Annons:
Etikettbok-vs-film
Läst 3154 ggr
Wand
2011-07-25 21:39

(spoilervarning) Dödsrelikerna - Filmerna.

Ja. Nu är Harry Potter-filmerna till ända. Vad tycker ni om de sista två filmerna(som jag räknar ihop då det logiskt sett är "en film")?
Vad saknar ni ifrån boken, vad kunde blivit bättre, vilken var er favoritscen osv?

Själv är jag sjukt besviken. De tog bort väldigt många väsentliga saker, de tog bort väldigt många av mina favoritsaker och de gjorde om hela alltet till en enda actionkomedifilm.  

Det jag saknar mest ur filmerna är:
1. Dudleys och Harrys avslut.
2. Krake blir snäll.
3. De räddar alla mugglare ifrån ministeriet.
4. Brännblåsor i gringottsvalvet(störde mig även på att det inte var Harrys idé att flyga på draken ut, som i boken).
5. Aberforths förklaring om deras familj osv. (störde mig även på att Harry avslöjade att de letat horrokruxer).
6. Percys ankomst och förlåtelse, och Freds död och sista ord.
7. Avslutet mellan Voldemort och Harry. I böckerna ska de göra det mitt bland allt folk i stora salen, jag saknar känslan jag får då jag läst detta eftersom att jag alltid fylls av lättnad då Voldemort väl är död och alla blir så lyckliga och tacksamma. 
8. Harry lagade inte sin trollstav och la inte tillbaka fläderstaven i Dumbledores grav.

Jag störde mig även på en massa småsaker, t.ex att Harry berättar för Hermione och Ron att han ska lämna över sig till dödsätarna (och att Ron och Hermione knappt gråter när han kommer tillbaka till synes död) osv.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
pigelina
2011-07-27 23:44
#1

Saknar samma saker som du just skrivit upp. Finns väll även andra småsaker men kommer inte på något för tillfället.

Saker jag blv besviken på under filmen för att jag viste hur det skulle bli men aldrig blev var främst Freds död, när harry dödade voldermort och att han aldrig lagade sin trollstav!

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Eurore
2011-07-28 15:35
#2

Håller med dig på alla punkter. Filmeexn var helt klart bra men det är väldigt störande när det ändå är såpass "viktiga" detaljer t att man aldrig fick se Dumbledores begravning). Dåligt att man inte fick veta mer om Ted Lupin att harry t.ex blev gudfar.

Wand
2011-07-28 19:07
#3

Håller verkligen med! Tycker inte om att inte Lupin kom till Grimmaldiplan heller, för det år ju då Harry får honom att gå tillbaka till Tonks och sitt ofödda barn. Dessutom - man får ju inte ens veta att Tonks är gravid i filmerna?!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Eurore
2011-07-29 00:01
#4

Ja asså det är jätteweird förstår inte riktigt hur J.K har accepterat hur vissa saker har gjorts. Okej att man måste göra filmerna så man får med så mycket som möjligt och kunna berätta men vafan spränga kråkboet wtf!?

Vi var ett ganska stort gäng som såg Del 2 en utav dom hade läst alla förutom sista. Vi blev verkligen utfrågade för det var jättemycket saker som hon inte förstod.

Upp till toppen
Annons: