Annons:
Etikettfilmerna
Läst 2042 ggr
Snödroppar123
2011-07-14 13:16

Sett sista filmen nu

Nu har jag sett sista filmen och jag tycker personligen att det var den bästa filmen av dem alla, jag älskade den. Själv grät jag nästan med en gång inte alltid för att nått sorgligt hade hänt utan för att det var den SISTA filmen och den man sett fram emot och tröstat sig med sedan man läst ut alla böckerna. Men filmen var verkligen jättebra även ifall det fanns några få smågrejer som jag tyckt var lite konstigt.

Men just nu så avundas jag er som inte sett den än för jag vill också ha den kvar! men men jag tänker se den många gånger till och jag har ju alltid böckerna att gå tillbaka till :)

Hur känner ni som också har sett den? tyckte ni den levde upp till era förväntningar?

Annons:
Brownie
2011-07-14 13:25
#1

Jag tyckte den var jättebra! :) Bra slut på hela berättelsen om man säger så, sorgligt att det verkligen är slut nu men jag som har bestämt att jag ska läsa alla böckerna nu när jag sett alla filmerna har en hel del kvar, om man säger så :)

SPOILER:

Dock tyckte jag att de inte var speciellt glada i slutet som de borde vara? Ron kunde väl slängt till med ngt skämt? :)

vaanjja
2011-07-14 18:28
#2

Haallå!

*S* tyckte verkligen om filmen, blir en av favoriterna! ett helt fantastiskt slut och jag fattar inte hur dom kunde få den så lik boken. det var underbart. det coolaste var slutet när Voldie hade fått makten (troode han) och när dom höll på att slåss. Och när Harry räddar Malfoy, jag tyckte det var lika gulligt på filmen som när jag läste om 'ett i boken. :)<3 

Lipade speciellt när Harry fick fram återuppväckelsestenen och under Snapes sorgliga minnen. det var inget stopp på tårarna. :')

Det var lite fail med 19 years later, eftersom dom typ sminkat Radcliffe med massa rynkor och grejer, nästan skrattretande att se hur de blivit uppklädda till 36åringar XD men jag är SÅ nöjd och det var ett bra slut! dock ledsamt att det är över.

MissInAction
2011-07-14 21:06
#3

Spoiler!

Såg den på midnattspremiären och åhh vad jag är glad att jag var omgiven av massor med andra Potter-fans! Jag hade vänner på raden framför mig så att jag fick en hand att krama om i de mest sorgliga scener (och de var många!) Gråter
Som du #0 så grät också jag just för att det var sista filmen, bara det gjorde ju situationen sorglig! Och sedan alla som plågades, alla som dog.. min Prins… <3 

Jag hade bävat för vissa scener. Och jag hade bävat för att se om de hade förstört filmen! För jag tycker att filmerna i "mitten" avviker så mycket från böckerna och känns fel. Men OJ vad jag blev positivt överraskad! Liksom med Del 1 så kändes den här filmen som att den var gjord efter boken. Några saker saknade jag och skulle jag ha velat ha lite mer som boken, men som helhet är jag supernöjd!! 
Nu är filmen ny och då känns allt jättebra men jag tror det är den bästa faktiskt. Åh vad jag grät och grät… och dagen efter grät jag också. Idag har det varit lite bättre men det känns ändå tungt och jag känner mig trasig. Men som ni säger, böckerna finns kvar.. <3


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Snödroppar123
2011-07-15 00:52
#4

1# avundas dej som ine har läst böckerna :)

2# Ja jag kunde inte hålla mig för skratt när de kom till 19 år senare på grund av det, samtidigt som jag grät över att flmen nästan var slut.

3# Ja den här filmen kändes verkligen som de hade gjort allt för att få det att stämma så bra överrens med boken som möjligt och  det lyckades de ganska bra med. Man känner sig lite tom så här efter, det känns inte som om man har sett filmen….

Paulinaborg
2011-07-15 14:21
#5

Filmen var grym!!!! :D

Upp till toppen
Annons: