Annons:
Etikettallmänt
Läst 1796 ggr
skotty
12/7/11, 3:22 AM

Harry Potter

Jag minns första gången jag hörde talas om Harry Potter. Det var precis innan filmen kom ut på bio 2001, jag var 9 år och var i leksaksaffären med mamma. Mamma tyckte att det skulle kunna vara kul att se vad det var för böcker, och hon köpte de första två. Redan samma kväll började hon läsa den första för mig och mina syskon, och jag minns att vi fastnade för den direkt. Hann läsa klart den innan den kom på bion, gick på premiären och sen dess har det fortsatt. Mamma läste böckerna högt till bok nr 3, sen började jag läsa resten själv. Har sett alla filmerna på premiären, och efter varje film har jag längtat till nästa. Jag vet inte hur många gånger jag har läst böckerna, eller hur många gånger jag har sett filmerna. Men det är många gånger.

Sen var ju sista filmen i juli. Och när jag gick ut ur biosalongen efteråt så kände jag mig.. tom. Jag ba "jahapp, vad ska man se fram emot nu då?" typ.. Hehe, det är ju slut. Över. Efter 10 väldigt långa år.

Jag är väldigt glad att jag fick chansen att växa upp med den här underbara serien. Jag tror inte att jag hade varit den personen jag är idag utan Harry Potter.

Kanske låter helt sjukt, men finns det någon som kände som mig?

Annons:
MissInAction
12/7/11, 10:23 AM
#1

Åh jag blir alldeles varm inombords när jag läser det här Glad

Känner igen mig delvis. Delvis säger jag för att när böckerna började komma ut så var jag i övre tonåren och alla pratade och skrev om dem, så därför bestämde jag mig för att inte läsa dem.. blev anti Skrikandes

Det var först sommaren 2009 som min pojkvän övertalade mig att läsa, som det började för mig. Sedan har jag varit fast. Har sett två sista filmerna på bio (premiären) bara men HP har påverkat mig så sjukt mycket.

Så visst kan jag relatera till det du skriver, om än jag har fått många färre år hittills! Kände också den där tomheten efter sista filmen… Post Potter Depression Gråter


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: