Annons:
Etikettfilmerna
Läst 2733 ggr
[hehlenaaa]
6/11/11, 3:46 AM

DH part 2- 125 minuter

Kollade på hemsidan Mugglenet idag där de hade avslöjat hur lång Deathly Hallows part 2 är. 125 minuter- med andra ord 2 timmar och 5 minuter, och därav den kortaste utav alla HP-filmer. Vad tycker ni om detta?

Sorcerer's Stone: 152 minutes
- Chamber of Secrets: 161 minutes
- Prisoner of Azkaban: 141 minutes
Goblet of Fire: 157 minutes
Order of the Phoenix: 138 minutes
Half-Blood Prince: 153 minutes
Deathly Hallows, Part 1: 147 minutes
Deathly Hallows, Part 2: 125 minutes

(Källa:http://www.mugglenet.com/)

Annons:
Glimfeather
6/11/11, 4:39 AM
#1

SKÖNT! FÅ filmer är så bra att de håller i över 1,5 timmar. 2 timmar är helt okej om det är en bra film. Men längre än så blir de flesta filmer mest bildbajseri (eller vad säger man i filmsammanhang? ;)).

MiniAndMe
6/11/11, 9:39 AM
#2

Tja… Jag vet inte. Jag märker inte hur länge jag sitter och glor på HP, så det gör inget för mig om den hade varit längre. Då får man ju med lite mer kul saker också. Kanske. :)

[Ebfotograf]
6/11/11, 9:40 AM
#3

Jag tycker det är tråkigt, varför gjorde dom inte epilogen längre? Fyll ut lite mer!

pebb
6/11/11, 11:01 AM
#4

Både och, är filmen väldigt bra så gör det inget att den är lång, fast även en bra film har jag svårt att orka se på länge när jag sitter hemma och redan har sett den. Men dom missar ju alltid väldigt mycket när den är kortare.

chade
6/12/11, 7:16 PM
#5

jag tycker att det är tråkigt.. det betyder ju bara att mycket viktigt antagligen kommer försvinna :(
men antar att två timmar är bättre än ingenting

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[hehlenaaa]
6/12/11, 9:18 PM
#6

Fast vad är det egentligen som borde komma med i denna film? Jo- det är väl Gringottsäventyret, Malfoy manor-avsnittet, Hela fighten och så Prince's tale. Av vad jag har hört är epilogen bara ca 5 min, så det återlämnar 2 timmar till resterande handling. Kan gissa att fighten på hogwarts med allt vad det innebär (ankomst dit, allt som händer där osv) lär vara ca 1 timme  och det ger 1 timme kvar till föregående händelser som gringotts, malfoy manor, prince's tale osv..

Förhoppningsvis lär dessa 2 timmar vara riktigt späckade med BRA scener och inte en massa "filmbajs" eller vad man nu ska säga.. Så det kan nog  bli bra film ändå… :)

Annons:
[Ebfotograf]
6/13/11, 10:56 AM
#7

#6 - Epilogen är 2 minuter lång eller kort då.

Upp till toppen
Annons: