07. Spoilers

saknas i filmen? (spoiler)

2011-07-10 23:30 #0 av: SaraOltegen

Hej Hej! ni vet i bok fem ( harry potter och fenixorden får ju harry en kommunikationsspegel av sirius som han inte öppnar försen i slutet av den boken. Sedan i bok sju så använder han sig ju av en skärva av denna spegel. Min fråga är nu, harry fick väl aldrig spegeln i filmen (5an), eller har jag missat det? Det var ett tag sedan jag såg femman..
Men han använder den i film 7. Hur får de det att gå ihop för de som inte läst böckerna?

Anmäl
2011-07-10 23:32 #1 av: SaraOltegen

Vet inte om jag ka detta i rätt grupp nu, jag ber om ursäkt om jag inte gjorde det :)

Anmäl
2011-07-10 23:49 #2 av: [Ebfotograf]

I filmen om jag har rätt så får Harry glasskärvan av Dumbledore, men det var någon månad sen jag såg 6-7 så är inte helt säker! :/ Men man ser aldrig när han får den.

Häls.
Elinore Björkbacke - www.ebfotografi.com, www.neoverona.se
Medarbetare på Australian Shepherd

Anmäl
2011-07-11 12:15 #3 av: Sweety

Nu är jag kanske helt ute och cyklar men har för mig att när Sirius följer efter Harry på tåget och ger honom fotot på den gamla fenixorden så ger han även ett brunt paket... Som sagt, inte helt hundra. Mycket möjligt att jag förväxlar bok & film. Flört

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Anmäl
2011-07-11 21:16 #4 av: LaSadie

Flyttat ;)

Anmäl
2011-07-11 21:22 #5 av: Sweety

Flyttat? x)

Anmäl
2011-07-11 21:57 #6 av: LaSadie

#5 se inlägg #1 Glad

Anmäl
2011-07-13 10:38 #7 av: MissInAction

Jo du har rätt, Sirius ger det till honom tillsammans med fotot, i filmen Glad

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Anmäl
2011-07-13 16:10 #8 av: [Ebfotograf]

#7 - Har inte sett det, måste kolla! :) Glömde det igår på maratonet

Häls.
Elinore Björkbacke - www.ebfotografi.com, www.neoverona.se
Medarbetare på Australian Shepherd

Anmäl
2011-07-14 19:12 #9 av: Sweety

Var på premiären igår!! Den var riktigt, riktigt bra!! :D Sååååå synd att det är slutet.. :'/

Anmäl
2011-07-15 00:55 #10 av: SaraOltegen

#9 jaa det var väldigt bra, bästa filmen av dem alla (enligt mej). Vill inte att det ska vara slut nu Gråter

Anmäl
2011-07-15 10:59 #11 av: Sweety

#10 Ja, helt klart bäst! *snyft* Gråter

Anmäl
2011-07-15 19:19 #12 av: MissInAction

Gråter

Kluring om Ryssland

Anmäl
2011-07-17 23:51 #13 av: [hehlenaaa]

Men vad tyckte ni saknades i denna film då? Alltså något som ni gärna hade sett i filmen, som fanns i böckerna?

Anmäl
2011-07-18 19:50 #14 av: MissInAction

Pratar vi fortfarande om Fenixorden eller är det DH2 igen? Tungan ute

Kluring om Ryssland

Anmäl
2011-12-28 21:12 #15 av: Yelly Bean

När jag såg Dödsrelikerna del 1 på bio, så satt jag jämte några tjejer som nog inte hade läst böckerna. För när Harry kollar i spegeln vid ett tillfälle så viskade en av tjejerna till den andra, väldigt ikke diskret; "Just det, det är den spegeln som var med i ettan, där man ser allt man vill ha! Det hade jag glömt."
Oj oj oj, lite ute och cyklar. ^^

Anmäl
2011-12-28 21:24 #16 av: MissInAction

*facepalm* Haha jisses! Det är såntdär som gör att det skär i mitt hjärta SkrikandesSkrattande

Kluring om Ryssland

Anmäl
2011-12-28 21:37 #17 av: Yelly Bean

Eller hur! Jag hade lust att förklara allt för dem, men jag tror inte resten av folket i biosalongen hade uppskattat det. ^^ Och för ett tag sen på nåt forum stötte jag på en person som trodde att Snape var Harrys pappa... Hon hade inte läst böckerna, och trots att jag och flera andra personer sa att det var Jemes som var Harrys pappa så sa hon att vi inte kunde vara säkra på det eftersom vi inte hade frågat författaren. Suck säger jag bara. Jag blir ledsen i ögat ju. :(

Anmäl
2011-12-28 21:50 #18 av: MissInAction

Dubbelsuck Tyst
Vem behöver fråga författaren då det är klart och tydligt skrivet i böckerna!

Kluring om Ryssland

Anmäl
2011-12-29 06:52 #19 av: Yelly Bean

Precis min åsikt. Det framgår ju liksom, även om det inte skulle stå "James är Harrys far, inte Severus." Haha.

Anmäl
2012-01-10 09:47 #20 av: SaraOltegen

haha hörde faktiskt själv flera som pratade med varandra på bion när man hade sett snapes minnen som frågade varandra: så vadå är snape harrys pappa då eller???...

Man bara eeehhh neej..... haha ganska kul hur folk missuppfatta saker och ting, men det är väl så det blir när de inte har läst böckerna xD

Anmäl
2012-01-10 21:23 #21 av: KastKatt

En sak jag stör mig sjukt mycket på är att Harry bryter staven i filmen men inte i boken.

Sedan att de har gjort att Snapes minnen kommer i tårarna. *CORNY*

Sedan är jag arg (detta gäller iofs böckerna) att Harry-j*veln inte öppnar paket som han får av Sirius, för i så fall hade han inte dött! Känns lite mer som deus ex machina, än en välutbetat tanke av Rowling.

Det är mängder med saker jag stör mig på. Varför är skådespelaren som spelar Tonks så dålig skådespelare? Varför behåller de sina egna röster trots att de druckit polyjuiceelexir? Vi glömmer inte av det bara för att de inte ser likadana ut i 5 minuter.

Anmäl
2012-01-11 17:39 #22 av: Yelly Bean

Åh, det med paketet från Sirius är jag också så arg över! Kändes bara såå jobbigt när han hittade den i kofferten i slutet...

Och det med polyjuiceelexiret stör jag mig också på. Det är säkert bara för att alla som inte läst böckerna ska fatta. Men om man tänker efter lite så blir det ju så fel ändå. T. ex i Chamber of Secrets när de blir Crabe och Goyle, då borde ju Malfoy hört att det inte var Harry och Ron på rösterna. Gah.

Anmäl
2012-01-11 23:35 #23 av: KastKatt

Jag också, blev så arg. Men, kanske deus ex machina för att Rowling tyckte det var bäst att döda honom.

Men min pojkvän till exempel, han har bar aläst första boken när den typ kom ut. Han stördr sig också på deras röster och han förstod ju att de var Harry osv som hade blivit till den personen som de "drack". (Den meningen blev lite rörig)

Det känns lite som att de antar att man är korkad eller något.

Anmäl
2012-01-12 07:59 #24 av: Yelly Bean

Precis, om man bara händer med lite så förstår man ju.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.