Annons:
Etikettallmänt
Läst 3933 ggr
Wand
8/7/11, 4:24 PM

Hol - Virtual Hogwarts

Hej!

Jag såg inte att det fanns någon tråd ang. detta (sökte t.o.m efter det) men om det redan finns så får en ansvarig gärna låsa tråden och hänvisa till originalet.

I alla fall - finns det några här som är medlem på HOL?  

För er som inte vet: Det är ungefär som gamla Hoggy (som jag antar att de flesta minns), man blir sorterad i ett elevhem, kan skriva upp sig på klasser och sådär. Lite "improved", men inte riktigt rika roligt som Hoggy ändå. 

För er som vet och är medlem: Vad heter ni? Vilket elevhem hamnade ni i, och vilket år är ni inne i?  

Länk till sidan: http://hol.org.uk/

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
MissInAction
8/7/11, 6:04 PM
#1

Åhh det här hade jag ingen aning om! Hogwarts.nu kände jag till men det var före min tid.. och Trollkarlsskolan som bytt namn reggade jag mig på men sen rann det liksom ut i sanden.. Ska se om detta är något för mig Glad
Är det svårt? Beroendeframkallande?? Skrattande Vad tror du att medelåldern är ungefär?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Wand
8/7/11, 7:12 PM
#2

Trollkarlsskolan som bytt namn? Vad är det? Hoggy var jag medlem på i 3 år, sedan stängdes det ner. Jag var ganska ung då, runt.. 10-11. Saknar det! Så jag blev jätteglad när jag fick höra om hol. 

Det är lite krångligt i början, men man lär sig. Jag har bara varit medlem i en knapp vecka än så länge, hahaha!
Medelåldern där verkar vara över 20. Många som är medlem där är ifrån Storbritannien och de är allt från 15 till över 30.  
Sedan, det roliga med hol, är att det blir som ett "riktigt" Hogwarts med alla klasser och uppgifter man ska lämna in osv. Ser fram emot "skolstarten" som börjar den första september!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

MissInAction
8/7/11, 7:29 PM
#3

Ja! Trollkarlsskolan hette det förut, men sedan i vintras eller nåt så bytte de namn, hemsida och projektledare och finns numera på http://magivarlden.se/

Där har jag dock inte loggat in. Jag vet inte om det är något för mig heller. Får känslan av att i HP-kretsar så är det mycket "inavel" och det kan vara svårt att komma in som nykomling Flört

Aha över 20 låter helt ok som medelålder. Kul med blandat tycker jag! 

Haha ja, skolstart att se fram emot! Skrattande Själv jobbar jag ju på förskola..


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Wand
8/7/11, 7:54 PM
#4

Ja, checkade in den nyss, tycker inte om rollspel så orkade inte engagera mig i den haha! 

Ja, jag vet ju inte exakt vilken medelålder, men de flesta är runt 18-20 och över det.  

Med skolstart så menade jag på hol ;) Men jag ser fram emot den riktiga skolstarten också.. faktiskt!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

MissInAction
8/7/11, 8:35 PM
#5

Haha jag förstod att du syftade på HOL, men skolstart som skolstart.. xD

Jag har precis registrerat mig på HOL nu!! Heter Rosita Silverheart och jag hoppas att de godkänner det namnet.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Wand
8/7/11, 10:05 PM
#6

Det gör de nog! Klarade du inträdesprovet? Jag fick göra om fråga för fråga säkert 15 gånger innan jag lyckades få till 90 poäng hahaha. 
Jag heter Merry Salikon där haha.
Vilket elevhem hamnade du i? :D

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
MissInAction
8/7/11, 10:08 PM
#7

Men oj! Hehe läste du inte i deras handbok då? Flört
Jag läste där för att hitta svaren, men vem som vann den där quidditch-cupen år 2008 kunde jag inte hitta, så den gissade jag på. Fick 90% och kom in Skrattande

Jag hamnade i Slytherin!! Skrattande Det var mitt val också, annars hade jag kanske hamnat i Gryffindor, om jag tittar på poängen. Vilket hamnade du i då?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Ebfotograf]
8/7/11, 10:56 PM
#8

Jag är i HOL nu som Ellie Grint!! :D Klarade entry exams direkt! :) Gryffindor såklart!! :D

[Sniff]
8/7/11, 11:41 PM
#9

Håller på att skapa en användare (Signe Ziggson) och ska nu göra inträdesprovet…

[Sniff]
8/8/11, 1:03 AM
#10

Försöker lägga till er som vänner, men hittar inte riktigt hur man gör.

Klasserna förstår jag inte heller, kan någon förklara?

Wand
8/8/11, 2:15 AM
#11

#7 Haha nej, fick inte veta förrän efteråt att det fanns en. :$ Men najs att du kom in där du ville. Jag hamnade i Gryffindor, mitt favorit-elevhem wohoho.

#8 Grattis! :D

#10 Gör det, jag själv har inte heller hittat det faktiskt nu när jag tänker efter.. hmm!

Klasserna står uppe nu, men man kan inte anmäla sig till dem förrän den 15:e Augusti.
Då kommer alla lärare att lägga ut information och uppgifter i sina klasser och då ska man helt enkelt lämna in uppgiften, vad det nu kan tänkas vara.
Man måste få godkänt i minst två ämnen (alltså få två "quills"/fjäderpennor) för att komma upp i andra året nästa år, annars börjar man om på år 1.

Klasserna startar den första september!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Sniff]
8/8/11, 12:23 PM
#12

#11 Tack för förklaringen! Glad

pigelina
8/10/11, 1:49 PM
#13

Hmm, sorteringshatten var lite konstig, haha kom i rawenclaw, jag som är osmartast i värden:P och sorteringshatten ville inte godta min önskan för vilket elevhem jag ville till, elakt av denOskyldig

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Annons:
Wand
8/10/11, 2:28 PM
#14

Aaw, vilket elevhem ville du hamna i? :D

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Loveradio
9/23/11, 5:36 PM
#15

Vad roligt det verkar! :) Jag håller på att göra inträderprovet nu. Minerva Ollivander heter jag.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Loveradio
9/23/11, 6:33 PM
#16

Jag klarade inträdesprovet och hamnade i Slytherin :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

vaanjja
9/23/11, 10:23 PM
#17

wooow!! det här är aaaascoolt!! :DD

Jag heter Wania Holmes och äri Rawenclaw :D

Loveradio
9/23/11, 10:49 PM
#18

Visst är det? Det är skitkul! :D Som Hogwarts fast på nätet.

Jättekul att man kan läsa kurser som man får läxa i och måste skicka in. Har lämnat in min första läxa i Astrologi.

Sen var jag till Hogsmeade och fick ett trollspö. Fick en 10.75 Hazel and Leprechaun Hair.

Och sen när jag tjänat ihop mer beans så ska jag köpa en uggla.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Loveradio
9/24/11, 3:01 PM
#19

Hur går det för er? :) Själv har jag lämnat in läxor i Astrology, Herbology och Healing herbology nu.

Ni som har problem med att adda vänner, gå in på den ni vill addas profil och scrolla ner. Där finns en ruta där det står "View all my HOL friends" och bredvid den en ruta med "Add me as your HOL friend"  :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

vaanjja
9/24/11, 4:56 PM
#20

Jag förstår ite det här med läxorna. hur går det till? varifrån får man dom?

Annons:
Loveradio
9/24/11, 5:36 PM
#21

#20 Du går in på din profil och klickar på Classes i listan till höger och då ser du vilka kurser du ska läsa. Det är 5 kurser.

Sen klickar du på en kurs (klicka bara på kurser som det står class member på, för på dom där det står unconfirmed är kurser som du inte är bekräftad i än) och då kommer man till en hemsida för den kursen. Läs igenom allt!

Sen klickar du på Lesson och läser igenom den första lektionen. Sen klickar du på Assignment 1 (alltså läxa 1) och där står uppgiften beskriven. Sen klickar du dig in på din mail och skriver ett nytt mail med alla svaren i, och skickar den till lärarens mail (som du hittar på kurshemsidan).

Alla läxor i kurserna ska in senast  nångång mellan 30 september och typ 5e oktober. Det står när sista datumet är på kurshemsidorna.

Det finns nått som heter Extra credit i varje läxa. Men dessa behöver du inte göra, de är extra uppgifter som man tjänar extra poäng för. Men vill du göra den också, så måste du skicka in den delen var för sig. Men det står på kurshemsidan.

Så  när du har skickat in första läxan så är du klar. Man får en ny läxa varje månad. Och det är sammalagt 5 lektioner och 5 läxor man ska göra + examenuppgiften i varje kurs. Man ska ha godkänt i minst 2 kurser för att flyttas upp till årskurs 2 (vad jag har förstått). Och efter varje läxa tjänar man poäng till sitt elevhem

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

vaanjja
9/24/11, 11:30 PM
#22

#21 tack så mkt! haha, vad jobbigt det verkar xD

Loveradio
9/24/11, 11:56 PM
#23

#22 Min förklaring lät ju 100 gånger svårare än det är :P Och visst är det lite komplicerat i början, men sen lär man sig. Och eftersom allt är på engelska måste man behärska språket bra. Själv har jag lärt mig hur HOL funkar väldigt snabbt faktiskt, bara man kommer in i det så fattar man.

Men har du varit inne på en kurs och kollat? :) Egentligen får man själv välja kurser att läsa, men eftersom kurserna redan har startat så blir man placerad i kurser automatiskt tror jag. Jag blev det iallafall? Vilket är lite drygt :P Hade ju hellre läst nått roligare än örtlära. Men astronomi som jag också läser är faktiskt rätt intressant.

Men jag tycker faktiskt det är kul att göra läxorna :P Haha låter som Hermione! Men man lär sig ju faktiskt nya saker.

Men nått roligare är ju att gå till Hogsmeade och få ett trollspö :) så ta dig dit vettja!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

MissInAction
9/25/11, 5:57 PM
#24

#23
En detaljfråga bara, är det astronomi eller astrologi du läser? För i post #19 skriver du Astrology och i #23 skriver du astronomi Tungan ute

Jag registrerade mig och gjorde inträdesprov och sånt i Juli men sen glömde jag bort HOL så det har inte blivit nåt mer hittils Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Loveradio
9/25/11, 6:33 PM
#25

#24 Astronomi menar jag :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

MissInAction
9/25/11, 6:39 PM
#26

#25 
Oki tack, då var det utrett Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: