alltså Guldkompassen, Den skarpa eggen, och Bärnstenskikaren. Snäppet starkare än HG alltså för mig, meeeen jag ser sjukt mycket fram emot filmerna och jag älskar böckerna! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

vaanjja
2/3/12, 11:34 AM
#31

#30 Ååååh den mörka materian! <3 Alltså, böckerna var helt fantastiska, har dock bara läst dom en gång, men jag tyckte verkligen om dem och tänker läsa om dem. Men filmen var en sådan besvikelse så jag blev arg! Men jag, tvärtemot dig, gillar dock HG mer än dem. :)

TerriZue
2/3/12, 5:32 PM
#32

Förlåt, nu blir det OT helt och hållet här och på sätt och vis varning för SPOILERS men jag läste också Den Mörka Materian. Jag tyckte verkligen alla tre böckerna var dunder. Jag kunde knappt lägga dem ifrån mig och när jag väl la dem ifrån mig tänkte jag inte på något annat än böckerna men…

Slutet förstörde allt för mig. Nu kommer jag inte ihåg helt och hållet eftersom jag läste dem för väldigt länge sen men ungefär de 100-150 sidorna (en vild chansning här alltså) och hela vägen fram till lsutet var, för mig en enorm besvikelse. Det blev så illa att nära jag väl hade avslutat läsandet kände jag; "Jahapp… där har man totalt slösat bort x antal timmar på att läsa den serien då". Det kändes som att luften helt gick ur mig, jag kände mig helt tom och besvikelsen var enorm. :(

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

MissInAction
2/3/12, 7:40 PM
#33

#31
Ja visst var filmen en besvikelse!! Åtminstone om man ser den efter att man läst böckerna. Nu råkade jag se filmen på bio långt innan jag insåg att böckerna fanns, så då älskade jag filmen. Men i efterhand… oj vad de har förstört den Rynkar på näsan

#32
Jag är inte helt hundra på att du syftar på detta men jag tror mig veta varför du kände sådär. För slutet var inte alls som jag hade väntat mig. Det är de väl oftast inte, kanske, men detta kändes så fel!! Det skulle inte få hända, det som hände! Åh vad besviken jag var Gråter men jag älskar fortfarande böckerna och för mig ligger den bokserien som nummer två, efter HP. Jag tänkte på historien dygnet runt nästan, tror jag. Var så himla inne i den och den berörde mig djupt.
I julas köpte jag boken "Once upon a time in the North" som tydligen är någon slags påbyggnads-bok till serien. Han skrev den efteråt, men jag tror att den utspelar sig i tiden före "Den Mörka Materian" och handlar mest om Iorek och hmm.. vad hette han… gubben med geväret xD

Hm finns det behov av en Mörka Materian-tråd tro? Eller ska vi skapa en inne på Fantasy kanske.. haha..


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2/3/12, 7:48 PM
#34

Vi måste ju ha trailers här! I dagarna har den andra Hunger Games-trailern kommit, så nu finns det två Skrattande

Detta är den första!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
2/3/12, 7:50 PM
#35

Den andra trailern!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2/11/12, 8:22 PM
#36

41 dagar kvar!! Skrattande Åh vad jag längtar!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Mikaela120
2/18/12, 11:56 AM
#37

Har reserverat böckerna på bibblan nu, så det är väll bara att sticka dit och hämta dem någon dag…

[Vargöga]
2/18/12, 5:37 PM
#38

Har läst bok ett ovh två nu på några dagar och är inne på sista boken. Jag bara älskar denna serie och jag kommer absolut att se filmen. :-)

JoannaLi
2/19/12, 10:57 PM
#39

Oooh, återupptäckte denna tråd, och kom nu på, att perfa, bokrecensionen som ska vara inne i morgon som jag inte är klar med…

Du har inte något emot att jag kopierar #0 ? :D

MissInAction
2/20/12, 4:44 AM
#40

#39 Ehh, jo det har jag. Varför ska andra göra ditt skolarbete? Att gladeligen säga att javisst, det får du, skulle vara att göra dig en björntjänst. Men du gör ju som du vill…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

JoannaLi
2/20/12, 6:10 PM
#41

#40 Jag skämtade bara, hade bara några få punkter kvar som (vi fick ett 'frågeformulär' som vi skulle skriva en recension utifrån) som var urkonstigt formulerade, men när jag läste om den här tråden, så kom jag på svaret, så det var inte menat så. Glad

Annons:
MissInAction
2/20/12, 6:44 PM
#42

#41
Aha! Ja det kan vara svårt att förstå ironi i skriven tex, även om det slinker med någon smiley. Men då förstår jag Glad
Jag var väl inte direkt på mitt bästa förhandlings-humör heller kl 04.44 då jag inte kunde somna om.. var vaken i nästan tre timmar inatt Skrikandes

Blev recensionen inlämnad då?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

JoannaLi
2/20/12, 7:08 PM
#43

Apselut, efter lite stress över att jag var tvungen att ha det klart innan jag kunde börja gå igenom mitt muntliga inför Nationella (som jag skulle ha på slutet av lektionen), så…

Klart blev det, hur bra det blev däremot har jag inte har en aning om! :)

pebb
2/22/12, 5:45 PM
#44

Köpte faktiskt hungerspelen på bokrean idag, 3 böcker i en för 79 kr, tyckte jag var helt okej, så nu hoppas jag att den är så bra som ni säger ;)

[Ebfotograf]
2/22/12, 8:36 PM
#45

Lånade första boken på engelska och så har man inte tid att läsa den och den måste in på måndag.. :/

MissInAction
2/22/12, 9:54 PM
#46

#44
Yay! Bra kap tycker jag. Men passar den inte dig så kan du ju ge bort den Glad Tycker du, som jag, att den blir jobbig pga. handlingen så rekommenderar jag att du ändå fortsätter. Det är värt det!

#45
Typiskt. Trist när det blir sådär. Kanske hinner du börja? Så har du lite "hållhake" på dig själv tills vidare Flört

Den som är medlem i Bioklubben (hos SF alltså) kan beställa eller köpa biljetter till filmen den 7 mars!! Skrattande För övriga är det den 9 mars som gäller.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Vargöga]
2/25/12, 4:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Måste få visa mitt halsband som jag köpte på ebay. Kom för ett par dagar sen. Skulle vilja ha ett sånt som du har MissInAction.

MissInAction
2/25/12, 5:24 PM
#48

#47
Åh! Det där halsbandet var ju "finare" så att säga. Lättare att matcha med vanliga kläder Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Vargöga]
2/25/12, 5:52 PM
#49

Tack. :-D

Gia91an
2/25/12, 10:11 PM
#50

ÅHH! Jag älskar de böckerna… ska se dem på bio så fort de kommer ut! :D

MissInAction
2/26/12, 12:05 AM
#51

Om 27 dagar! Skrattande *studsar upp och ner*


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Vargöga]
2/27/12, 11:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Beställde ett armband också. Skrattande

LaSadie
2/27/12, 12:36 PM
#53

#52 Snyggt! Den skulle man vilja ha (kanske ska läsa böckerna först….)

[Vargöga]
2/27/12, 1:29 PM
#54

Jo det är en fördel. Skrattande

Tack förresten. Skrattande

Awit
2/27/12, 3:05 PM
#55

Har hört talas om Hungerspelen förut och känner många som tycker den är grymt bra. Ska ge den en chans för tänkte gå på filmen på bio, enligt mina vänner så Måste jag läsa böckerna innan. Och har inte hört någon som inte tycker om den…

Annons:
nadilda
2/27/12, 5:22 PM
#56

Jag har länge velat läsa The hunger games böckerna länge så nu har jag köpt den första och jag ser det som en liten spännande utmaning att se om jag hinner läsa ut den imorgon om jag börjar idag, vad tror ni klarar jag det?

Mikaela120
2/27/12, 5:26 PM
#57

Har precis (för typ 10 minuter se'n) hämtat min reservation på Hungerspelen på bibblan… Bara att börja läsa alltså.

LaSadie
2/27/12, 5:51 PM
#58

Nu har jag köpt boken på bokrean =D

MoaL
2/27/12, 7:19 PM
#59

Hehehe, Hungerspels-triologin sprider sig som en löpeld! Twisted Evil (Passande för seriens tema..)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MissInAction
2/27/12, 7:35 PM
#60

#52
Åh, pärlan! <3

#55
Ja det rekommenderas att du läser boken först. Du har ju verkligen chansen nu att läsa den före, och sen se filmen på bio! Skrattande Om du gillar boken så kommer du att längta, jag lovar.

#56
Möjligt, om du har morgondagen ledig och kan läsa oavbrutet! Får bara hoppas att du kommer ihåg allt sedan då Flört

#59
Eller hur Flört Ja det märks i bokhandeln också att de tar slut med jämna mellanrum. Men kul att boken (på svenska) nu finns på bokrean!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

nadilda
2/27/12, 7:45 PM
#61

#60 Jag har inte en ledig morgondag tyvär utan både skola och träning men vill man så kan man :P

MissInAction
2/27/12, 7:50 PM
#62

#61
Jag förstår!
Fast… vad gör du här då?  FörvånadSkrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
nadilda
2/27/12, 7:53 PM
#63

#62 hehe inte vet jag, men jag kan säga att jag är på kapitel 6 ;)

MissInAction
2/27/12, 8:12 PM
#64

#63
Ohh, då är du på gång Flört Jag borde också sätta mig och läsa, har ju tänkt läsa om första boken innan filmen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Awit
2/28/12, 1:01 PM
#65

Åh, bokrea.. Hoppas den finns kvar, ska knalla dit lite senare :)

nadilda
2/28/12, 1:04 PM
#66

Jag klarade det!! Första boken utläst bara två kvar Glad Jag skipade lunchen på skolan idag och så satt jag och sträckläste, den var jätte bra!! Glad

MissInAction
2/28/12, 10:55 PM
#67

#66
Kul! Grattis! Skrattande Hehe minns du allt, tror du? Inga spoilers.
Men vad trevligt att du gillar den, då är du med på bio-tåget sen också! Gissar jag Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

nadilda
2/29/12, 6:56 AM
#68

#67Tack,  jag minns allt jag läser noggrant även om jag läser snabbt! Självklart ska jag se den på bio Skrattande

Marinas Mix
2/29/12, 1:01 PM
#69

Jaha, fick också tag i dem på bokrean.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
MissInAction
2/29/12, 1:30 PM
#70

Kul, vi blir fler Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Vargöga]
2/29/12, 3:07 PM
#71

Ansökte om namnändring. Dels vill jag heta Emilia och sen la jag till Katniss så jag hoppas att detta blir godkänt. Skrattande Mina två andra namn jag har får komma med på slutet. Skrattande

MissInAction
2/29/12, 4:32 PM
#72

#71 Oj det var ett tecken på hängivenhet! :) Jag ska hålla tummarna för att det blir godkänt! Hur lång tid tar sånt?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Awit
2/29/12, 4:37 PM
#73

Woho, nu har jag köpt den! Köpte den första boken på Åhlens, (min syster har Fatta Eld och Revolt så de kan jag låna sen, om boken blir uppskattad!) hittade den inte på akademibokhandeln… Den kanske har tagit slut där? Men den var inte dyr på Åhlens i pocket så jag är nöjd! :D

[Vargöga]
2/29/12, 6:35 PM
#74

#72 Det tar ca 2-4 veckor. Tungan ute

MissInAction
2/29/12, 9:57 PM
#75

Åh, så om du har turen på din sida så kanske du heter Katniss när du ser filmen Skrattande Vad häftigt!!

Primrose tycker jag är fint men det skär sig otroligt mycket från mina svenska namn, haha!

Akademibokhandeln har i alla fall Hungerspelen i sitt sortiment, men de kan ha varit slut, ja. De hittas annars på tonårsavdelningen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Marinas Mix
2/29/12, 10:07 PM
#76

Hittade hela triologin i en bok på MAXI, till rimligt pris hela 79 kronor fick jag ge för den

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
MissInAction
2/29/12, 10:33 PM
#77

#76
Helt klart värt det! Cool


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

chade
3/1/12, 12:04 PM
#78

Jag börjar bli nervös inför filmen.. Jag har ju sett trailern och tycker att den verkar riktigt lovande för att vara en film baserad på en bok. Men sen kan jag inte låta bli att undra om skådespelarna kommer klara av att spela alla underliga karaktärer som finns! Jag har ju inga (läs vill inte ha, haha) förväntningar egentligen på filmen, men det är ju så svårt att låta bli! Speciellt när böckerna här smygit sig in i hjärtat sida efter sida. Jag läste böckerna i helgen för att friska upp minnet lite, och jag insåg att jag inte hade glömt en ända liten detalj sen jag läste dem sist för något år sen. Det har aldrig hänt förut haha!

#28 Jag kan inte heller sluta tänka på böckerna. Jag tänker på dem jämt och ständigt haha. Jag kort och gott älskar dem!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

MissInAction
3/1/12, 12:35 PM
#79

#78
Det kan man kalla superminne Glad

En sak som oroar mig från trailern är att Katniss ger broschen till Prim Skrikandes och att Madge inte verkar existera i filmen. Suck. Men men, jag får väl ge den en chans! Den får helt enkelt inte vara dålig!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

chade
3/1/12, 3:51 PM
#80

När man gillar något så fastnar det ju, eller vad säger du ;)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[Vargöga]
3/1/12, 4:06 PM
#81

Jag håller med dig chade. Skrattande

MissInAction
3/1/12, 6:38 PM
#82

Absolut! <3


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
3/2/12, 11:45 PM
#83

Go Katniss! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Awit
3/2/12, 11:55 PM
#84

#83 Åhh! Har precis läst den delen (hehe) :D

MissInAction
3/3/12, 12:22 AM
#85

Åh Skrattande
Men att du vågar läsa i såna här trådar innan du läst färdigt böckerna! Är du inte rädd för spoilers? Förvånad Jag gjorde mitt bästa att hålla mig ifrån vissa HP-karaktärer på nätet innan jag läst alla böcker. Dock snubblade jag ändå över fakta som jag inte kunde ignorera.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Awit
3/3/12, 12:32 AM
#86

#83 Nja, kanske borde vara det men är inte det, hehe. Hittills har jag inte läst några stora spoilers =) (A)

[Vargöga]
3/3/12, 8:48 AM
#87

Åh den delen gillar jag med. Min favofigur. Katniss <3.

MissInAction
3/3/12, 11:21 AM
#88

#87
Kommer du kanske gå och se filmen utklädd till henne? Glad
Jag skulle vilja göra det men jag är inte kreativ nog för att tillverka och sy saker.

Jag funderar på att åtminstone sminka mig på något speciellt sätt. Har blivit sorterad in i District2 och får försöka hitta på något murar-aktigt, annars funderar jag på att välja en guldfärgad eyeliner Skrattande och jag hoppas hoppas att China Glaze (nagellack) kommer med HG-färgerna här i Sverige! Ska hålla ögonen öppna, KICKS kanske tar in det?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

nadilda
3/3/12, 11:28 AM
#89

Nu har jag læst andra boken och børjat på den tredje Glad Igår satt jag 8 timmar på buss ifrån lund till oslo så det var alldeles perfekt att sitta och læsa :)

MissInAction
3/3/12, 11:33 AM
#90

#89
Oj, bussresor är verkligen perfekt för att läsa! <3 Såvida man inte åker genom väldigt vackra landskap, då vete fasen om jag skulle försjunka i en bok Skrattande

Jag har förresten köpt engelska versionen av böckerna (inbunen) från adlibris nu! Har bara svensk pocket innan och tycker att böckerna är såpass bra så jag vill ha inbundet och original Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
nadilda
3/3/12, 11:36 AM
#91

#Haha vackra landskap kan man kolla på någon annan gång :P

MissInAction
3/3/12, 11:42 AM
#92

Läsa kan man också göra någon annan gång xD Till exempel om man sitter instängd i ett tråkigt hus Tungan ute

Men det är väldigt trevligt att folk läser Hungerspelen!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Vargöga]
3/3/12, 2:44 PM
#93

Jag kan verkligen inte sy och att ha någon annan att göra det kostar nog en hel del slantar men det skulle bli så as-coolt. Det tål att funderas på. Skrattande

Mikaela120
3/3/12, 6:57 PM
#94

Har läst ut första boken nu. Har precis börjat på "Fatta eld"

MissInAction
3/3/12, 8:49 PM
#95

Den här skulle man kunna ha, färga allting svart, och köpa till en längre klänning - så har man en Härmskrikedräkt! <3 Skrattande

Trevligt, Mikaela! Eller, tyckte du om den? Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Vargöga]
3/3/12, 8:52 PM
#96

#95 Kanske lite kort för min smak. Foten i munnen

MissInAction
3/3/12, 8:57 PM
#97

Som sagt, köpa till en längre klänning Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Vargöga]
3/3/12, 9:10 PM
#98

Har gjort en fanblogg. Kolla gärna in den. Tyvärr har jag inte fått in så mycket amterial ännu.

Länk…

Awit
3/4/12, 11:04 AM
#99

Har du inte läst boken kanske du inte ska fortsätta läsa texten, finns risker för att jag spoilar någon händelse eller upplevelse…

Jag har nu (inatt Oskyldig) läst ut första boken och har börjat lite smått på Fatta Eld. Jag är lite besviken över Hungerspelen, jag tror jag hade lite höga förhoppningar efter att ha pratat med vänner och här om hur bra den här. Är lite besviken på slutet också, det gick lite för fort på den sista sidan.. Samt att allt började hända när jag hade läst 3/4 av boken blev lite tråkigt, det började mest med att hon förberedes och överlevde, sen började det riktigt hända saker så den var lite segare än vad jag hade förväntat mig.

Men jag ska som sagt fortsätta läsa och se om jag kan se det ur en annan vinkel, hehe ;) Jag hade nog bara lite för höga förhoppningar. Det var en bra bok annars, inte den bästa jag läst men en bok som jag måste läsa ändå liksom, haha. Hänger på filmen i alla fall! :)

MissInAction
3/4/12, 11:15 AM
#100

#99
Hm så du tyckte inte att själva spelen var spännande? Eller rentav otäckt? Jag tyckte att det var spännande genom hela boken men det var när spelen började som jag började känna avsmak och övervägde att sluta läsa. Tur att jag fortsatte Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Awit
3/4/12, 11:22 AM
#101

#99 Nja, det var ju inte dåligt men tyckte inte att det var jättespännande. Det var ju ganska äckligt beskrivet med sår, sjukdomar och skador och det var en bra berättelse men som sagt inte så spännande.

[Vargöga]
3/4/12, 11:23 AM
#102

Boken är helt i min smak. Gillar sånt där med mord och sånt. Hihi!

Marinas Mix
3/4/12, 6:31 PM
#103

Nu ska jag ge mig på denna trilogi.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

MissInAction
3/4/12, 8:27 PM
#104

#103
Önskar dig god läsning! Cool


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Mikaela120
3/5/12, 1:59 PM
#105

#103/104 Jag med! Glad

#95 Jodå, en av mina bättre läsningar Skrattande

MissInAction
3/6/12, 10:53 PM
Marinas Mix
3/7/12, 6:10 AM
#107

Har nu läst första delen och började genast på nästa.

Tyckte att den var lite småläskig här och var.

Visst är jag nyfiken på hur det ska gå för Katniss nu, men tack och lov har jag ju hela serien i en bok så det är bara att läsa på.

Kanske därför jag inte är så förtjust i böcker i flera delar, för om man läser den första och sedan måste vänta X- antal månader eller år tills nästa kommer, då hinner jag ju fylla hjärnan med en massa annat under tiden

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

vaanjja
3/7/12, 8:37 AM
#108

BILJETTER IDAAG! :D

Mikaela120
3/7/12, 11:16 AM
#109

Hatar den där femtonårsgränsen GAAAAH! Men så fort bibblan köper in filmen eller den går att hyra då kan inget stoppa mig (förutom möjligen bibba-personalenTungan ute). Får väll be någon annan hyra den åt mig.Obestämd

Awit
3/7/12, 10:18 PM
#110

Sitter här och bara hoppas på att filmer kommer bli bra… Har kollat igenom bilderna som har "släppts" och det är verkligen inte som jag tänkt mig, men det brukar ju inte direkt vara en kopia av bilden i sitt huvud.

Tror ni den kommer vara bra? Jag tror tyvärr inte det. Men jag gillar Jennifer Lawrence hehe, och Liam Hemsworth (a) :) (Katniss och Gale)

MissInAction
3/7/12, 10:31 PM
#111

#110
Jag har ingen aning faktiskt! Eller jag hoppas verkligen att jag inte blir besviken. Ska gå med ett stort gäng och se filmen den 23:e. Men så funderar jag på att gå på smygpremiären den 22:a också, men då kommer jag nog att få gå själv Obestämd det går ju, men är mindre kul. 

Jo, lite rädd är jag att jag ska bli besviken på filmen. Risken finns ju. Men jag försöker att inte tänka så! Jag gillar trailern förutom saker som jag ser har ändrats.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Vargöga]
3/8/12, 6:17 AM
#112

Jag har mejlat till bion för att höra om dom tänker köpa in den till premiären här på Åland. Sen har jag fått med mig en som kan följa med så jag inte behöver gå ensam. Vi tänker inte gå de första dagarna när det är som mest folk utan vi väntar några dagar.

vaanjja
3/8/12, 12:41 PM
#113

ASså jag ska tydligen gå på nån förhandvisning den 22! kan detta stämma? feting gött isf! :D

LaSadie
3/8/12, 4:57 PM
#114

Jag som Twilight nörd är nyfiken om de kommer vis BD part II trailern i Sverige :)

[Vargöga]
3/8/12, 5:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Mitt nya armband. Skrattande

LaSadie
3/8/12, 5:20 PM
#116

Snyggt!

[Vargöga]
3/8/12, 5:53 PM
#117

Tack. Skrattande

cowboys
3/8/12, 9:06 PM
#118

är 100% säker på att det kommer bli samma hysteri runt THG som twilight. för dem som inte läst alla twilightböckerna så kan jag säga att de är skitbra,men såfort alla småtjejer såg filmen och vart helt galna började jag hata twilight så jag hoppas, hoppas, HOPPAS att det inte blir samma sak nu

jag räknar tre, fyra, fem ljug för mig, ja ljug för mig

Annons:
Awit
3/8/12, 10:14 PM
#119

#118, Vänta nu - började du hata Twilight för att 'småtjejer' gillade den? Egentligen har ju inte Twilight filmen/boken (böckerna/filmerna) något med 'småtjejerna' att göra. Du kan ju bara undvika dem…

MissInAction
3/8/12, 10:18 PM
#120

Nuuuu har jag biobiljetter till den 23:e Glad Det är ju smygpremiär den 22:a redan men då var det någon i vårt 22 personer stora sällskap som inte kunde så då blir det på fredagen istället. Är peppad! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
3/8/12, 10:19 PM
#121

#115
Tycker att det där armbandet är helt fantastiskt! <3 Så vackert Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Vargöga]
3/9/12, 6:44 AM
#122

Tack Maria.

Jag vet inte ens när filmen kommer till Åland. Har mejlat biografen men har inte fått något svar ännu.

MissInAction
3/9/12, 7:52 AM
#123

Åh, hoppas ATT den kommer iaf!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Marinas Mix
3/9/12, 7:58 AM
#124

Och nu är jag inne i sista boken "Revolt"

Ibland när jag får tag i böcker som är bra blir jag så fast att jag knappt kan sluta läsa förrän boken är slut och denna bokserie år en sådan.

Ja man kanske skulle försöka ta sig iväg på bio sedan och se den också

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Awit
3/9/12, 3:00 PM
#125

Har precis läst ut Fatta Eld, tycker dn var bättre än Hungerspelen :) Tycker dock en sak är lite tråkig, att det börjar bli spännande i slutet  och bara "okej" resten av boken. Vill att det ska vara "super" från början och Hungerspelen och Fatta Eld var inte riktigt så. :) Är som #124 också inne på Revolt! :)

Annons:
pebb
3/9/12, 7:23 PM
#126

Har precis läst ut första boken, tyckte den var väldigt bra och fortsatte genast på nästa. Lutar väl åt att jag också komme se filmen!

Jusse.
3/10/12, 8:43 AM
#127

#47 och #52 Vart köpte du halsbandet och armbandet? Dom var otroligt fina :D

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Marinas Mix
3/10/12, 8:48 AM
#128

Blev klar med böckerna i natt.

Tyckte rätt bra om dem, säger inte mer för att inte förstöra spänningen för dem som inte läst ut dem.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Vargöga]
3/10/12, 10:44 AM
#129

#127 Jag köpte dom på Ebay. Skrattande

Jusse.
3/10/12, 4:08 PM
#130

#129 Såg det X) Hur mycket kostade dom?

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

[Vargöga]
3/10/12, 5:08 PM
#131

Tillsammans har jag väl lagt ut runt 20usd plus porto.

Jusse.
3/10/12, 5:12 PM
#132

#131 Ok, hittade inget liknande halsband…

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Annons:
[Vargöga]
3/10/12, 5:19 PM
#133

Mnn det var svårt att hitta dom men jag tror det inte finns mera av dessa sorter. Har inte sett några fler.

Jusse.
3/10/12, 5:34 PM
#134

#133 Men det fanns två stycken halsband som var jättefina. Det var fåglar i silver och guld. :o Om det var äkta vet jag inte, men isåfall var det riktigt billigt.

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

[Vargöga]
3/10/12, 5:36 PM
#135

Nä det är bara gulddränkta eller vad det heter.

Jusse.
3/10/12, 5:37 PM
#136

#135 Antagligen ;)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Marinas Mix
3/10/12, 6:20 PM
#137

#135 Plätterat heter det

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Håbe
3/11/12, 5:30 PM
#138

Puh! Snart klar med tredje delen. Köpte hela serien på bokrean för 79:- i söndags. Tur att jag snart läst ut dem för då kanske mina barn kan få tillbaks sin mamma igen Flört. Mycket länge sen jag läste en bok som fångade mig så totalt som den här har gjort och jag hade inte ens hört talas om den innan jag "av misstag" dök på den här tråden. Så tack så jättemycket för ett riktigt bra boktips. Nu ser jag fram emot filmen.

Någon som vet om filmen är på alla böckerna i ett svep eller kommer det att bli tre filmer?

chade
3/11/12, 5:34 PM
#139

#138 det har jag aldrig tänkt på :o jag hoppas verkligen att de gör tre filmer, för de kommer ju verkligen inte få med allt viktigt annars!

Och sen hoppas jag på att de inte bara gör en film, och sen skiter i resten som de gjorde med Eragon.. Visst, den filmen sög ändå, men i alla fall!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Annons:
MissInAction
3/11/12, 7:25 PM
#140

#138
Vad kul! Blir alltid glad när någon upptäcker något nytt att tycka om Glad extra kul när det är lite oväntat också, det tyder ju på att man är öppen. 

Och jo, det kommer tre filmer! Den andra filmen, Catching Fire, har biopremiär den 22 november 2013. Alltså om 621 dagar xD

Vi får väl innerligt hoppas att första filmen inte blir en flopp, för då blir det nog ingen fortsättning!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

chade
3/11/12, 7:37 PM
#141

#140 gud vad skönt att höra!

Ja det får vi hoppas, men de trailers jag sett så har den verkat okej, så vi får hoppas på det bästa :D

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[Vargöga]
3/12/12, 6:35 AM
#142

Men varför så långt emellan. Gråter Jag vill ju se allt inom en snar framtid och inte vänta nästan 2 år tills nästa kommer. Rynkar på näsan

MissInAction
3/12/12, 11:20 AM
#143

Det blir "bara" 1.5 år till nästa film Flört
Det brukar ju vara så med filmserier, att det är minst ett år mellan dem! Sagan om Ringen, nya Star Wars-filmerna, HP… alltid samma. Bara att vänta!! Foten i munnen


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Vargöga]
3/12/12, 11:24 AM
#144

Ja det brukar ju vara så. Allt för att mjölka ur så mycket pengar som det bara går. Guld i mun

LaSadie
3/12/12, 1:46 PM
#145

Usch ja, hatar att vänta. Det är ett håller mellan Breaking Dawn 1 och 2. HP var bättre och hade premiär ett halvår efter, att vänta ett år känns bara löjligt.

MissInAction
3/12/12, 5:07 PM
#146

Om någon är vaken i natt och vill se USA-premiären med röda mattan, så kan man tydligen göra det här
http://movies.yahoo.com/movie/the-hunger-games/ 

"Tune in tonight, March 12, 2012 from 5:30pm-7:30pm PST/8:30pm-10:30pm EST for THE HUNGER GAMES movie live premiere red carpet event! And follow along at #HungerGamesLive!"

Kl 02.30 svensk tid verkar det vara. Fins time zone converters att använda på nätet, ifall ni vill dubbelkolla Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
3/13/12, 11:22 AM
#147

Okej, nuså… jag kan ärligt talat inte bestämma mig för vad jag tycker om det här! Förvånad Jag älskar Hungerspelen, och jag älskade My Little Pony när jag var liten och har fortfarande kvar den kärleken. Men jag vet inte - är det brilliant eller osmakligt? Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Mikaela120
3/13/12, 4:04 PM
#148

Börjat på Revolt.

chade
3/13/12, 4:55 PM
#149

#147 haha den är ju väldigt välgjort i alla fall!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

MissInAction
3/13/12, 6:08 PM
#150

#149
Ja visst är den! Jag var ganska konfunderad när jag såg den - är den på riktigt eller har någon knåpat ihop det? Förvånad Hahaha Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
3/13/12, 6:10 PM
#151

Premiären var visst på svarta mattanTungan ute

Se det här


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Mikaela120
3/13/12, 7:33 PM
#152

#147 xD

kramarange94
3/14/12, 11:42 AM
#153

innan när jag hörde att det skulle komma en film som hette the hunger games tänkte jag ba wtf? hungespelen, ska dom gå och va hungriga i filmen elr ? men sen när ajg såg trailern blev jag väldigt imponerad och längtar verkligen till att den ska komma ut på bio så jag kan se den och sedan köpa böckerna så jag kan läsa dem :) har tyvärr läst på lite väl mycket om filmen/bocken, så har fått jättemånga spoilers :( men skit samma, är fortfarande lika pepp! :)

^jag är oftast inte så arg som jag låter utan ta allt med en nypa salt :)

och kommentera helst inte min stavning/sätt att skriva på, har problem med det, så jag kaninte hjälpa det:(

Annons:
MissInAction
3/14/12, 1:24 PM
#154

#153 Det är verkligen att rekommendera att du börjar med boken annars :) Böcker ger så mycket mer och de ändrar alltid och tar bort väsentliga saker i filmer. Boken finns på rea.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

kramarange94
3/14/12, 6:18 PM
#155

#154 hatar att läsa boken innan   jag ser filmen, för då blir filmen så dålig och boken så mkt bättre, men om jag ser filmen först och läser boken sen så blir filmen bra och och boken bättre :) iaf för mig :)

^jag är oftast inte så arg som jag låter utan ta allt med en nypa salt :)

och kommentera helst inte min stavning/sätt att skriva på, har problem med det, så jag kaninte hjälpa det:(

pebb
3/14/12, 6:59 PM
#156

#155 Jag håller verkligen med dig!! Man saknar väldigt mycket i filmen när man precis har läst boken och har skyhöga förväntningar. Tyvärr håller jag precis på att läsa böckerna, men samtidigt vet jag inte om jag hade varit intresserad av filmen om jag inte höll på att läsa.

MissInAction
3/15/12, 6:48 PM
#157

Det blir 11-årsgräns på filmen, ifall någon undrar. Det betyder att barn från 7 år får se filmen i vuxens sällskap. 
Inte fasen är Hungerspelen en barnbok, så hur får de ihop det i filmen? Skrikandes Nu känns det som att jag har att se fram emot en buskis. Megakul…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Awit
3/15/12, 7:46 PM
#158

Tycker att sverige kan införa 13 års gräns där man måste vara 13 för att komma in… Tycker 15 är för mycket för ungdomar under 15 har ju läst böckerna, men inte direkt 7-8 åringar..

Eller att man behövde vara 11, för jag tycker inte att 11 är "för litet".. Men när jag var 7 skulle jag bli rädd och tycka det var obehagligt, det är ju barn som dödar varandra.. :o

chade
3/15/12, 8:24 PM
#159

#157 jag blev lika besviken som du. Riktigt ledsen faktiskt. Antingen har vi jäkligt hårdhudade ungar som klarar av såna filmer, eller så är filmen inlindad i massa bomull. Helt sjukt.

Små stjärnor lyser också i mörkret.

MissInAction
3/15/12, 9:42 PM
#160

#159
Ja och det är ju isåfall filmskaparna (i USA) som har gjort en mjukisversion av filmen, för censur har vi inte längre i Sverige Obestämd

Meeeen, jag läste kommentarer på SF's facebook-sida och någon påstod att hen hade läst kommentarer från amerikaner som sett filmen och pratade om att det var sjukt bra och det var blodigt etc. och då undrar man om det inte finns ett hopp ändå. Fast sen tänker jag… amerikanska mått kanske är annorlunda än svenska, vad vet jag?

Om 8 dagar får jag veta!! FörvånadSkrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
chade
3/16/12, 1:15 AM
#161

#160 Amerikanare är ju trotts allt lite klena med tanke på att de svimmar i biosalongerna när de tittar på paranormal activity haha xD

Oooh dålig eller inte dålig, jag längtar ändå och hoppas på det bästa, utan att försöka ha för höga förväntningar :D det blir alltid bäst så haha!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[Vargöga]
3/16/12, 7:36 AM
#162

Jag hoppas också att det skall vara en gräns på 15 år på filmen. Skulle inte alls ta med mig min 10-åring på denna film.

Marinas Mix
3/16/12, 8:36 AM
#163

Nu får jag ju faktiskt lust att gå och se denna på bio. Annars brukar jag alltid vänta tills filmerna kommer på dvd och ha min egen bio hemma.

Ja lurigt det där med åldersgränser. Kan dock hålla med om att filmen antagligen inte är något för en 7-åring

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Jusse.
3/16/12, 3:10 PM
#164

Det stog ju t.ex. i tidningen att dom tycker det är föräldrarnas ansvar att inte ta med sig 7-åringar :/

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

pebb
3/16/12, 5:04 PM
#165

Förhoppningsvis drar den inte yngre publik, annars är jag lite rädd att det blir flummigt i biosalongen som det tyvärr så ofta har blivit på twilight.. Har åtminstone bokat biljetter till sön nästa vecka så det ser jag fram emot! Någon som vet om filmen bara bygger på bok ett eller har dom klämt ihop alla tre?

Jusse.
3/16/12, 5:30 PM
#166

#165 Bok ett tror jag :)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

nadilda
3/16/12, 5:32 PM
#167

Nu har jag bokat biljetter till mig och mina kompisar :-) Jag tycker det är konstigt att det är 11 års gräns men efterssom jag är 13 år så får man väll ändå vara glad över det :-)

Annons:
Marinas Mix
3/16/12, 5:32 PM
#168

#165 se inläg #140 i den här tråden

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Vargöga]
3/16/12, 5:33 PM
#169

#165 Det är en bok i taget.

LaSadie
3/16/12, 5:41 PM
#170

Jag har inte läst boken men den verkar mer våldsam än Twilight där det var en ganska hög gräns på sista filmen pga en viss scen (visserligen slopades den i sista stund) Obestämd

Marinas Mix
3/17/12, 3:40 PM
#171

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

MissInAction
3/17/12, 3:50 PM
#172

#171
Ja det där var spännande! Och nu är det bara 6 dagar kvar Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Vargöga]
3/18/12, 5:00 PM
Mikaela120
3/20/12, 5:00 PM
#174

Jag gjorde ett distrikt-test och lev placerad i elvan.

Annons:
Awit
3/20/12, 6:52 PM
#175

Gjorde 2 test och hamnade i elvan jag också :-)

Har läst ut Revolt nu och tycker nog, i efterhand, att serien var ganska bra.. har kommit över min besvikelse över The Hunger Games och när jag ser på hela triologin är de väldigt bra! Längtar tills filmen på Fredag :-)

Och förresten vad menas med "smygpremiär"? Kostar det extra? Kollar man på hela filmen?

MissInAction
3/20/12, 9:42 PM
#176

Var gjorde ni District-test nånstans? Glad

Jag har gjort ett test här och hamnade i District2. Fick ett fint ID-kort Glad

http://thecapitol.pn/

Smygpremiär borde inte vara annorlunda än vanlig premiär, mer än att det är en dag tidigare!
Jag längtar sjukt mycket till fredag!!! Känner dock att jag börjat bli förkyld men jag har inte tid med sånt nu Skrikandes


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Awit
3/21/12, 7:10 AM
#177

Jag sökte bara på "The Hunger Games District test" tror jag :)

MissInAction
3/21/12, 7:12 AM
#178

Oki men det var inte på The Capitols sida då?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Awit
3/21/12, 7:24 AM
#179

Och nu är det förresten bara 2 dagar kvar till premiären!!! :D (Och 1 till smygpremiären.. :))

MissInAction
3/21/12, 7:37 AM
#180

JAAAAAAA!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Awit
3/21/12, 1:33 PM
#181

Hih :D Snacka om att jag är taggad, men försöker att inte ha för höga förhoppningar. Är inte så förtjust i att bli besviken… *_* Fast jag tror den kommer bli bra! :) Skådespelarna är ju grymma :)

Nej inte på The Capitol, försökte logga in där med Facebook men det gick inte så bra…

Annons:
MissInAction
3/21/12, 9:41 PM
#182

#181
Mm jag försökker, jag med, men jag vete fasen… när jag väl sitter där och väntar på filmen så kommer förväntningarna vara skyhöga Skrattande

Jag minns att TheCapitol var väldigt segt när jag var inloggad och gjorde mitt test, det var någon gång i höstas. Kanske är sidan mer belastad just nu så man får prova igen, och ha tålamod! Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Marinas Mix
3/22/12, 4:02 PM
#183

Var på biblioteket i ett annat ärende idag och såg att de ska ha "Hungerspelskväll" i kväll, då de ska titta på trailern diskutera böckerna och fika.

Kunde kanske vara trevligt att gå på.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

chade
3/22/12, 4:56 PM
#184

Nu börjar jag bli redigt nervös inför filmen haha!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

pebb
3/22/12, 6:24 PM
#185

Har läst ut alla böckerna nu, tyckte att den första var väldigt bra, den andra rätt så bra men den tredje var rätt seg första halvan, den blev däremot ganska bra i slutet. Ska bli intressant på söndag och se filmen!

Mikaela120
3/22/12, 6:26 PM
#186

Jag sökte typ också bara sådär som med HP-test ;P

MissInAction
3/22/12, 7:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#187

Men gör det officiella testet också, så får man ett fint ID-kort Glad

I kväll är det smygpremiär!!
Jag ska dock gå imorgon - jag har blivit förkyld, men vafan - jag längtar!! <3 Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
3/22/12, 9:18 PM
#188


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Vargöga]
3/23/12, 7:00 AM
#189

Japp idag kom filmen upp på min biografs hemsida. Filmen kommer att visas i 6 dagar, det är en åldersgräns på 12 år här på Åland och det kostar mig 12€.

Marinas Mix
3/23/12, 7:46 AM
#190

För första gången på läääänge vill jag gå på bio, men får snällt avvakta, då lillkise varit sjuk och grävt djupa hål i mina besparingar, pga, vetbesök. Jo det är dyrt trots försäkring…

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Vargöga]
3/23/12, 9:35 AM
#191

Nu har jag "bokat" tid med min stödperson och på måndag skall vi sikta in oss på att se filmen. Vill inte gå de första dagarna eftersom det är som mest folk då.

MissInAction
3/23/12, 1:58 PM
#192

#190
Ja det är dyrt med sjukvård, och nog är det väl så att man prioriterar sina vänner (djuren) före biobesök Glad
Ingen aning om hur länge filmen går på bio heller, men kanske hinner du se den där om du vill!

#191
Yay! Det är nog smart tänkt att gå på en senare visning då du känner så. Det ska ju vara ett nöje att gå på bio Glad

IKVÄLL! Skrattande Åh jag längtar! Haha, jag kan ha sagt det förut…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Vargöga]
3/23/12, 2:02 PM
#193

Tack Maria. Jo jag har ju social fobi och det ät därför som jag tar med mig en som kan stötta. Skrattande För jag SKA bara se den och inte vänta ett x antal månader innan den kommer ut på DVD.

chade
3/23/12, 2:03 PM
#194

#192 Jag längtar också! bokade biljetter igår tills ikväll :D

Små stjärnor lyser också i mörkret.

nadilda
3/23/12, 2:08 PM
#195

Jag ska också se den ikväll! Kommer ni har på er något speciellt?

Jag kommer kanske ha en röd klänning, om jag vågar…

Annons:
MissInAction
3/23/12, 2:35 PM
#196

#195
Det låter fint! Klart du ska ha det Glad

Jag håller precis på att fundera om jag ska ha svart klänning, kjol och top, eller byxor och top - hur jag än gör så kommer jag ha mitt Härmskrike-halsband (finns på bild i #10) Glad <3

Och så kommer jag ha guld-eyeliner!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

nadilda
3/23/12, 3:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#197

Hihi är detta en passande klänning?

MissInAction
3/23/12, 4:12 PM
#198

#197
Superfin! <3

http://capitolcouture.pn/ Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

nadilda
3/23/12, 4:14 PM
#199

Tack! :-)

Awit
3/23/12, 9:00 PM
#200

Okej, nu måste jag bara få skrika lite. AHHHH! SÅ GRYM!!! :) Ni som tvekar på att se denna film, SE DEN! (fast läs böckerna först om du vill läsa de någon gång, det skulle jag göra iaf) Vill inte gå in på detaljer om filmen nu för många har säkert inte sett den men den var grym iaf! :)

[Sniff]
3/23/12, 9:59 PM
#201

Gissa vilken film jag såg idag…? Oskyldig

Jag gillade den väldigt mycket, den var lik boken och supersnyggt gjord!

Awit
3/23/12, 10:02 PM
#202

#201 - håller med! Tycker dock att de hade tagit bort lite för många detaljer.. :/ Eller iaf några som de skulle kunna ha tagit med.

Annons:
[Sniff]
3/23/12, 10:46 PM
#203

#202 Det var så länge sedan jag läste böckerna, så hehe jag har inte koll på alla detaljer… Nu ska jag läsa om dem! Skrattande

MissInAction
3/24/12, 1:01 AM
#204

Jag har också sett filmen nu ikväll! <3 Skrattande
Var faktiskt nervös hela dagen - spänd och förväntansfull. Sedan började filmen och den tog slut så snabbt!! Och massor hade kunnat varit med i filmen - och en del hade de gärna fått låtit bli att ändra - men så gör de ju alltid. 

Jag vill nog inte säga att jag är besviken, men jag håller såklart boken mycket närmare hjärtat <3
Dock så tyckte jag att de hade gjort filmen väldigt snyggt, och försökt fånga stämningen.

Blev också positivt överraskad av skådespelarinsatserna från huvudpersonerna Glad

Tanken var att jag skulle läsa om boken för att ha den färskt i minnet inför filmen - det är väl mycket därför som jag irriterar mig på saker i filmen Flört men jag hann inte. har 5 kapitel kvar! Men jag läser ut den imorgon.

Känner nu att jag har abstinens, nu måste vi vänta 1.5 år på fortsättningen! Och jag hoppas innerligt att den här filmen blir en succé så att det blir en fortsättning.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
3/24/12, 10:53 AM
#205

Jag drömde om Thresh inatt FörvånadSkämsSkrattande
Han såg något annorlunda ut i drömmen men det var ingen tvekan om att det var han. Hmmm..

Jag vaknade när det var som mest intensivt i drömmen. Sedan försökte jag desperat somna om, och lyckades Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Awit
3/24/12, 9:25 PM
#206

SPOILER… LÄS OM DU HAR SETT FILMEN :)

Jag somnade kort i bilen och då drömde jag lite om mutanterna. Hehe, hoppade till rejält när de hoppade fram, och fick nog en liten miniattack :P De såg dock inte ut exakt som jag hade förväntat mig, tänkte mig mer typ som djuren i Avatar ungefär… Och så saknade jag Glimmers ögon :(

MissInAction
3/24/12, 10:23 PM
#207

#206
Huuua, vem hade inte hoppat till av det! Flört

Usch de där djuren kom jag att tänka på härom natten då jag gick upp på toaletten - jag är mörkrädd så jag inbillar mig lätt saker i mörkret - varenda hårstrå på min kropp reste sig Förvånad
Jag tyckte att de såg rätt så lama ut i filmen - inte alls särskilt skräckinjagande, och man såg inga detaljer som att de skulle verka mänskliga.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

pebb
3/25/12, 5:53 PM
#208

Gud vad bra filmen var! Jag hade inte så jättehöga förväntningar iofs, men den var super! Tycker dom hade fångat känslan väldigt bra och hon passar perfekt som Katniss! Hoppas verkligen att dom gör nästa också! Även om det blir en lång väntan..

MissInAction
3/25/12, 9:14 PM
#209

Jahapp. Tredje boken blir splittad i två filmer.
Det känns som att vi har sett den idén förr Flört

The Hunger Games: tredje mest inkomstbringande premiärhelgen

_"Lionsgate will make three more films by splitting the final book in Collins' trilogy into two movies." Guld i mun

_Så, någon gång under 2015 borde vi ha sett hela historien på film! Tyst Gaaaaaaaaaaahh! Skrattande

Åh jag känner ett behov av att diskutera filmen och storyn men det finns ingen Hunger Games-sajt på iFokus och det känns inget vidare att starta fler trådar om det heller. Vad säger ni andra? Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
nadilda
3/25/12, 9:27 PM
#210

Jag älskade filmen super mycket men vissa saker gnisslade jag tänder över!

Detta är dom tre sakerna som jag störde mig mest på var:

1. Peeta och Katniss kramades för mycket och pussades för lite…

2. Peetas ben, vad var det för dum mirakel salva han fick? hans ben skulle de ju ampotera

3. Mutanterna, dom såg ut som konstiga hundaroch man såg inget "mänskligt" hos dom.

#209 Hade faktiskt varit jätte kul med en egen Hunger games- sajt! :)

MissInAction
3/25/12, 9:36 PM
#211

#210

Håller med dig där på punkterna 2 och 3 åtminstone. Sedan var det inte så mycket romans som det var i boken, vilket förvånar mig - romans säljer ju! Obestämd

Ja jag och en annan tjej har funderat på det där. Hon har inte tillåtelse att starta upp en ny sajt och jag har inte tid och ork - jag har ställt frågan på iFokus ifokus tror jag det var, men ingen verkar gammal nog för att få Starta en sajt. Så vi får nog vackert vänta..

Jag är inte heller säker på att det finns material och intresse att fylla och driva en sajt om Hungerspelen, inte ännu iaf.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

nadilda
3/25/12, 9:39 PM
#212

nej, och jag är ju också för ung för att Starta en sajt! men nu när filmen har börjats visas så kanske det blir fler Hungerspelen människor!

MissInAction
3/25/12, 9:55 PM
#213

#212
Ja jag hoppas att intresset ökar! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

pebb
3/26/12, 4:55 PM
#214

#209 Men gud så onödigt, föredrar en film.. Fast då kan jag hoppa över och se första delen av sista eftersom jag tyckte den delen av boken var seg :P Enligt mig behövs det inte att man delar upp den, händer inte så mycket så man kan gott få in det på en, men men.

Håbe
3/27/12, 10:19 AM
#215

Några dagar efter att jag sett filmen kom jag på en sak som jag tycker att de missat ganska grovt med att få fram. Varför anslöt sig Peeta till karriäristerna inne på arenan och deltog i jakten på Katniss? Jag visste ju varför så jag tänkte inte så mycket på det just då, men när jag funderade över det några dagar senare så frågade jag min man, som ju inte läst boken, hur han uppfattade det.

Han uppfattade det så att Peeta var ganska vek, hade inga särskilda färdigheter för att klara sig i tävlingen, förutom att ställa sig in hos rätt folk. Spela spelet helt enkelt.  Att kärleksförklaringen till Katniss var en del av en plan för att få sympatier och därmed sponsorer men inne på arenan så gynnade det honom bättre att vara med de starka i grupp så då slog han sig ihop med dem istället. Att han liksom bara  kör så smart han kan för att försöka överleva. Inget ont, men inte särskilt modigt heller. Sen när förutsättningarna ändras och två vinnare utlovas så kan han samarbeta med Katniss igen. Först därefter händer det något mellan dem som gör att de är beredda att dö på slutet för att rädda den andre.

Över huvud taget tycker jag att just det där med deras påstådda kärlekshistoria blir ganska litet i förhållande till hur viktigt den faktiskt var för deras överlevnad.

Men gud så jag grät under slåtterceremonin!!!

LaSadie
3/27/12, 1:28 PM
#216

Ändrade rubriken nu när filmen diskuteras :)

Annons:
MissInAction
3/27/12, 10:25 PM
#217

#216
Haha ja, jag blev lite konfunderad nu när jag skulle läsa här - hmm skrev jag verkligen spoilervarning? Men det är en bra idé, tack för det! Glad
Så då får man anta att det är fritt fram för spoilers nu då? Flört
**SPOILERVARNING IGEN!                                                                                 

**
#215
Jaha där hade jag en annan uppfattning. Eller jag håller med dig i att jag tycker att fokusen på deras påhittade romans var väldigt liten, med tanke på att det är film, och sex och romantik säljer och är alltid populärt. Särskilt när nu detta är riktat till ungdomar. Så jag funderar på varför de valt att inte lägga något större fokus på det. 
Det framgick väl ändå i början av filmen, efter första intervjun i TV, att de båda kunde dra nytta av romansen med tanke på hur publiken reagerade på Peetas agerande. Och man såg Peetas ansiktsuttryck när han och karriäristerna jagade Katniss inne på arenan och när de sov under trädet för att vakta henne, så såg man hur han tittade upp mot henne. Det var ingen mordlysten blick, direkt Gråter
Han gick emot Cato, och det finns det väl ingen som helst anledning att göra, om inte för att skydda den som han jagar?
För mig gick det verkligen fram att han ville skydda Katniss Glad men det var ändå dålig fokus på romantik-delen, tycker jag. Det får mig att undra hur i hela friden de har tänkt spinna vidare på temat i resterande filmer?? Ta det där med lammgrytan till exempel. Den hade de inte ens med i grott-scenen! Skrikandes Den blir ju plötsligt superviktig i bok tre. Eller det går åtminstone att göra jäkligt bra film med de scenerna.

Jag tycker också det är synd att de inte hade mer med av deras relation till Haymitch. Han är ju knappast oviktig för historien, han heller.

Och nu ska de göra två filmer av bok tre, då får de banne mig hålla sig till sådant som vi har bakgrundsinformation till, och inte hitta på nya egna saker för att fylla ut filmen Obestämd

Är det någon som vet hur länge filmen visas på bio i Sverige? Kanske skiljer det sig från ort till ort? Med tanke på att det var nästan noll marknadsföring så förväntar jag mig inte någon långkörare…. så jag måste nog gå snart igen om jag vill se om filmen på bio!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LaSadie
3/27/12, 11:27 PM
#218

Nu är det verkligen fritt fram =D

Awit
3/30/12, 6:55 PM
#219

Hehe, gick spontant och såg filmen igen idag (a) :)

Mikaela120
3/30/12, 7:53 PM
#220

imorgon bilr edt film för mig Glad

MissInAction
3/30/12, 10:10 PM
#221

Jag vill också gå igen!! Men lär få gå ensam då Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MoaL
3/31/12, 1:57 AM
#222

Jag var på bio och såg Hungerspelen igår tillsammans med min mamma och en kompis, och de tyckte att den var jättebra. Själv blev jag inte särskilt imponerad av själva filmen. Jag skämdes rent ut sagt för att de hade animerat så dåligt, särskilt elden, och vad var det för trams med den brinnande klänningen?

Att de helt exkluderade Madge i filmen kan jag ha lite överseende med, hon har ju en ganska liten roll, men det är verkligen skamligt att de skippade lammgrytan. Den är ju viktig! De fick det också att se ut som om Katniss och Gale var ett par, och mutanterna såg alla likadana ut, det vill säga som suddiga bajsbruna kuperade bullhundar (men jäklar vad rädd jag blev när den första flög fram Tungan ute). Cato hade inte den där hudfärgade "superrustningen" som han ska ha i slutet, och han skulle inte heller ha sagt det där han sa åt Katniss uppe på ymnighetshornet. Likaså skulle hans död inte ske sådär snabbt. Och vad var allt det där snacket mellan President Snow och Seneca Crane?

Skador och liknande verkar ha varit helt oprioriterat i filmen, något som ju faktiskt är ganska omfattande i boken. Katniss skulle ju bli döv på ena örat, och vad var den där lilla rispan i pannan? Hon skulle ju vakna i en PÖL med blod, inte bara få något som kan liknas vid en kattrispa. Obestämd Peeta skulle ju som tidigare nämnt också få benet amputerat efteråt, så det var inte mycket de lyckades göra rätt skademässigt. Dessutom har de helt ignorerat sömnsirapen som hon ju skulle använda på Peeta för att komma sig iväg till festmåltiden.

Jag tyckte även att filmen var ganska rumphuggen, allt känns för kort, för lite, för otillräckligt. :S

Det enda jag verkligen uppskattade i filmen var skådespeleriet och bågskyttet (bågskytte är verkligen VACKERT, rent av sexigt. Tungan ute), och jag älskar Jennifer Lawrence, hon passar perfekt som Katniss. ^^ De har verkligen lyckats med rollsättningen, och det är väl första gången jag verkligen tycker det om någon bokbaserad film. Skådespelarna som spelar Katniss, Peeta, Gale, Primrose, Cato, Clove och Haymitch var verkligen lysande tycker jag. Flickan som spelar Primrose, Willow Shield, passar utseendemässigt inte alls in i min bild av Primrose, hon ser för hård ut, inte alls sådär mjuk och söt som jag föreställer mig Prim - men jag tycker att hon skådespelade enormt bra, så det gör mig ingenting.

Visst var det en skaplig film, såpass bra att jag skulle till och med kunna se den igen, och vill man se bra skådespelare ska man absolut titta på den, men det sabbar så otroligt mycket för oss bokälskare när de ändrar för mycket. Jag hade förväntat mig betydligt mer av filmen än vad den levererade, men som tur är har jag böckerna jag kan läsa när jag vill "se" något riktigt, riktigt bra, och filmen kan jag ju kika på när jag vill se skådespelarna och bågskyttet. Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Marinas Mix
3/31/12, 7:59 AM
#223

Pratade med en i min familjekrets och vi snackade böcker och då råkade jag nämna att jag hade läst Hungerspelen och att den nu kommit som film och att jag ville se den och igår damp det ner ett kuvert med biocheckar i min brevlåda, så nu ska jag gå och se denGlad

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
MissInAction
3/31/12, 1:01 PM
#224

#222
Ja, där satte du huvudet på spiken. Nästan exakt sådär känner jag. Förutom att jag tycker att Prim ser ut precis som jag föreställt mig.

Tyckte att tidiga recensioner från amerika talade om att de hade följt boken och att det var "mycket blod" etc. Huh? Tyst

Jag tyckte också att själva ceremonin med vagnarna och paren var konstigt gjord. De rusade fram och de såg mer ut som stolta invånare än att "höra ihop". Och elden.. jisses, elden.. Skäms

Jag vill ändå se filmen igen för att jag tror att nu när jag vet hur filmen ser ut så kommer jag kunna slappna av mer och kanske njuta mer av filmen. Men jag vet att jag kommer att störa mig på saker. 

Längtar också till nästa film nu. 22 november nästa år Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Mikaela120
3/31/12, 3:39 PM
#225

Jag skulle gärna ha en hungerspelen-sajt. Men jag är också för ung för att starta en.

Jusse.
4/2/12, 2:43 PM
#226

Jag stör mig på härmskrike-broschen också. Skulle den inte vara i äkta guld? Att hon fick den sådär kändes ju som en billig kopia. Obestämd Jag menar, den känns ju inte särskilt värdefull om det finns massa likadana…

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

[Vargöga]
4/2/12, 5:54 PM
#227

Fick Katniss inte den av borgmästarens dotter? Efter att Katniss och Peeta blivit utvalda innan dom for iväg till huvudstaden.

Eller har jag läst helt galet?

Awit
4/2/12, 7:32 PM
#228

227 - Jo i boken var det så, annorlunda i filmen.

[Vargöga]
4/2/12, 7:35 PM
#229

#228 Ja det var väl det jag tänkte. Tungan ute

Marinas Mix
4/22/12, 9:50 AM
#230

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
MissInAction
4/22/12, 6:03 PM
#231

#230
Hahah jisses, jag ångrar att jag inte stängde av ljudet för det var en plåga Foten i munnen men kul att se Jennifer som sig själv!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
5/12/12, 12:16 AM
#232

Just det!
I dag så har Guldfynd börjat sälja Härmskrike-broscher <3 Skynda er och köp! Skrattande

Jag köpte en i dag. Det var den sista de hade kvar. De skulle få in fler i nästa vecka. Så de har gått åt på en dag!

Så nu har jag ett halsband och en brosch med Härmskrikan Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

TerriZue
5/16/12, 4:22 PM
#233

Nu har jag äntligen läst den, första boken… Hunger Games. Eller, helt ärligt så har jag ungefär 20 sidor kvar. Börjad eläsa på allvar igår och när jag kommit igång kunde jag inte lägga ifrån mig boken, den är helt otrolig!

Idag har jag ignorerat precis allting som jag borde göra här hemma och bara legat och läst, jag läste så pass långt att jag fick veta att Peeta hade överlevt innan jag bestämde mig för att det började bli dags för lunch… det var för ungefär tjugo minuter sen. :P

Nu hoppas jag verkligen att det inte händer något alltför drastiskt de sista sidorna som jag har kvar, jag håller tummarna för att det slutar precis så som jag har bestämt mig för att det ska sluta. Så länge jag håller mig till den tanken borde jag kunna koncentrera mig på att städa här hemma ett tag och sen läsa ut boken.

Måste bara säga att jag var helt utmattad när jag tog en paus i läsningen idag. Trots att man ligger stilla och läser är man på helspänn hela tiden och det känns i hela kroppen vill jag lova.

Sjukt, galet spännande bok och jag ser fram emot att få titta på filmen också. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

MissInAction
5/16/12, 9:37 PM
#234

#233
Men vad kul! Vad glad jag blev av att läsa ditt inlägg Skrattande
Nu har du väl hunnit läsa ut boken?? Var det ett okej slut??

En liten undran.. eftersom den här tråden innehåller spoilers - har du läst något i tråden innan eller har du hoppat över, av säkerhetsskäl?

Jag förstår absolut vad du menar, jag kunde inte heller lägga ifrån mig boken, och jag satt med andan i halsen hela tiden TystSkrattande Och så var jag oerhört illa till mods också många gånger och la ifrån mig boken i protest - "sådär kan de inte göra!!" - för att jag tyckte det var så grymma situationer. 

När ska du se filmen? Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

TerriZue
5/19/12, 7:41 AM
#235

Ja, jag tyckder att den slutade helt okej men jag var väldigt upprörd när jag hade läst klart. Jag är självklart överlycklig över att båda kom ut ur arenan men jag har också bestämt mig för att de är som gjorda för varandra och ska vara ett par, så du kan antagligen förstå varför jag var så upprörd. :P

Jag ska sätta igånr med catching fire så fort jag har möjlighet (känns som att jag bokstavligt talat jobbar dygnet runt…) och hoppas att situationen löser sig som jag vill där. :)

Jag följde tråden ett tag, när böckerna mest diskuterades i helhet men när jag upptäckte att spoilers började smyga sig in lite här och var sölutade jag följa den på en gång, jag ville inte förstöra boken för mig.

Jag ska se filmen så fort den kommer ut på DVD. Jag har inte en möjlighet att hinna se den på bio (återigen jobbet som står i vägen :(), så jag trampar runt här hemma helt galen av otålighet för att få se den. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

MissInAction
5/19/12, 10:53 AM
#236

#235
Ja det var tur att spoilervarning kom upp i trådtiteln!

Åh jag tycker faktiskt lite synd om dig nu! Jag lider verkligen med dig ObestämdTungan ute och jag kände samma sak angående slutet och Katniss och Peeta. Så du har alla mina sympatier!

Jag läste också första boken snabbt men inte så snabbt, och en nackdel (för mig) med det är att då är det lättare att glömma bort saker, då allt flyter ihop mera. Men det måste ju också vara flyt i läsandet, så det blir en svår balansgång Glad

Enligt det tyska Amazon kommer filmen på DVD/Blu-ray den 23 augusti. Det är över tre månader dit! Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

TerriZue
5/19/12, 9:02 PM
#237

Hehe, skönt att veta att jag inte är ensam om att tycka så. :P

Oj, oj! Är det så länge kvar? :O Kanske får dra en fuling och *host* skaffa den tidigare… Kommer i vilket fall som helst köpa den när den kommer ut. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
MissInAction
5/19/12, 9:08 PM
#238

Jaa jag vill också köpa.. frågan är om man orkar vänta till det kommer en samlingsbox? Förvånad Men blu-ray brukar vara så himla billigt så det kan man ju ha råd med ändå.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LaSadie
6/3/12, 6:09 PM
#239

Vet någon hur många filmer det kommer bli eller är det bara den enda?

MissInAction
6/3/12, 7:31 PM
#240

Film nr 2 är planerad till november 2013. Jag har för mig att jag har läst spekulationer om att tredje boken blir splittad i två filmer - det skulle inte förvåna mig med tanke på att vissa andra populära filmer har gjort så med sista boken ObestämdFlört

Den 18 augusti kommer Hungerspelen släppas på Blu-ray och DVD.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LaSadie
6/4/12, 12:11 AM
#241

#240 Ibland tycker jag det är bra att splitta en bok till två filmer. Mycket story som inte kan hastas fram liksom…

TerriZue
6/17/12, 9:41 AM
#242

Vill varna för spoilers i detta inlägg även om det redan finns på hela tråden.

Läste ut sista boken för en dryg vecka sen (har varit borta i typ tre veckor, så har inte haft någon möjlighet att uppdatera här).

Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med det hela..

Visst, det var väldigt många som dog och det gjorde mig väldigt, väldigt ledsen men slutet var ändå så bra som jag hade kunnat förvänta mig med tanke på hur förstörda karaktärerna måste vara efter allt de varit med om. Jag var såååå nervös och trodde faktiskt aldrig att det skulle bli Peeta och Katniss, när han kom tillbaka och de hade "sabbat" honom blev jag helt galen!

Det känns i alla fall skönt att det slutade somdet gjorde, jag är dock lite besviken över Haymitch slut och jag tycker det som hände Finnick och Prim var jättehemskt. :(

Men, herregud vilken underbar serie! :D Jag är så glad att jag läste igenom den, den var värd varenda minut av irritation, rädsla och sorg. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

MissInAction
6/17/12, 12:43 PM
#243

#242
Fortsatt spolers Flört
Åh vad skönt att höra att du är nöjd ändå Glad Alltid spännande att höra vad andra tycker, men såklart roligare om de gillar - så att man kan diskutera!

Haha de där känslostormarna! Precis som det ska vara när man läser böcker, tycker jag. Vad är poängen annars, liksom? Och mitt mod skönk också enormt när jag insåg att de hade förändrat Peeta totalt. Jag tänkte att nu är det väl slut… hur ska de klara sig ur situationen nu?

Jag blir alltid så ledsen när jag tänker på alla som offrar sig i vilken bok det än må vara. Det är bara så sorgligt. För alltid är det ju karaktärer som man känner för också! Rynkar på näsan Men jag antar att det bidrar till att göra böckerna bra?

Hur tyckte du slutet kändes annars? Jag tyckte det kändes hastigt och lite stressat. De hade kunnat göra det mer levande. 
Hm vill du uppdatera mg kort bara vad som hände md Haymitch i slutet? Jag har glömt Skäms visst föll han väl tillbaka till alkoholen?

DVD och Blu-ray kommer i slutet på augusti, som sagt Glad och film två kommer i november nästa år.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

TerriZue
6/18/12, 10:22 AM
#244

#243

Mer spoiler. :)

Jag håller helt med, utan känslostormar skulle det inte alls vara roligt att läsa, då skulle det vara helt meningslöst.

Jag tyckte om hur det slutade, det vill säga… jag var nöjd med det som hände (i stort sett allt i alla fall). Det du säger håller jag dock med om, det var lite stressat och hastigt. Det hade gärna fått vara lite mer kött på benen. Lite mer om de andra, de som inte kom tillbaka och lit mer info om Peeta och Katniss.

Ja, Haymitch föll tillbkaa på alkoholen och han verkade spendera resten av sitt liv i ensamhet, jag tycker det känns så otroligt sorgligt. :(

Jag ser verkligen fram emot att se första filmen och den andra ska jag absolut se på bio! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
LaSadie
6/21/12, 9:24 PM
#245

Om man använder mobilversionen av iFokus är denna jobbig att scrolla igenom. Låser den och startar en ny tråd :)

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: