Annons:
Etikettallmänt
Läst 2657 ggr
[hehlenaaa]
2011-08-22 16:21

Projektarbete Harry potter (gymnasie)

Lite spontana reaktioner, vad tycker ni? Några tips?

Annons:
imoon
2011-08-22 16:31
#1

Svårt att ge reaktioner när man knappt får någon fakta. Vad ska projektet gå ut på? Eller är det det du vill ha hjälp med att komma på?

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

MissInAction
2011-08-22 21:34
#2

Ja jag säger detsamma… vad har du för idéer själv? Begränsningar? Tidsram? Jobbar du ensam?

Du kan ju bygga Kråkboet :)))


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[hehlenaaa]
2011-08-22 22:07
#3

Jag går samhällsprogrammet inriktning språk. Projektarbetet är på 100 poäng, alltså sträcker sig över ett läsår. Med andra ord- projektarbetet med stort P ;)

Jag är oerhört skolless och jag tänkte att nu j*vlar ska jag hitta på något jag tycker är roligt, för att få lite motivation! 
Så jag fick någon idé om att läsa alla HP-böckerna på engelska(oj, vad jobbigt ;p;p) och sen verkligen djupanalysera.. Analysera allt- jämställdhet, likheter med vår värld, allt. 

Slutprodukten kommer att vara en uppsats eller möjligtvis en utställning.

Men- jag är rädd för att det ska vara för fånigt, för amatörmässigt, för orelevant!

Hur som helst så kommer jag att få med både språk och samhälls i arbetet. Men vad tror ni? Detta är som sagt bara en idé.

LaSadie
2011-08-22 22:21
#4

Jag tycker det låter intressant :D

[NoOrdinaryGirl5]
2011-08-22 22:26
#5

Tycker det lät väldigt bra! Och väldigt fantasifullt! Jag håller också på med mitt projektarbete just nu men jag skulle aldrig komma på tanken att ha Harry Potter! Men det låter jättebra! =) Du får ju med samhället och en massa sånt och samtidigt får du med något som du tycker är intressant!

[hehlenaaa]
2011-08-22 22:46
#6

#4 och 5,

Jag skulle älska att ha detta som projektarbete men frågan är vad lärarna tycker, känns lite som att de kommer tycka att det är löjligt :(

Annons:
LaSadie
2011-08-22 22:57
#7

#6 Med rätt argument så kommer det gå :) Tycker det är intressant med främst genus eftersom många unga läser HP och tar in intryck och påverkas om män och kvinnor behandlas olika i böckerna. Både hur män och kvinnor behandlas, inte bara kvinnor som det oftast studeras om

[hehlenaaa]
2011-08-22 23:01
#8

#7- precis!

Hur som helst så har vi fram till imorgon kl 13 på oss att lämna in valblankett där man beskriver på ett ungefär vad arbetet ska gå ut på, syftet osv… Så jag får knepa ihop något.. Och sen att jag skulle få betyg för att läsa och analysera Harry Potter känns ju underbart! :)

[NoOrdinaryGirl5]
2011-08-23 12:39
#9

#6

Säger precis som #7, med rätt argument kommer de nog inte ha något emot det. =) Gäller bara att försöka få de att förstå vad det är du vill uppnå med ditt projektarbete.

[hehlenaaa]
2011-09-05 13:01
#10

Vilka infallsvinklar eller perspektiv hade ni tyckt vara intressanta att gå efter?

LaSadie
2011-09-05 13:06
#11

Hur man och kvinnor behandlas. Om det är någon skillnad. Är inte så himla pigg på genusstudier i allmänt men i böcker är det intressant eftersom det påverkar så många.

Sen kan man även studera om det finns någon skillnad i bemötande mellan mugglare och de andra :D

Upp till toppen
Annons: