Annons:
Etikettbok-vs-film
Läst 4061 ggr
[hehlenaaa]
4/3/11, 11:25 PM

Positivt om filmerna?

Har märkt att här snackas det bara negativt om filmerna, vad som saknas, vad som var fel osv.. Men vad tycker ni är kul, positivt, annorlunda på ett bra sätt i filmerna än i böckerna? :)

Annons:
chade
4/4/11, 1:38 PM
#1

Jag tycker inte att det är något fel på filmerna egentligen. Tycker faktiskt att dom är ganska bra, Man förstår storyn rakt igenom även om man inte läst böckerna, vilket är ganska viktigt! Man kanske inte får lika mycket info om vissa viktiga saker, men man måste ju förstå att man inte kan få med ALLT från böckerna till filmerna, Dom hade ju blivit flera timmar långa. Tycker att det är ganska tråkigt att folk klagar och säger att filmerna inte kunde blivit sämre osv. Men det kan dom säkerligen bli. Dom har ju följt böckerna så gott dom kunnat, och har behövt ändrat lite just för att inte filmerna ska bli så sjukt långa. Det är inte det lättaste att göra en tjock bok till en film, och sen ha en viss tidsgräns på filmen, det säger ju sig själv att dom måste ta bort något.

Men annars så är det något jag tycker är roligt, och lite ovant med vad jag föreställt mig ifrån böckerna är att harry är lite smådryg och skämtar ganska så jättemycket om allt. Han är inte riktigt så seriös som jag är van med i böckerna, haha! Så är det i alla fall i halvblodsprinsen filmen :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[hehlenaaa]
4/4/11, 2:07 PM
#2

Haha ja, jag tycker ungefär samma som dig. Men filmerna är ändå en väldigt rättvis filmatisering av böckerna, det enda jag stör mig på är att det tydligen var sååå svårt att fixa Harrys ögon :) Men jag tycker att filmerna ger en bra bild av böckerna, för det är ju tröts allt ändå "bara" film.

LaSadie
4/4/11, 4:15 PM
#3

Jag tycker att skådisarna är så bra i filmerna. Dom har valt bra unga skådisar som gör att det inte känns forcerat och att de bara läser replikerna rakt upp och ner (Tänk: The Last Airbender, kasst skådespeleri)

chade
4/5/11, 2:54 PM
#4

haha tycker att det är lite larvigt att störa sig på ögonen xD Nog för att det är mycket tjat om det, men det finns ju så mycket viktigare saker att störa sig på haha!

då vill jag störa mig på att hans hår inte är så rufsigt och bångstyrigt som det beskrivs i böckerna xD

Små stjärnor lyser också i mörkret.

pebb
4/5/11, 6:32 PM
#5

Jag håller med LaSadie om att skådespelarna är väldigt bra, särskilt Rupert Grint, hela hans gestaltning redan i första filmen och alla miner mm är så himla bra, särskilt med tanke på hur unga de var i början.

Yaeko
4/7/11, 9:28 PM
#6

Jag håller också med om att skådespelarna är väldigt bra, kan faktiskt inte komma på någon som jag inte är nöjd med!

Jag gillar även musiken väldigt mycket!

Annons:
euphoria
4/27/11, 10:48 PM
#7

Jag är en av dem som kan gå igång ordentligt med negativa saker om filmerna när jag får chansen, men i själva verket tycker jag att filmerna i sig är väldigt bra och spännande att se på - framförallt roliga och välgjorda. Jag försöker koppla bort böckerna när ser dem, för då blir jag bara petig ;D

LaSadie
4/27/11, 10:55 PM
#8

Tror att de förväntar sig att man ska ha läst böckerna. Kändes verkligen så med Eclipse, de barade rusade igenom storyn. Så hafsigt gjort och kändes nästintill hopplöst att hänga med om man inte läst böckerna

Upp till toppen
Annons: