Annons:
Etikettallmänt
Läst 2218 ggr
[Ebfotograf]
2011-07-05 17:11

Artiklar

Nu har det stannat med artiklarna här, jag håller på med alla film artiklar/recensioner. Vad vill ni läsa och veta?

Håller även på med en med alla födelsedagar både för skådespelarna och karaktärerna. Om det är intressant så kan jag även fixa en artikel om var de olika filmerna utspelas och nöjesparkerna.

Annons:
jollycox
2011-07-06 10:31
#1

Ja det där sista låter intressant :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

MissInAction
2011-07-06 11:57
#2

Inspelningsplatser är ju jätteintressant! Glad

Kanske lite luddigt men tror du att det går att få till en artikel om hur böckerna har tolkats? Minns att det var mycket diskussioner om böckerna i början, innan jag började läsa dem.
Eller så är det kanske mer ett material för inlägg..


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Ebfotograf]
2011-07-06 17:25
#3

#2 - Jag ska försöka få fram hur böckerna har tolkats. Det vore jätte intressant att veta.

MissInAction
2011-07-06 17:44
#4

Ja det borde finnas. Till andra fantasyböcker har jag läst jättelånga tolkningar, t.ex. Den mörka materian.

Det enda jag minns hyfsat konkret just nu var att vissa religiösa insitutioner, kan ha varit katolska kyrkan i UK, tyckte det var förfärligt att lära barn om häxor och magi. Det är väl en slags tolkning Tungan ute
Sen vet jag att man kan tolka det som den eviga kampen mellan gott och ont, om ens egen kraft och magi och möjlighet att applicera det i sitt dagliga liv, till och med potterism som religion.

Vore som sagt intressant om det gick att få ihop till en artikel eller möjligen diskussion Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Ebfotograf]
2011-07-06 17:49
#5

Det är många olika tolkningar i Harry Potter och det skulle bli en väldigt lång artikel och man vet ju inte hur andra tolkar boken. Men en diskussion om detta skulle vara intressant! Glad

[Ebfotograf]
2011-10-02 11:19
#6

Måste ta tag i aritklarna nu, någon borde vara uppe nästa vecka. Ska verkligen försöka göra tid :)

Annons:
MissInAction
2011-10-02 11:26
#7

Pottermore kanske? Ifall någon har missat Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Ebfotograf]
2011-10-02 18:47
#8

Det vore något! Glad

[Ebfotograf]
2011-10-16 16:53
#9

Puttar upp! HP2 är klar och ska börja på lite andra snart :)

[hehlenaaa]
2011-10-16 17:14
#10

Haha, jag missade totalt denna när jag skapade min nya tråd.. Jajja, ;)

Upp till toppen
Annons: