Annons:
Etikettnågot-du-undrar
Läst 5213 ggr
Cafesinner
11/19/11, 11:26 PM

Whoa! Visste ni detta???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu när jag såg/läste bilden så kom jag ihåg att jag läst det någonstans förut, men jag tycker inte det framgår i böckerna och filmerna? Är det bara jag som är trög? Coooolt iaf, JK är bäst på små detaljer som gör stora skillnader!

Annons:
Wand
11/19/11, 11:28 PM
#1

Hörde det häromdagen, och då slog det mig att det är ganska självklart.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Cafesinner
11/19/11, 11:32 PM
#2

Varför är det självklart? Jag menar när man väl läser det blir man lite "ahaaaaaaaaaaaa, it makes sense", men varför är det självklart… vilka ledtrådar har vit fått?

MissInAction
11/19/11, 11:38 PM
#3

Inte fått någon ledtråd alls Förvånad
Snarare kan man fråga sig varför den där ormen, som Harry räddade från fångenskap, skulle ha ett sådant fruktansvärt öde som att bli en av Voldemorts horkruxer! Och att den skulle vilja döda honom…

Vet vi med säkerhet att J.K. har sagt detta? Det har ju kommit en uppsjö av citat av henne men som visat sig vara påhittat av fans.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Cafesinner
11/19/11, 11:52 PM
#4

SPOILERVARNING ÄR MÖJLIG.

Jag tror det, har hört det på flera håll förr men glömt det tills nu. Låter dessutom väldigt logiskt egentligen, i mean vfr skulle hon annars ha just en likadan orm där i ettan…

Hmm kom på en till sak nu. Isf måste de ha gjort fel i filmen för regissören inte visste om det:
"Nagini"-ormen i ettans film har en mansröst när den talar till honom och Nagini är en hona? Haha… roligt egentligen. Om nu detta stämmer vilket jag tror det gör.

Och ang att hon är ond mot Harry trots att han räddat henne ur fångenskap…. tja… Hon har väl blivit lite ond av horocruxen precis som Harry har onda sidor, spec i femman-sexan visas det ju att voldemort kan kontrollera honom pga horocruxen. Och är nog lättare med en orm :P?

Angelfish
11/20/11, 8:20 AM
#5

Det där är bara ett falskt rykte.

Nagini är inte samma orm som den i första boken. Det är två helt skilda arter.

Och varför ha en orm i första boken? Antagligen för att ge ledtråd till att Harry är en Parselmouth (vet inte svenska ordet).

MissInAction
11/20/11, 9:48 AM
#6

#4
Ja just, det där med könsbytet är lite mystiskt faktiskt Flört det kunde ju ha varit så att J.K. inte hade/ville berätta för filmteamet om horkruxen och då blev det fel. Eller så är det så som #5 säger och jag personligen tror mer på det. Men, jag skulle vilja se henne bekräfta eller dementera detta, antingen på hennes egen websida eller i någon intervju. Det är ju ändå en rätt stor grej!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Angelfish
11/20/11, 10:16 AM
#7

Jag skulle inte tro på nåt sånt här om jag inte läst det på hennes egen hemsida eller i en intervju.

Och visst vore det väl bra om hon kunde dementera en sån här sak, men å andra sidan eftersom det kan komma hur många rykten som helst på internet, var ska man då dra gränsen om man börjar dementera. Då fick man säkert hålla på och dementera hela tiden och skulle man råka missa nåt så skulle säkert folk börja säga: Hon dementerade rykte1 och rykte2 men inte rykte3 alltså är rykte3 sant fastän hon kanske bara inte sett just rykte3 och därmed inte kan dementera det.

Det är bättre att ta det mesta med en stor nypa salt och om man inte kan hitta nån bekräftelse på det man hört eller läst så är det bra om man inte för sånt vidare.

MissInAction
11/20/11, 11:16 AM
#8

Att ta saker med en (stor) nypa salt är särskilt viktigt på internet, då det är så lätt att ta en sak och sprida och så vet hela världen om det.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Angelfish
11/20/11, 11:18 AM
#9

Salt är nyttigt.  Tungan ute

(I alla fall på nätet.)

MissInAction
11/20/11, 11:42 AM
#10

Ja inte är det farligt iaf! xD


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Cafesinner
11/20/11, 11:55 AM
#11

Jo jag förstår att det för för parselmouth-grejen som jag inte heller vet vad det heter på svenska…haha.
Funderar på att skriva till henne också fråga faktiskt:P

[Ebfotograf]
11/20/11, 12:07 PM
#12

Detta har varit ute på nätet många gånger och detta är tvärtom vad J.K har sagt, denna ormen är inte samma som Nagini efter som Nagini är från albanien och den andra från brasilien(?) och den ormen i ettan är en hane.

MissInAction
11/20/11, 12:44 PM
#13

Ja det står på skylten vid terrariet att den kommer från Brasilien. 
Det var i Albanien som Voldemort höll hus när han inte hade någon kropp (hmm jag fattar fortfarande inte hur det går till, men men Tungan ute) så det kanske var där han lyckades hitta Nagini.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Cafesinner
11/20/11, 12:47 PM
#14

Tack för svaren:)

Mikaela120
11/20/11, 5:01 PM
#15

parselmouth= Ormviskare

Cafesinner
11/21/11, 12:30 AM
#16

juuusteja:D

Escaflo
11/24/11, 12:41 AM
#17

Ormen som Harry släpper ut är omöjligt Nagini, då Harry träffar en boa constrictor som stryper ihjäl sina byten.

Nagini var ju en giftorm, Moldyshorts använde ju hennes gift för att skapa en tillfällig kropp.

Hejsvejs~

Upp till toppen
Annons: