Annons:
Etikettallmänt
Läst 2088 ggr
MissInAction
2011-07-22 23:53

Potterism

Är nyfiken.. Glad Jag undrar om det är någon här som utövar eller funderar på det här med Potterism? 

Vad menar jag med det här? Jo, man kan till exempel vända sig till HP-böckerna i situationer då man behöver tröst, stöd och uppmuntran, i svåra situationer.. när man behöver något inspirerande eller stärkande. Kanske undrar man vad just den karaktären hade sagt eller gjort i min situation?
Man kan vallfärda till de platser som är viktiga i HP-sammanhang. 
Fira födelsedagar och andra minnesdagar som är knutna till Harry Potter.

Om du fortfarande inte fattar vad jag försöker säga, kolla in den här bloggen Glad
Potterism - en religion för HP-fans


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Ebfotograf]
2011-07-23 13:40
#1

I en viss del faktiskt, jag vänder mig mycket till böckerna/
filmerna om jag känner mig nere. Har läst om Potterism och allt stämmer in på mig, mycket av mitt liv och det jag säger har ett samband med HP. Jag firar dock inte födelsedagarna utan bara "grattar" om man säger så ;) Jag fick upp intresset för engelska och storbrittanien tack vara HP, och kommer flytta dit när alla studier är klara och det tackar jag HP för =)

Det är verkligen inte konstigt utan ganska normalt nu för tiden. Jag är Ateist (tror inte på Gud mm), men jag är inte den person som tror på Magi men jag tror på Harry Potter då det har och kommer att ha en stor inverkan på mitt liv föralltid :)

LaSadie
2011-07-23 14:44
#2

Njaaaa… inte riktigt :)

[Sniff]
2011-07-23 16:51
#3

Jag använder ofta liknelser, säger ofta "Det är som i Harry Potter, när…" men nja, att ha HP som religion är nog inte riktigt min grej.

Ribessa
2011-08-25 16:00
#4

Mjo lite, jag har bara kollat på det du skrev och inte på bloggen än, men jo, lite ja ;)

MissInAction
2011-08-25 22:01
#5

Alltså det betyder inte att man måste vara fanatisk på något vis. Men att HP betyder såpass mycket för en, att man lever genom det… tänker mycket på karaktärer och vad de har gjort, uppnått, sagt osv. Citat och texter som betyder mycket. Musik som betyder mycket. Och fan-art i övrigt. 
Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: