Annons:
Etikettböckerna
Läst 4875 ggr
Frida
2011-08-11 13:13

Vilken uppläsare föredrar du?

Jag är lite nyfiken på vilken av uppläsarna till Harry Potter-ljudböckerna ni föredrar.

  • Jim Dale är uppläsare för den amerikanska versionen
  • Stephen Fry är uppläsare för den brittiska versionen
  • Krister Henriksson är uppläsare för den svenska versionen

Om ni inte har lyssnat på mer än en uppläsare så välj den ni har lyssnat på och skriv gärna varför ni valde just den ljudboksversionen.

Om ni har lyssnat på fler versioner så motivera gärna varför ni föredrar en viss uppläsare.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Wand
2011-08-11 13:16
#1

Jag älskar Krister Henriksson! Han uttalar mycket fel, vilket gör det mer komiskt, men ändå. Hans röst är så mysig och man kommer verkligen in i lyssnandet. 

Så jag valde kära gamla Krister!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Cessy
2011-08-11 14:33
#2

Jag har lyssnat på alla 3. Började med Henriksson o sedan Fry o sist Dale o bäst av dessa tre är utan tvekan Stephen Fry. Hans underbara brittiska engelska sätter en extra knorr på historien. Dock är Dale också bra o både Fry o Dale ändrar sina röster då de läsar på ett helt annat sätt än Henriksson gör o nu när jag hört dels HP-böckerna på engelska o med dessa båda uppläsare som ger historien oändligt mycket mer liv än Henriksson förmår, så kommer jag aldrig höra om böckerna på svenska. Men min absoluta favorit är alltså Stephen Fry.

[Sniff]
2011-08-11 23:48
#3

Krister Henriksson! Har bok 1, 2, 3, 4 och 5 som band eller cd. Och ja, han uttalar mycket försvenskat, men jag tycker väldigt mycket om att lyssna på när han läser.

LaSadie
2011-08-11 23:56
#4

Jag har inte lyssnat på böckerna, föredrar att läsa…

ChristineL
2011-08-12 09:16
#5

jag har inte lyssnat på någon ljudbok, men skulle med säkrhet föredra den brittiska versionen.

pigelina
2011-08-12 12:27
#6

Jag föredrar att läsa böker men har lysnat en kort bit på svenska, usch allt blev helt fel, fatta inte något när någon nnan läser^^

SKulle jag lyssna på någon nu skulle jag valt den som läser på amerikanska, förstår nämligen inte brittiska lika bra:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Annons:
pebb
2011-08-12 13:03
#7

Har för mig att det var Jim Dale som jag lyssnade på, tyckte han var bra!

zandrina
2011-08-15 19:10
#8

Stephen Fry <3 Åhhh, älskar hans röst! Den är så mysig och det ligger så mycket känsla och inlevelse i de brittiska ljudböckerna! =)

Upp till toppen
Annons: