Annons:
Etikettallmänt
Läst 4386 ggr
Yaeko
4/7/11, 9:39 PM

HP-kurs

Jag ska kanske läsa en högskolekurs i sommar som heter Harry Potter och hans världar. Tyvärr gick ansökningsdatumet ut 15 mars men det kan kanske gå att efteranmäla på något sätt.

Men finns det någon som har läst/läser den här kursen? Om någon har gjort det kan du/ni väl berätta lite om den?

Annons:
Yaeko
4/7/11, 9:41 PM
#1

Här kan ni läsa lite om kursen! Det är Linnéuniversitetet som håller den.

Frida
4/8/11, 9:17 AM
#2

Det brukar gå bra att söka i efterhand också. Jag läste kursen förra året men fick hoppa av av personliga själ. I sommar tänkte jag göra ett nytt försök.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

niare
4/8/11, 11:01 AM
#3

tänkte läsa den och bor ju nära men vet inte glömde nog :P

Frida
4/8/11, 12:45 PM
#4

Kan ju nämnas att det är en distanskurs så allt sker via internet. Det är bara två inlämningsuppgifter som ska göras för att få godkänt. En i början av kursen där man berättar om sig själv och sin relation till Rowlings berättelse. Och sedan är det ett större arbete som ska lämnas in i slutet. Ämnet för det arbetet får man välja själv utifrån all den litteratur som getts som förslag (mycket av det som går som kurslitteratur delas ut i form av PDFfiler, böckerna som det hänvisas till brukar finnas på biblioteket).

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Yaeko
4/8/11, 4:42 PM
#5

#4 Tack för infot! Det låter roligt och inte alltför jobbigt att plugga under sommaren!

Frida
4/9/11, 10:39 AM
#6

#5 Så lite så. Ja att man får välja ämne själv är en bra sak, då blir det lättare att vinkla det mot något man är intresserad av och sådant brukar alltid vara mycket enklare. Men en del av kurslitteraturen kan vara rätt tung eftersom det är en del "litteraturstudietjafs" (hur man ska tolka texter och sådant).

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
KastKatt
4/13/11, 10:47 AM
#7

Hur eftersöker man?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Frida
4/13/11, 1:00 PM
#8

#7 Som vanligt på studera.nu. Men det verkar som att de har stängt igen möjligheten för sen anmälan till just den kursen nu.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[hehlenaaa]
5/22/11, 8:34 PM
#9

Åh, gud så kul! Hoppas att de har kvar den kursen nästa höst också. :)

LaSadie
5/22/11, 9:06 PM
#10

Tycker det är roligt hur vissa universitet och högskolor hoppar på det som är poppis. Det är ju även populärt att läsa om vampyrer och liknande :)

[hehlenaaa]
5/22/11, 9:31 PM
#11

Jag tror inte att jag skulle ha någon som helst nytta av att ha läst en HarryPotterkurs men det hade nog varit riktigt roligt iallafall!

MissInAction
6/15/11, 8:54 PM
#12

Har hört talas om den här kursen för ett år sen tror jag och sen inte hittat infon förrän nu, så det tackar jag för! Glad

Tror inte att jag heller skulle ha jättestor nytta av kursen, trots att jag arbetar som barnskötare för tillfället, men däremot stor glädje Skrattande

Måste komma ihåg att söka nästa år om den finns kvar.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

niare
4/19/12, 1:42 PM
#13

kan bara passa på att säga att jag sökt denna kurs iår, missade förra året

Annons:
KastKatt
4/21/12, 11:18 AM
#14

Missade det detta året :( Får göra det nästa! Måste komma ihåg det bara.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Upp till toppen
Annons: