Annons:
Etikettnågot-du-undrar
Läst 3999 ggr
[hehlenaaa]
2011-05-27 12:42

Vilka frågor lämnades för er?

Nu har alla här förmodligen läst alla böcker i serien och min fråga är då- Har ni några frågor ni aldrig fått svar på? Något ni alltid undrat över? Det kan vara allt från "Vad hände med Dursleys" till något helt annat! Tänkte att vi kanske hade kunnat hjälpas åt att få åtminstonde något vettigt svar, trots att det enda vi kan göra är att spekulera! :)

Annons:
chade
2011-05-28 01:22
#1

JA! Vad hände med dursleys? :o har harry någon kontakt med dom efteråt? inte så troligt kanske.. haha
Och hur när och varför dog (antar jag eftersom att dom inte verkar finnas) harrys mormor, morfar, farmor och farfar?

Finns ju massa frågor, men frågan är… finns det plats för alla? :D haha

Små stjärnor lyser också i mörkret.

MissInAction
2011-06-18 20:36
#2

Ja vad hände egentligen med Dursleys?

En annan grej jag har undrat över är om Dumbledore. Han tycktes alltid veta vad som skulle hända, precis hela tiden! Han var ju den störste trollkarl som någonsin levt, men.. hur kunde han veta allt? Vad var hemligheten liksom? Glad

Skulle också vara intressant att veta vilka som tog över/fortsatte som lärare och rektorer osv. på Hogwarts. Det är inget som jag har fått reda på åtminstone.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[hehlenaaa]
2011-06-19 17:39
#3

#2- jag har undrat över exakt samma saker. Ska försöka googla det där med dursley's , men vad tror ni alla? :)

[Ebfotograf]
2011-06-19 19:20
#4

#2 - McGonagall blir rektor senare.

Några jag vet blir lärare:

Care of magical creatures -Professor Wilhelmina Grubbly-Plank (1995) tillfälligt

Defence Against the darks arts - Professor Amycus Carrow (1997-1998)

Herbology - Professor Neville Longbottom

Muggle Studies - Professor Alecto Carrow (1997-1998)

[Sniff]
2011-06-20 14:45
#5

Intressant tråd, återkommer om någon fråga ploppar upp i mitt huvud!Skrattande

[Ebfotograf]
2011-06-20 19:20
#6

Detta är ingen fråga utan något ni kanske inte tänkt på. Har ni någonsin tänkt på att Harry är släkt med Voldemort? Flört

Annons:
MissInAction
2011-06-20 19:30
#7

#6
Är det en retorisk fråga eller?

Jag har funderat på om det finns något släktskap emellan dem men eftersom jag inte har forskat i det så har jag inte kommit fram till något, annat än att "de inte kan vara släkt" Skrattande
Men menar du att de är det? Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Ebfotograf]
2011-06-20 21:24
#8

#7 - Det är helt sant, dom är släkt. Det är inte det första man kommer att tänka på "de måste vara släkt", jag hade ingen aning om det först och blev chockad över att hitta det på www.harrypotter.wikia.com/wiki/Harry_Potter.

En liten del av Harry's släkt:

Marvolo Gaunt

Morfin Gaunt

Merope Gaunt

Tom Marvolo Riddle, alla är avlägsna kusiner.

[hehlenaaa]
2011-06-20 21:31
#9

Läste någonstans att Harry behöll kontakten med Dudley men något mer vet jag inte.. Alltså om de flyttade tillbaka till private drive, osv.

[Ebfotograf]
2011-06-20 21:46
#10

Hittade detta på Harry Potter Wikia;

After the war, Vernon had som grandchildren by Dudley. It is unknown if he remaind in contact with his nephew, if even only on Christmas-card terms, like Dudley did.

[Ebfotograf]
2011-06-20 21:56
#11

#1 - Harrys farfar och farmor dog av "wizarding illness" någonstans mellan när dom tog i Sirius och Oktober 31 1981.

Harrys mormor och morfar dog en vanlig muggle död, dock så vet dem inte av vad. Men dem dog någonstans när deras yngre dotter dog.

[Ebfotograf]
2011-06-20 21:59
#12

Har lite mer här, haha.

Dudley har kontakt med Harry. Dem skickar som sagt julkort och besöker varandra ibland. Harry och Dudley's barn leker med varann medan dom själv sitter tyst tillsammans.

MissInAction
2011-06-20 22:28
#13

Mycket intressant! Skrattande
Harry verkar visst vara släkt med allt möjligt folk. Även den där killen i historien om de tre bröderna, han som fick osynlighetsmanteln Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Sniff]
2011-06-20 23:32
#14

Ebfotograf, du är min nya idol… Eller uppslagsbok kanske jag får kalla dig? Tungan ute

Halvdansken
2011-06-21 13:03
#15

Vad jobbar Harry och de andra med?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[hehlenaaa]
2011-06-21 14:26
#16

#15

Rätta mig om jag har fel, går efter eget minne nu :) Harry (och Ron?) utbildade sig till Aurorer, medans Hermione blev någon sorts "högre arbetare" på ministeriet:)

chade
2011-06-21 15:53
#17

#16 ginny då? o:

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[Ebfotograf]
2011-06-21 17:05
#18

#14 - Haha tack eller vad säger man? :P

[Ebfotograf]
2011-06-21 17:12
#19

Harry = Chef över Auror kontoret.

Ron = Auror och jobbar på Weasley's Wizard Wheezes

Hermione = Deparment for the Regulation and Control of Magical creatures och Department of Magical Law Enforcement

Ginny = Quidditch spelare för Holyhead Harpies och Senior Quidditch reporter för Daily Prophet

Halvdansken
2011-06-21 17:32
#20

#19. Var får du den informationen ifrån egentligen?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
chade
2011-06-21 18:33
#21

vad roligt att hon fortsatte med Quidditch :)

Ååh vad kul det hade vart med en bok om vad alla gjorde efteråt!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

LaSadie
2011-06-21 18:48
#22

#21 Det borde verkligen finnas en bok som förklarar allt :) I år släpptes Twilight handbok typ, med förklaringar som finns i de andra böckerna. Värt att läsa och det skulle vara bra om det kom inom HP med. Kommer säljas i alla fall!

chade
2011-06-21 18:59
#23

#22 ja det hade den verkligen gjort!  vi får skriva brev till henne och böna och be om en liknande ^^

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[Ebfotograf]
2011-06-21 21:52
#24

#20 - Harrypotter.wikia.com

Eurore
2011-07-31 12:58
#25

Alla är ju typ släkt med alla? Lite som grekisk mytologi..

Månmara
2011-08-02 16:29
#26

Jag har en liten grej som jag har gått och tänkt på faktiskt! Vi vet alla vem katie Bell är - hon som Draco gav det förhäxade halsbandet i Halvblodsprinsen och är med i Gryffindors Quidditchlag. Nu är det så att av någon anledning så har jag läst alla böcker förutom Halvblodsprinsen men har sett filmen och är det inte så att Katie Bell är med på Slughorns lektion där han presenterar "The liquid luck"? Varför är hon med på den lektionen, är hon lika gammal som Harry? Men om hon nu är det hur kommer det sig att hon är med i Quidditchlaget i De vises sten när "Förstaklassare aldrig får vara med i laget" och Harry var "den första på hundra år"?

Jag kanske bara har missat något eller fått något annat för mig, men om någon vet snälla berätta! Jag blir nästan tokig varje gång jag försöker reda ut det självxD

imoon
2011-08-03 23:56
#27

Har alltid tänkt på varför Ron får ha en råtta?! I brevet som förklarar vad eleverna ska ha med sig står det ju "en uggla, en katt eller en padda", inte sant? Varför får Ron då ha Scabbers?

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

Annons:
Halvdansken
2011-08-04 13:59
#28

#27. Jepp, den har jag också undrat över!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

KohanaArath
2011-08-06 11:13
#29

Någonting som jag funderat över är; Hur kommer det sig att Harry inte kan se testralerna före han ser Diggory dö? Han såg ju sin mamma dö oxå så han borde ju ha sett dem hela tiden anser jag?

MissInAction
2011-08-06 11:43
#30

#29
Precis den frågan har diskuterats här Glad Ta en titt där så kanske det klarnar.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Wand
2011-08-07 00:56
#31

Jag vill veta om Krake stannade kvar på Hogwarts eller om han blev husalf hemma hos Harry och Ginny.
Och så vill jag veta vad som hände med Dursleys, jag hade förväntat mig att man skulle få läsa om när de träffas i slutet också. Med tanke på Dudleys hejdå. <3

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Ranen
2011-10-27 21:31
#32

Katie Bell måste vara ett misstag i filmen. Trolldrycksklassen tars bara av åtta elever och alla går i harrys årskurs och nämns vid namn i boken… Kaite är ett år äldre…

Varför Ron (och Percy) får ha en råtta har jag funderat över… Mitt vättigaste svar är helt enkelt att Weasly´s skrev till Dumbledore och frågade om det var ok.

(Sen så i sista filmen (19år senare) så har dom med lite alla möjliga djur till skolan. Bla. en iller.)

och ja som Sirius säger: Alla gamla trollkarlsfamiljer är släkt med varandra. Det finns helt enkelt för få renblodiga kvar att gifta sig med.

Hoppas detta rede ut lite mer.

Kram

Upp till toppen
Annons: