Annons:
Etikettbok-vs-film
Läst 3594 ggr
Mikaela120
11/4/11, 5:13 PM

Replik som fastnat

Hejsan!

Jag är ett HP-fan som tittar på filmerna mycket. Det är bara det att så fort jag tänker på Harry Potter, så hör jag en replik från dödrelikerna, när Voldemort säger: "Pojken som överlevde kom för att dö", någon som vart med om liknande?

MVH/Mikaela

Annons:
[Ebfotograf]
11/4/11, 8:30 PM
#1

Alla quotes fastnar då jag pratar HP-språk. Men vissa repliker har jag när jag hör när någon pratar om Harry Potter eller liknande men dessa varierar. Men det är något bra att man har sina repliker :)

Jag pratar mycket engelska (inte mycket svenska) och då pratar jag alldeles för mycket Harry Potter och dessa repliker blir inblandade i allt jag pratar om ;)

vaanjja
11/5/11, 12:01 PM
#2

Haha! Det låter kul. Jag ahr oxå sådana repliker som kan ploppa upp när man pratar om saker. Mina syskon har kollat sönder filmerna på svenska, och dubbningen är ju fruktansvärd. Jag brukar få in flammande bägarens slut, när Voldemort säger "jag tänker döda dig, Harry Potter. jag tänker förinta dig. " Det är en mycket bra och otäck replik, men dubbningen har failat den så jag typ skrattar åt den! Så den hoppar ofta fram i huvet.

[Ebfotograf]
11/5/11, 12:41 PM
#3

Dubbningen har jag aldrig klarat av inte ens den svenska texten. Alla namn och andra tilltalande namn och ord är helt fel :P

Mikaela120
11/5/11, 1:43 PM
#4

Ja det är fler repliker som frastnar också men mest den.

Jag tittar förövrigt på den på engelska med svensk text.

vaanjja
11/6/11, 11:16 AM
#5

jaa, jag kollar alltid på engelska såklart. det är ju den som är den braiga.

[NoOrdinaryGirl5]
11/11/11, 6:14 PM
#6

Här är några citat jag tänker på! :)

"Dark and difficult times lies ahead. Soon we must all face the choice between what is right and what is easy."

Sirius Black;

"The world isn't split into good people and Death Eaters. We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on."

Remus Lupin;

"That suggests that what you fear most of all is - fear itself. Very wise, Harry."

Quirrell;

There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it. "

Men den jag ALLTID tänker på xD typ nr 1 på listan egentligen.

"You look just like your father, except the eyes, you have you'r mothers eyes."

Annons:
Mikaela120
11/11/11, 7:07 PM
#7

Eftersom jag tittar på filmerna på engelska med svensk text så liksom hör jag den engelska rösten men "ser" den svenska betydelsen.

Yelly Bean
1/1/12, 12:41 PM
#8

När jag tänker på repliker från filmen så, i alla fall nu för tiden, så är det Rufus Scrimgeour jag tänker på: "These are dark times, there's no denying. Our world has perhaps faced no greater threat than it does today." Det är inte hela citatet, men det är denna delen som fastnat i mitt huvud. Jag vet inte varför, men det känns på nåt sätt så definitivt när han säger det i början av The Deathly Hallows part 1.

MissInAction
1/1/12, 7:39 PM
#9

#8
Åh, det citatet brukar jag också tänka på. Det har verkligen fastnat, för min del antagligen för att det öppnar upp filmen och när man satt där i biosalongen, fylld av förväntan och med en massa olika känslor och rädsla för hur jag skulle ta mig igenom filmen FörvånadGlad
Så det är tunga ord, för mig, så de har fastnat.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yelly Bean
1/2/12, 11:28 AM
#10

#9

Ja, precis. Känns riktigt mäktigt. Ryser till och med när jag säger det för mig själv, haha! :3

[Jounapä]
1/25/12, 1:55 PM
#11

När jagt hade sett sista filmen fastnade nåt i mitt huvud, när man ser Snapes minnen och när Petuina säger "you'r a freak Lily!" x3 vet inte varför. Men ja… Det ekade i mitt huvud ett tag.

Tycker iaf att del 2 av dödsrelikerna var den absolut bästa filmen. <3

Yelly Bean
1/25/12, 3:07 PM
#12

Ofta? Det är den grejen för mig med! :O och när Snape dör… :( Och från del 1 är det öppningsscenen när Rufus Scrimgeour säger: "These are dark times there is no denying. Our world has perhaps faced no greater threath than it does today." Ekade i mitt huvud hela tiden.

Men del 2 är bäst ja! Älskar den <3

[Jounapä]
1/25/12, 3:11 PM
#13

Aa, det har också ekat i mitt huvud! Haha, ryser nu <3

Annons:
Yelly Bean
1/25/12, 3:12 PM
#14

Jag med.. <3

[Jounapä]
1/25/12, 3:16 PM
#15

Jag gillar namnet Lily, (a) fett gulligt

Mr Raja
12/17/13, 7:20 PM
#16

Luna Lovegood sitter på kärran och läser tidningen upp och ner medan hon tröstar Harry som oroar sig för att inte de andra också ser Testralerna

"Don't worry. You're just as sane as I am"

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Yelly Bean
12/17/13, 8:43 PM
#17

#16 Luna är awesome! 😛

Ljusa
12/17/13, 8:47 PM
#18

#16 tycker det är helt briljant när hon säger det, inte direkt tröstande för Harry :p

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Upp till toppen
Annons: