Annons:
Etikettfilmerna
Läst 3659 ggr
MissInAction
7/4/11, 10:40 PM

Känslor inför slutet

Är det bara jag som börjar få rejäl ångest inför sista filmen nu? Skrikandes

Jag är 30 år och började läsa böckerna först förra året, så jag är ganska så färsk HP-fan. Men icke desto mindre ett fan! Jag var fast direkt. Så jag mer eller mindre sträckläste böckerna under hösten och fram till mitten på December. 
Åh vad jobbigt det var i slutet, åh vad jag hade ångest och grät! 

Och nu känner jag att det där börjar komma krypande igen. Eller nej. Det kommer farande med kraft. Nu finns det ingen återvändo för nu kommer slutet igen, på filmduken också!! 

Det blir så definitivt. Och jag längtar och ser fram emot filmen för hur mycket jag än har skällt på filmmakarna för hur de har förstört tidigare filmer så kan jag inte låta bli att älska dem. Och samtidigt känns det så himla sorligt, dels att det tar slut och dels det som händer! Det känns jättejobbigt och jag tror jag kommer vara deprimerad i ett halvår efter filmen! SkrikandesGråter

Så, nu har jag fått ventilera lite hur jag känner Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Ebfotograf]
7/5/11, 12:08 AM
#1

Jag har alla känslor på samma gånger, ledsen, glad, överexalterd. You name it!

Jag började läsa böckerna i Mars, men har alltid älskar HP! Sista filmen, jag vill inte att det ska sluta. Det är slut tänker man, slut, slut … slut. Men det är inte slut! Verkligen inte, det kommer aldrig ta slut. Harry Potter kommer vara här föralltid.

Men det är sorgligt att det är sista filmen, men det är bara att njuta! Min "terapi" för slutet är att kolla på filmen på Bio några gånger varje månad ;)

chade
7/6/11, 9:05 AM
#2

haha ja jag är också sjukt ledsen över att berättelsen snart är helt slut, usch vad jag har ångest! jag kommer gråta floder redan från start när filmen börjar xD

Men Harry Potter slutar aldrig, så länge någon ser filmerna eller läser böckerna så lever historien vidare :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

MissInAction
7/6/11, 10:24 AM
#3

Haha ja, det blir lite av både frossa och tortyr eftersom vi kommer se både Del 1 och Del 2 på samma kväll. Man kommer att ha händelserna från första delen färskt i minnet och är sådär lagom sentimental Förvånad

6 dagar kvar! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Ebfotograf]
7/6/11, 11:46 AM
#4

Här hemma har vi HP maraton hela dagen, bara frossa i HP! Kommer bli bäst Skrattande och jag har vunnit två biobiljetter så jag kommer se Harry Potter två gånger till GRATIS! Skrattande

MissInAction
7/6/11, 11:53 AM
#5

#4
ÅHH jag är inte alls avis! SkrikandesSkrattande
Får du välja vilka datum du ska se filmerna?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

pebb
7/6/11, 2:09 PM
#6

Jag håller med, massa känslor, samtidigt som jag längtar efter den sista filmen för att jag vill se hur det går (även om jag läst böckerna) så vill jag att det ska komma fler filmer. Jag är iaf glad att dom valde att göra två filmer av sista boken så att dom får med extra mycket.

Annons:
[Ebfotograf]
7/6/11, 5:22 PM
#7

#5 - Jag får välja precis vilket datum Skrattande

Snödroppar123
7/10/11, 11:37 PM
#8

Usch jag både ser fram emot sista filmen och fasar inför den :'( Jag har läst böcker na kanske hundra gånger haha och älskar den världen!!!! Jag grät typ och var lite depp efter jag hade läst ut sista boken men hade då de kommande filmerna att trösta mig med. Men vad ska man göra när det också är slut?! Jag vill ha meeeeer!!! Gråter

[Sniff]
7/10/11, 11:56 PM
#9

Jag har aldrigt varit så speciellt förtjust i filmerna, eller jag tycker att de två-tre första är bra, men sen har jag knappt haft ork att se dem, det är så mycket som inte stämmer med böckerna eller med min bild. Men nu är jag riktigt sugen på att se slutet, ska bli jättekul och sorgligt och hemskt och helt fantastiskt! Det känns inte riktigt som ett slut, jag kommer ju att se filmerna fler gånger till och läsa böckerna om och om igenSkrattande

[NoOrdinaryGirl5]
7/13/11, 6:58 PM
#10

Jag håller med!! Sjukt sorgligt att det snart är över .. Harry Potter har liksom varit med mig sedan … första boken kom ut ;o och då var jag bara … 6 år gammal! Fick boken när jag var 7 och har följt serien slaviskt sedan dess. Fruktansvärt ångest laddat att serien, efter 11 år nu faktiskt är över ;(.

#9 håller med dig lite dock om filmerna :p Vissa filmer har de gjort fruktansvärt illa! Och det finns så mycket som inte stämmer överens med hur det står i boken. Som Sirius död!! Jag grät så mycket när jag läste det, men i filmen förstörde de det genom att 1) han kallade Harry, för James, vilket jag är säker på att det aldrig händer i boken. Men ändå måste man se den sista filmen, för den första delen var väldigt välgjord, tror att nästa del kommer bli precis lika bra. Om inte bättre!

Halvdansken
7/13/11, 8:03 PM
#11

Jamen, filmerna finns ju kvar, böckerna finns ju kvar? Vad är det att gråta över?

Jag är ju i första hand Ringen-fantast. Man läser böckerna om och om igen, och jag hittar nya vinklar hela tiden. Jag ser inte samma saker i de böckerna nu (som 50 årig) som jag gjorde första gången (som 17-årig).

Skärp er nu damer, har ni inget annat att gråta eller ha ångest över så är ni lyckliga!!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[NoOrdinaryGirl5]
7/13/11, 9:52 PM
#12

Det är sant, men det är sorgligt att det är över tycker jag bara. Det har varit så spännande de senaste åren, och det roligaste med att läsa böcker är ju att man inte vet vad som kommer  hända. Nu har liksom, hela äventyret, slutat. Allting har löst sig om man säger så. Och det känns lite sorgligt bara. =) Jag har ett problem med det, kan inte läsa böckerna igen. Har inte en aning om varför men det går inte att läsa de igen.

Jag är fruktansvärt lycklig måste jag säga :D Mitt liv rullar på, men det hindrar mig inte från att tycka att det är sorgligt med att Harry Potter tar slut. Har liksom varit en stor del av mitt liv nu i 11 år, känns som en förlust nästan att nu kommer det inte komma ut fler böcker om Harry Potter.

Halvdansken
7/13/11, 9:55 PM
#13

Det kommer nya äventyr, var så säker!  Precis som att det alltid kommer nya kärlekar!

Och om en 5 - 10 år så kan ni läsa om dem och upptäcker att ni glömt hälften! Eller läsa dem för era barn och uppleva dem på nytt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
[NoOrdinaryGirl5]
7/13/11, 9:57 PM
#14

Du har så rätt så ! =)

Upp till toppen
Annons: