Annons:
Etikettfilmerna
Läst 3976 ggr
MissInAction
7/13/11, 12:01 PM

Ni som sett sista filmen (Spoiler!)

Som sagt, Spoiler-varning! Flört
Även för er som läst böckerna men inte sett filmerna, så säger jag - läs på egen risk! För det kommer en del åsikter och detaljer från filmen.

Vad tyckte ni? Vad känner ni? Hur mår ni? Förvånad

Jag själv skulle kunna vräka ur mig en massa reaktioner här men jag måste försöka hålla mig sansad. Vid 17-tiden igår började jag bli rejält nervös! Jag var skakig i kroppen och stressad. Efter att ha sett Del 1 så kändes det ännu mer pirrigt.

När filmen började kände jag att jag måste direkt börja bygga upp ett "skydd" för att jag inte ska gråta mig igenom halva filmen Förvånad
Fast det gick naturligtvis inte så bra!!

Nu är det 1.5 år sedan jag läste sista boken, vilket kanske är bra på sätt och vis för då märker jag inte lika mycket förändringar som filmteamet gjort! Eller vad säger ni som läst den senare?

Min favoritkaraktär är Snape, ända sedan han beskrivs i första boken. Ni kan ju förstå att jag har gått omkring och bävat för denna film FlörtGråter
Och jag var rädd att de skulle ha förstört hans minnen!! Men enligt min mening har de lyckats göra det helt underbart vackert. Personligen är jag mycket nöjd men den biten. Det som dock slog mig idag när jag åt frukost var att jag saknade bitarna när han blev retad och förolämpad av James med flera inför Lily. Eller så missade jag det för att mina ögon var fulla av tårar? Gråter

Jag tyckte om film 1 och 2 för att de höll sig någorlunda till böckerna, sedan tyckte jag att det började spåra ur. Sedan var 6:an ok igen och 7 del 1 också, tyckte jag. Så personligen tycker jag att de har lyckats med en otroligt bra avslutning! Om man ser på helheten med filmen Glad

Fast att de utelämnade Ted..? Rynkar på näsan

Åh. Ja, igår direkt efter filmen kände jag ett lugn inombords. Det var nog efter alla tårar, då kommer ju ofta den känslan. Men jag kände mig sorgsen också. Och idag är jag också ledsen. Har redan gråtit lite vid flera tillfällen. Det känns så himla sorgligt. Och för mig är det främst en person som jag sörjer Gråter medans jag inser att själva storyn kommer aldrig att ta slut, så länge vi trogna fans bär den inom oss och fortsätter läsa böckerna.

Buhuuu nu ska jag sätta mig och gråta lite mer! Flört Seriöst, jag måste nog se till att titta på något roligt idag. Är glad att jag fått ledigt från jobbet så att jag får en dag att "andas".
Jag hör av mig senare om jag kommer på något mer, haha Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Halvdansken
7/13/11, 2:06 PM
#1

Hur slutade filmen? Hade de med epilogen från boken?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

MissInAction
7/13/11, 2:10 PM
#2

#1
Okej eftersom du frågar så utgår jag från att du vill veta Flört

Epilogen är med! Dock så är Ted inte med alls. Det känns sorgligt och jag förstår inte varför.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Halvdansken
7/13/11, 3:29 PM
#3

Vem var Ted??

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Ebfotograf]
7/13/11, 4:12 PM
#4

Kan inte skriva hur jag känner, för långt. Men the Prince's Tale då var det nog, då bara kom allt. Den hade dom gjort PERFEKT!!!!

Hela filmen är PERFEKT ska se den igen nästa vecka :)

MissInAction
7/13/11, 5:43 PM
#5

#3
Ted Tonks, Remus och Nymphadoras son. 

Jag har kommit på en till sak som jag i efterhand saknar i filmen. Ingen jättegrej men jag hade velat ha med det ändå Rynkar på näsan

I slutstriden mellan Harry och Voldemort så skulle ju Harry ha berättat för honom att Snape hela tiden hade varit på Dumbledores sida. Återigen så är det väl möjligt att jag missat det pga alla tårar och sånt men jag tror inte det var med? Oskyldig

<3


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Halvdansken
7/13/11, 7:59 PM
#6

"Det som dock slog mig idag när jag åt frukost var att jag saknade bitarna när han blev retad och förolämpad av James med flera inför Lily."

Det var med i Halvblodsprinsen. En liten del i alla fall.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Azmaria
7/13/11, 8:10 PM
#7

Jag saknade scenen där Fred dör. ;( jag vet att den är sorlig och så, så därför ville jag ha med den i boken, men tyvärr så nämnde de bara att han hade dött. ;(

Sedan så tyckte jag det var konstigt att Harry bröt av fläderstaven direkt i två delar och slängde bort den. I boken så fixade han ju sin egen trollstav med fläderstaven. Nu i filmen så har han ju ingen trollstav mer. Eller? XD

Annors så var det en KANON FILM! jag älskade den och den hade ett mycket värdigt slut. Och jaa. jag fällde nog en tår vid vissa tillfällen. :')

Ett mycket fint slut. Och en annan sak som var fint var att publiken applåderade när filmen var slut. Riktigt maffigt och länge till och med. :D ett tecken på att andra fans var nöjda över filmen :)

Make Pasta not War, Vee~

MissInAction
7/13/11, 8:56 PM
#8

#6
Ja just! Det var därför, jag rörde ihop det Skäms

#7
Haha ja, jag tänkte också att "jaha, nu har han ingen trollstav!"

Visst är det härligt när så många i publiken både gråter och skrattar högljutt tillsammans och aplåderar! Bara det gör en ju varm inombords Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

pebb
7/13/11, 9:21 PM
#9

Jag tyckte också det var synd att Ted inte var med, blev lite konstigt när Harry frågade hur det skulle gå med honom när vi inte ens hade fått höra att han var född.

Tyckte filmen var väldigt bra, även jag fällde några tårar. Synd att det är slut, men  det blev ett väldigt bra slut!

#7 Äh nu är ju Voldemort död då behöver han ingen stav mer Flört

Även i min salong klappades det händer och visslades, bla när Ron och Hermione kysste varandra, äääntligen, när Molly fightades med Bellatrix, mm

Jag var väldigt glad att epilogen var med, var rädd att dom skulle ha hoppat över den.

Känner att jag måste läsa böckerna snart igen, lyssnade på dom som ljudböcker förra sommaren men nu får jag nog läsa också!

MissInAction
7/13/11, 9:30 PM
#10

#9
Hahaha ja, vi applåderade och jublade också över de där scenerna! Och när Neville visade vad han gick för. Och när McGonagall sa att den där trollformeln har jag alltid velat utföra! Skrattande (ehh utföra, vad säger man?)

Sån härlig känsla när många i samma rum upplever samma sak och uppskattar det, det ger mig känslan att vara bland vänner Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Yaeko
7/15/11, 3:43 PM
#11

Precis, i filmerna har de aldrig nämnt att Ted är född så det blev jättekonstigt när Harry frågade hur det skulle bli med Remus son. Då hade de kunnat skippa det helt istället tycker jag, nu när han ändå inte var med i "19 år senare" (som för övrigt var jättebra!). Men där skulle de även ha haft med Neville på tåget som en lärare, det hade varit kul Glad Annars är jag faktiskt supernöjd, men de hade kunnat göra del 1 lite mer händelserik, i 2an kom ju typ allt.

Jojsan
7/16/11, 10:25 PM
#12

Såg filmen idag och nu känner jag mig jättedeprimerad över att det är över.. Rynkar på näsan Klart man kan läsa alla böckerna igen och se alla filmerna igen men det blir aldrig som nytt. Men jag är i alla fall supernöjd med filmen! Jättebra var den!

Cessy
7/18/11, 1:58 AM
#13

En av de bästa HP-filmerna, men usch så jag avskyr slutet på bronObestämd Han skulle ju gå upp på rektorna kontor med Ron o Hermione. Porträtten skulle applådera honom för hans mod o styrka o han skulle laga sin trollstav. Nu blev det ett slut som kändes som om det bara försökte få ihop ett slut på filmen *blää* Förrutom det dåliga slutet ger jag dock filmen väl godkännt o kommer givetvis köpa in filmen sedan för att göra samlingen komplett. Fast isch så trist det är nu - att nu blir det inga fler böcker eller filmer o det är så bara så sorgligt.Rynkar på näsan

Annons:
Jina
8/24/11, 10:39 PM
#14

Passar på att fråga. I nån/några av de sista böckerna var det ju rätt mycket om den unge Snape. Har sett alla filmer utom nu del 2, men ej sett något om en ung Snape? Har jag missat det eller har det skippats?

Frida
8/25/11, 1:59 AM
#15

#14 Sista boken -> sista filmen (i detta fall del två). Hela konkarongen är med Glad

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

MissInAction
8/25/11, 9:47 PM
#16

Jo men i.. hm är det Fenixorden, när Snape ska lära Harry ocklumenering, så råkar han ju se lite av Snapes minnen.. dvs. när han blev retad och förnedrad av Marodörerna, och Lily.. är det det du menar? Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Frida
8/25/11, 10:23 PM
#17

#16 Och det är väl med i den filmen också? Eller minns jag helt galet?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Jina
8/25/11, 11:04 PM
#18

#17 Oj, är det? Minns verkligen inte att jag sett dem som unga, alls.

MissInAction
8/26/11, 9:20 PM
#19

#17
Jo, jag syftade på filmen nu, eftersom det frågade som filmen. Hihi, skulle ha förtydligat Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: