Annons:
Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 9932 ggr
LaSadie
4/3/11, 4:41 PM

Presentationstråd!

Eftersom det finns en presentationstråd av värd och Medarbetare så skulle det vara roligt om ni medlemmar vill presentera er lite kort Glad

  • Redigerat 8/17/22, 8:55 AM av Niklas
Annons:
RuiXue
4/9/11, 8:03 PM
#1

Jennie heter jag, är 25 år gammal, 26 i årTungan ute Bor och arbetar i Köpenhamn sedan några år tillbaka. Är hypermobil (möjligtvis EDSare), nyskild och Harry Potter fanSkrattande Vart Harry Potter fan sedan jag såg första filmen 2001! Läser snabbt och gärna. Kan väl böckerna utan och innan vid det här laget Flört

Jennie


[hehlenaaa]
5/23/11, 2:23 PM
#2

Vore kul om ni andra som hänger här också presenterar er! :)

Wand
5/31/11, 9:47 AM
#3

Jag heter Anna Tula-Lina Elisabeth Åkesdotter Pehrsson-Jonsson, mitt tilltalsnamn är Tula-Lina men jag kallas för Tula. 
Bor i Friggesund, 4,4 mil utanför Hudiksvall i Hälsingland. 
Här är det vackert men urtråkigt. 
Jag har en pojkvän, eller ja, numera "fästman" som man brukar (brukade?) säga, och han är min största lycka i livet. 

Jag är en djurfanatiker, jag ÄLSKAR djur. Har tre små gerbilhanar, en hund och 2 chinchillor på väg. Önskar mig en Jersey Cattle och dvärggetter mest av allt, på ett ungefär.

Utöver djur så är det musiken som erövrat mitt hjärta. I min släkt på faderns sida är alla musiker flera generationer bakåt i tiden, så det var väl ganska självklart att jag drogs med i den svängen. Sjunger massor, spelar lite gitarr och ska snart (äntligen!!!!!!!!!!!) börja spela piano. Jag älskar piano, klassiska låtar i piano, pianocovers osv. Piano är det vackraste som finns.

Sedan har jag alltid älskat författarskap och böcker. 

Jag går på Glada Hudikgymnasiet, nästa torsdag har jag gått ut mitt första år och jag skulle inte kunna tänka mig en bättre skola någonstans. GHG har även fått pris för bäst skola i Sverige -09, den ni.
Går självfallet musik här, och jag stormtrivs som sagt!

Efter gymnasiet tänker jag söka in till högskola, ska då söka in till en lärarutbildning och förhoppningsvis bli Svensk- och Engelsklärare i framtiden. Det är mina två absoluta favoritämnen (förutom all musik) i skolan. 

Någon gång i min framtid tänker jag skriva en bok som blir publicerad. Det är mitt största mål i livet. Älskar att skriva, kan skriva i timtal. Mitt enda problem inom detta område är att om jag börjar skriva i någon timme och sedan ska fortsätta någon annan gång så fortsätter jag aldrig igen, utan börjar på nytt. Detta gäller inte bara böcker, utan även låttexter, bilder, skolarbeten osv. 
Jag kan helt enkelt inte avsluta saker. Jag är en påbörjare! 

Jag läste Harry Potter-böckerna för första gången -10 faktiskt. Håller på att läsa dem för andra gången nu. 
Dock då jag var i 10-års ålder så lyssnade jag på ljudböckerna 1-4 och kollade på filmerna, därifrån har mitt Harry Potter-intresse kommit och nu efter att ha läst klart hela bokserien är jag ännu mer fast än jag var förut.

Tycker självfallet att filmerna är rena smörjan jämfört med böckerna, tror inte det finns något litterärt i hela världen som kan slå HP. 

Dock utöver Harry Potter är Han som föddes att möta mörkret aka Vargbröder mina favoritböcker. Har även min första tatuering dedikerad från Wolf Brother-omslaget. 

Här fick ni en ganska lång redogörelse om mig, och ändå har ni inte ens hört hälften.

Enjoy!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Sniff]
6/3/11, 7:08 PM
#4

Visst måste vi väl vara fler medlemmar här? Förvånad

MissInAction
6/16/11, 11:47 PM
#5

Jadå vi finns! Och vad kul det är att läsa presentationer om andra Harry Potter-nördar! Skrattande

Wow, Wand, jag kan inte få in i mitt huvud att du går på gymnasiet. Du skriver som om du vore gammal och vis Flört (komplimang)

Jag då?

Född 1980 i dalarna, via Göteborg har jag hamnat i Uppsala. Mina stora intressen är förutom HP då, hästar och särskilt arabiska fullblod, make up, naturlig hudvård, miljö, foto, filosofi, personlig utveckling, natur, historia, Ryssland, datorspel, hälsa och mat. Tja lite allt möjligt faktiskt.

Är utbildad teknisk säljare men kommer nu jobba som barnskötare ett tag framöver Tungan ute

När HP-böckerna började komma var det sådan hysteri att jag blev anti, och bestämde mig för att inte läsa dem! Så för ett år sedan satte min pojkvän bok nummer 1 i handen på mig och beordrade mig att läsa, för jag skulle "tycka om dem". Ha! Jag älskade dem! Fast från första sidan. Och favoritkaraktären blev direkt Severus Snape. Det liksom klickade på en gång, haha!

Således har jag läst alla böckerna en gång, sträckläste dem. Nu håller jag på och läser om dem men tar det lite mer lugnt, är mellan bok 1 och 2 nu Glad

På bio har jag hunnit se DH1 och ska nu se dels DH1 och DH2 den 13:e Juli och jag är SÅ förväntansfull och samtidigt ledsen för att det kommer att bli så definitivt då. Men ser fram emot att träffa en massa andra HP-fans Kyss

Ska man säga nåt mer? Tja jag har precis som Wand, också författardrömmar. Får se vart livet tar mig, helt enkelt.

Är kluven stadstjej och lantis. Drömmer väl om att ha en liten gård där jag kan vara självförsörjande på mat och ha lite djur, några araber t.ex. Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

WillowsEpona
7/25/11, 9:14 PM
#6

Hmm, jag då? Är nog lätt äldst här fast å andra sidan är man väl inte äldre än man känner sig Oskyldig

Mogen,självsäker kvinna som varit med om en hel del kul, konstiga och ibland skrämmande saker. Mamma, massör, fotograf, healer, friskvårdare och vårdbiträde, Pagan. Kreativ, händig, bestämd, rolig, blyg, tuff….
Älskar Engelska språket, delar av USA, England och Scottland. Shamanism, magi, andlighet, historia.

Bor på landet, nära vatten och skog, passar mig perfekt.

Älskar att vara hemma, kolla på film, lyssna på musik, prata o mysa.
Pyssla med energier…

Vill starta eget. Jobbar deltid i hemtjänsten, passar mig bra vill ju inte vara borta heltid från hem o barn! Jobbar för att leva inte tvärt om. Är lika van vid att träna unghästar (tama som vilda), jaga boskap med lasso som att jobba på börsen som att servera kaffe eller sälja annonser.

Ja jusst det, stor fan av J.K Rowling!!!

JAAAAA av Harry Potter me såklart! Cool

Kram ni fina.

Annons:
Wand
7/25/11, 9:19 PM
#7

#5 Haha, tack! Oskyldig

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

WillowsEpona
7/25/11, 9:19 PM
#8

Haha, så glömde jag berätta HUR gammal….Tyst

OK!

Big 40! Förvånad

MissInAction
7/26/11, 9:38 PM
#9

#6
Åh varför känner jag inte dig?? Du verkar vara allt som jag är eller vill vara Skrattande hihi..


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

WillowsEpona
7/27/11, 11:18 PM
#10

Haha, å va du e söt, tack fina du! Jag har det verkligen bra, du får komma o hälsa på ngn dag! =D

KRAM

MissInAction
7/28/11, 11:51 PM
#11

Haha, ja det kanske jag görSkrattande Kram kram!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

WillowsEpona
7/29/11, 12:46 PM
#12

Skulle va jättekul!!!Glad

Eurore
7/31/11, 1:04 AM
#13

Jag är Sjutton och bor i Sveriges storstad! Börjar andra året på Berga Naturbruksgymnasium i höst. Förutom Harry Potter så älskar jag Tv-spel (xbox), Star wars och hästar. haha
Min syrra läste första boken för mig när den kom ut och efter det blev jag besatt. ;)

Det är väldigt sent nu och jag är as seg så jag kommer inte på mer att skriva, men undrar ni över något så är det bara att fråga!:D

Annons:
[pienkvlieendekoei]
8/5/11, 6:22 PM
#14

Jag heter Viktoria, är född 1998, i oktober, så jag ska fylla 13 om två månader lite drygt. Jag är väldigt intresserad av foto och design. Förutom det så läser jag nästan bara Harry Potter böckerna, om och om igen hehe. Jag älskar dem eftersom Rowling beskriver så bra och har med många detaljer.

Loveradio
9/24/11, 1:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Kanske borde ta och presentera mig! :)

Jag heter Sara, är 19 år och bor i Umeå där jag också föddes. Har flyttat omkring ganska mycket under min uppväxt. Bott i Kanada i 2 år och sen i Japan i 1 år. Har bott i Linköping den största delen av mitt liv, och också några år utanför Linköping på landet.

ÄLSKAR djur. Har alltid drömt om en hund, men mina föräldrar har alltid varit emot det. Så det blev först nu i somras, då jag flyttade till egen lägenhet som jag köpte mig en Boxervalp vid namn Valentin (Valle) som är världens finaste. Nu är han 6 månader. Har haft hamstrar och marsvin när jag var mindre, och också en katt som nu är 8 år och bor hos min faster.

Går sista året på gymnasiet, läser Djurvård med hundinriktning på ett naturbruksgymnasium. I framtiden vill jag gärna jobba med hund som yrke. Kanske som hundförare i tullverket.

Harry Potter är jag ett stort fan av (lite i smyg haha).  Och det har jag varit mer eller mindre ända sen jag läste första boken och såg första filmen. Är verkligen fascinerad över vad J.K Rowling har skapat, vilken fantastisk magi-värld och det är helt otroligt vilken fokus hon lägger ner i varje liten detalj… Det är helt otroligt! Sen första filmen har jag varit förälskad i Snape ;) tycker han är riktigt het haha.

Och för att få dit nån slags slutkläm på det hela… J.K Rowling är ett GENI!

(bifogar en bild på min boxer vid 10 veckors ålder)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

KastKatt
1/10/12, 9:45 PM
#16

Tjenixen.

Jag heter Michelle, 20 år gammal och bor i hålan Borås.

Jag är intresserad av Body mods, och har 5 tatueringar (bland annat Hogwartsvapnet på vaden) och har nu 7 stycken piercingar men har haft 10, (alla utom en i anisktet).

Jag är vegetarian, och håller på med djurrätt och virkar mycket, driver också en blogg som handlar just om virkning, djurrätt och människofrågor. Titta gärna in här.

Jag läser enormt mycket och har gjort det sedan jag kunnat läsa, Harry Potter är absolut inte ett undantag. Jag har läst dem både på svenska och på engleska och samlar dessutom på Harry Potter-prylar.

Ja, vad kan man mer säga? Jag är ganska bitter och nervös, vilket kanske kan vara en konstig blandning. Och om jag låter barsk här så är det bara för att jag inte tänkte på hur jag skriver ibland.

Ja, det var väl allt? :)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

ChristineL
1/16/12, 11:08 AM
#17

Jag heter Christine, av årgång 1984. Kommer ursprungligen från Örebro men flyttade med min sambo och två katter till Göteborg för drygt två år sedan och i höstas köpte vi hus i Lerum. Nu har vi tre katter och jobbar på att utöka även den tvåbenta familjen.

Jag fastnade för Harry Potter väldigt tidigt, redan innan jag hade nån aning om att det skulle komma fler än en bok. Jag blev förtrollad ;) Efter det rullade det på helt enkelt, bok efter bok, film efter film slukades :)

Böcker och film är för övrigt ett stort intresse, jag läsar allt av Rowling (såklart), Marian Keyes och Dan Brown. Och jag älskar verkligehetsbaserade böcker/memoarer/självbiografier. Ser allt av Tim Burton och Quentin Tarantino.

Fem tatueringar fyller min kropp, plus en halvsleave (heltäckande från axel till armbåge), och även jag har en HP-relaterad, en fenix över midjan/revbenen, samma fenix som pryder omslaget till Ootp ;)

Ja, det var väl det :)

Yen-Chan
2/8/12, 6:28 PM
#18

Hej!
Jag är alldeles ny här på "Ifokus" och när jag såg er Harry Potter grupp tänkte jag att här måste jag gå med! Skrattande

Jag är 16år och bor i Göteborg, Minns när jag såg första Harry Potter filmen på bio ^_^
Har sett alla filmer som kommit ut, och även läst böckerna.
Hoppas ett Harry Potter Fan som jag får plats här med er! :3

(Undrar ni något om mig så fråga!) ;D

Sajtvärd SydKorea Ifokus

LaSadie
6/3/12, 6:10 PM
#19

Någon mer som kanske vill presentera sig :)?

[Joar]
7/4/12, 7:14 PM
#20

Joar heter jag. Jag älskar böckerna och köpte första boken när den hade premiär på svenska. Ibland köpte jag den engelska boken för att jag inte orkade vänta på den svenska översättningen.

Nu har jag bara de engelska böckerna i signatur edition.

Vad mer skall jag berätta? Jag bor på Åland men är från Sverige. Jag har nyligen kommit ut och berättar att jag är en transkille (ftm).

Annons:
LaSadie
7/4/12, 7:27 PM
#21

Välkommen till alla som har skrivit här och till alla andra som är medlemmar på sidan =)

[NinaCrown]
1/1/13, 11:56 PM
#22

Nina heter jag, och jag har varit nästan för förtjust i Harry Potter sen jag fick min första bok strax innan första filmen Glad Jag är ursprungligen ifrån Stockholm men bor sen tre år tillbaka i Västerås. Jag är en Ravenclaw, har asperger samt söker praktikplats för att arbetsträna.

Jag är väldigt duktig på att glorifiera karaktärer jag gillar, älskar HP-skämt och läser fanfic. Mina favoritkaraktärer är Snape, McGonagall, Draco och Hermione och favoritboken är nog Halvblodsprinsen.

För närvarande läser jag om böckerna (…igen…) men denna gången på engelska, vilket är första gången för mig! Jag har även införskaffat några psykologiböcker kring HP-världen som jag tänkte läsa när jag är klar med de engelska Skrattande

Jag anser mig vara ganska öppen för olika synvinklar i HP och än så länge finns det bara tre ships som jag stött på som jag bara inte kunnat förstå ^^'' Dessa är Snape/Bill, Hagrid/Mrs Norris och Mad-Eye/Snape.

Mina intressen utanför Harry Potter-världen är främst djur (har två katter och tre undulater men ska införskaffa Kinesiska Vaktlar längre fram på året med), psykologi, pyssel och läsning av andra bokserier.

Min stora önskan just nu är att ha en life-size-bild på Alan Rickman som Snape som ska stå i mitt vardagsrum (ni vet, sådana där bilder på kartong som brukar finnas på biografer) samt att lära mig ha tålamod nog att göra brygder på pottermore ^^''

TheGeneralIdea
2/11/13, 2:14 PM
#23

Jag har visst glömt att presentera mig!

Petra heter jag, studerar sista året på gymnasiet, IB. Jag flyttade hemifrån för ett år sedan och bor nu i en etta med mig hamster Ylle. Harry Potter har jag tyckt om ända sedan jag var barn, det är den enda fandomen jag skulle säga att jag tillhör. Om jag skulle sorteras in i ett elevhem på Hogwarts skulle det troligtvis bli Ravenclaw då jag värderar kunskap och visdom väldigt högt. Förutom HP är jag väldigt intresserad av film och konst.

Linneaundulat
2/22/13, 10:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Hej jag är Linnea och jag är 13 år. Jag bor med mina djur och min familj, i en by vid havet. Jag har två marsvin och en undulat, och några fiskar. Jag hade även innan en katt och en kanin.

Jag älskar HP-böckerna, och jag såg faktiskt filmen före jag läste första boken, fast då tittade jag knappt alls eftersom trodde filmen skulle vara läskig ;P

Jag skriver gärna fanfictions av böcker jag tyckt om, mest HP då alltså.

Övriga böcker som jag tyckt om som också är åt "Fantasy-hållet" är:

-Oksa Pollock- böckerna

-Trolldomens tre skrifter (Den sista har inte kommit ut än)

Ja det var väl det mesta, från mig. Fråga om det är något ni undrar över ;)

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

Yelly Bean
5/31/13, 6:42 PM
#25

Puttar denna lite, eftersom det kommit en del nya medlemmar på sistone. 🙂 Inget måste, men vore kul om ni ville presentera er lite kort (eller långt)! 😎

[GalleonFang6126]
7/28/13, 8:21 AM
#26

Hej! Jag heter My och är från Jönköping, jag är 18 år och ska börja mitt sista år på Per Brahegymnasiet inriktning estet dans.

Jag lärde mig läsa med hjälp av Harry Potter och de vises sten när jag  var fem år, och sedan dess har jag älskat Harry Potter

Jag har alla böcker på svenska och engelska + Tales of Beetle the bard, Magic beasts and where to find them, Quidditch through the ages och Harry Potter film wizardry. Samt att jag har köpt en timeturner haha så jag är löjligt glad över den.

Min favoritbok är Harry Potter och fenixorden, och min favoritfilm är Harry Potter och fången från Azkaban.

Förutom Harry Potter älskar jag djur, (men för tillfället har jag "bara" min egna lilla snart treåriga blandrashund Milow) historia, (jag planerar att plugga vidare på historikerprogrammet i Uppsala) naturen, det övernaturliga och tatueringar.

Jag har varit med om att "se" andar sedan jag var liten.

Just nu har jag bara en tatuering vilket är ett tassavtryck från min hund under vänster nyckelben nära hjärtat :)

[Kavring]
8/14/13, 11:55 PM
#27

Mitt namn är Anna, 22 år.

Jag bor i Uppsala, och älskar djur. Främst hundar och katter. Jag äger 3 katter själv, och har börjat intressera mig för utställningar.

Jag blev intresserad av Harry Potter när jag läste första boken då den kom ut i Sverige 1999. När jag fyllde 12 slutade jag hoppas på att mitt antagningsbrev skulle komma med ugglepost.

Jag är inget fan av filmerna, för mig är det bara böckerna som gäller. Anledningen till det är att filmerna hoppar över för  mycket - ja, det är ett nödvändigt ont, men jag gillar det inte.

Just nu vill jag gärna hitta folk att läsa första boken med, och att diskutera den parallellt med läsningen. Är du intresserad? Hör av dig till mig i ett PM! 😃

Hälsningar,

Kavring

Annons:
Sommarek
9/4/13, 8:57 PM
#28

Man kanske skulle skriva något här också, nu när jag lagt näsan i blöt på andra ställen…  ;)

Jag kan väl summeras som bland annat bokmal, språknörd, djurälskare, musikälskare, halv-goth, halv-vegetarian och trädkramare. Och så är jag faktiskt häxa på riktigt också.  :)

Till det viktiga, då: Född samma år som Harry, gift med en som är född samma år som Snape (en tillfällighet som jag tycker passar alldeles utmärkt! 🤓), blir alltid placerad i Slytherin och, tja, gissa min favoritkaraktär…  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

inthegame
9/8/13, 8:16 PM
#29

Jag är nog yngst känns det som😊
Jag heter Clara och är 12 år. Jag har sträckläst Harry Potter när jag var 11 och håller på igen. Jag är på 5 boken🙂
Annars sträckläste jag Vargbröder när jag var 7 år och Hungerspelen/ The Hungergames 2 ggr när jag var 11 och 12😉
Mina intressen är Harry Potter och att läsa över huvud taget:) Jag har också dansat i 6,5 år och ridit islandshäst i 3,5 år;) Så dansa och rida är också roligt! Jag är medlem på Dvärghamster iFokus, Akvariskt iFokus, Islandshäst iFokus och Harry Potter iFokus såklart😉
Djur är en stor del av mitt liv. Jag har 2 underbara dvärghamstrar och 2 akvarium. Ett 54 liter sällskap och ett 10 liter med yngel och räkor. Vi planerar att skaffa katt om ett år eller så❤️
Favoritkarraktären i Harry Potter är Hermione Granger:)
På elevhemstestet hamnar jag i Hufflepuff:) 
Ja det var lite om mig:)

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

Yelly Bean
9/8/13, 8:18 PM
#30

Välkomna hit alla nya! 🌺

hermione9
11/3/13, 10:34 AM
#31

Hej jag heter Emma och är 12 år. Jag är ett stort Harry Potter fan och har läst alla böcker och sett alla filmer. Men jag får fortfarande inte nog av dem. hehe… Jag gillar djur host… host… (älskar) och jag gillar att pyssla och måla. Jag kommer inte på så mycket att skriva om men jag kanske gör det lite senare. Hej så länge! 😃

MVH/ The MLP/HP/W/Movie/cry - loving foll!!!!!Storgråter (I can't believe its the end)!!!!!

Mr Raja
12/10/13, 2:15 PM
#32

Hej. Jag heter Lene och är 52 år. Är jag äldst här just nu då kanske? ;-)
Att jag hittade hit beror på att jag letar efter en mall att göra den röda peronggskylten för Hogwarts Express 9 3/4 som jag tänkte hänga på en tegelstenstapet…

Jag har varit förtjust i Harry Potterserien sen den kom tror jag. Är förtjust i den här sortens litteratur överlag.
Visst har jag koll på ganska mycket men jag måste för det mesta tänka efter innan jag minns detaljerna. Fast jag gissar att det beror på mitt allmänt dåliga minne, inte att jag inte vet. Jag har läst alla böckerna flera gånger men äger dem inte. Jag har heller inte läst de övriga böckerna av Rowlings, dem hon skrivit under pseudonym.
DÄREMOT äger jag alla ljudböcker på svenska OCH engelska.Dem lyssnar jag på några gånger per år. Och givetvis har jag alla filmerna på dvd. Som de flesta potterfans gissar jag att jag kan se filmerna lite då och då utan att behöva se dem i följd. Jag gissar att jag ser om dem ungefär 10-15 gånger om året. En del ser jag oftare.

Jag byter textspråk ibland eftersom jag tycker det är roligt, men undviker att lyssna på dem på nåt annat språk än engelska. Dvdfilmernas undertexter går tyvärr inte att få på norska på mer än några stycken av de sista upptäckte jag. Besvikelse!
Varför? Jo. Efter att ha gjort en fånig NORSK facebooktest där jag bara fick 73 av 97 rätt blev jag väldigt nyfiken på den norska versionen av Harry Potter eftersom de översatt det mesta bokstavligen. Albus Humlesnurr känns ju logiskt men att Mrs Norris fick bli Fru Hansen, det var sånt som drog ner poängen. Så jag ska försöka få tag på en norskljudboksversion också. En sån fantastisk berättelse kan man inte få i nog många direktöversättningar som inte är alltför svåra att förstå tycker jag :-)

Den trollformel jag känner att jag skulle ha mest nytta av dagligen är Wingardium Leviosa. Jag hemligt förälskad i filmkaraktären Severus Snape, han är så himla snygg! (Vadå gammal gubbe? Jag är ju en tant!) Det som också är så praktiskt med att ha katt tycker jag, är att de håller dementor-fritt och jag skulle vilja komma över mamma Mollys stickade (eller om det är virkade kofta, jag kan inte sånt) - den med de vida armarna ni vet. En varelse jag tycker det är tråkigt att man inte får lära känna mer i filmerna är husalfen Krake, det är nästan så att hjärtat brister när han berättar om sin sista resa med sin forna herre  Regulus Black.

Det var nog allt.

:-)

(No dragons were harmed in the writing of this presentation)

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Yelly Bean
12/10/13, 3:23 PM
#33

Mr Raja, hej hej! Välkommen! 🌺 
Himla roligt med olika åldrar här inne. Älskar din idé om att göra perong 9 3/4-skylten 🥳 och vad roligt att du läst dem på norska också, det är det nog inte alla som gjort. 😉 Mrs Hanssen, det var nog det roligaste på länge! Haha 😃

Gerbilles
2/2/14, 7:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Jag kan ju lika gärna presentera mig här, trots att jag inte skriver så ofta utan mest smyger omkring. 😇🤫

I alla fall, jag heter då Agnes, är 14 år (fyller 15 i sommar) och har alltid haft ett stort intresse för djur. Har fastnat speciellt för gerbiler och har just nu tre stycken små krabater, Cola, Harry och Dobby. Planerar dock att köpa två till i vår/sommar om jag hittar några trevliga killar. 😃

Gillar att rita väldigt mycket, och att fotografera ligger mig också varmt om hjärtat! Annars så gillar jag lite allt möjligt såsom pokémon, marängsmet, raggsockor, stickade tröjor, saker med ugglor på och pocketböcker. Blir titt som tät kär i alla möjliga karaktärer från antingen filmer (även tecknade/animerade) eller böcker. ^^

Sen har vi ju det där med Harry Potter, hehe. Såg först filmerna och när jag var 12 år började jag läsa böckerna, på grund av att min mamma tjatade om hur bra dom var. Har väl alltid gillat det, men det var först när jag började läsa böckerna jag blev riktigt besatt (förstod då varför hon hade tjatat så länge, nu gör jag det på mina kompisar haha)! Det är ju trots allt så många detaljer man missade i filmerna, tyvärr. Gillar förutom Harry Potter också Hungerspelen, Sagan om ringen och tv-serien Sherlock. 😍

Oj, vad långt det blev, jag kan visst babbla på i all evighet. Så avslutar nu med en bild på min fina lilla Dobby. ❤️

Annons:
Mr Raja
2/2/14, 7:56 PM
#35

#34 Välkommen hit och vilken söt Dobby :-)

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Gerbilles
2/3/14, 5:58 PM
#36

#35 Tack, och Dobby tackar också! 😃

Ljusa
3/12/14, 6:34 PM
#37

Tror inte jag har presenterat mig, så jag gör det nu. bättre sent en aldrig :D Jag är född 00 och fyller år den 21 maj. Bor i skokloster med mamma pappa och två yngre syskon. Mina föreldrar läste Harry Potter för mig när jag var 4 till 5 år, ja det tog ett tag. Efter det har jag sätt alla filmer och sedan jag var ca 6-7 år har jag läst böckerna typ 100 gånger :p. Slog över från svenska till engelska hp när jag var i 11 årsåldern. Favorit karaktärerna är Luna Lovegood och Neville Longbottom. Jag skulle gå i ravenclaw om jag gick på Hogwarts. Skulle gärna byta lite elevhemsfärger eftersom jag är sjukt kär i gul

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Ljusa
3/12/14, 6:35 PM
#38

Tror inte jag har presenterat mig, så jag gör det nu. bättre sent en aldrig :D Jag är född 00 och fyller år den 21 maj. Bor i skokloster med mamma pappa och två yngre syskon. Mina föreldrar läste Harry Potter för mig när jag var 4 till 5 år, ja det tog ett tag. Efter det har jag sätt alla filmer och sedan jag var ca 6-7 år har jag läst böckerna typ 100 gånger :p. Slog över från svenska till engelska hp när jag var i 11 årsåldern. Favorit karaktärerna är Luna Lovegood och Neville Longbottom. Jag skulle gå i ravenclaw om jag gick på Hogwarts. Skulle gärna byta lite elevhemsfärger eftersom jag är sjukt kär i gul

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Ljusa
3/12/14, 6:35 PM
#39

Tror inte jag har presenterat mig, så jag gör det nu. bättre sent en aldrig :D Jag är född 00 och fyller år den 21 maj. Bor i skokloster med mamma pappa och två yngre syskon. Mina föreldrar läste Harry Potter för mig när jag var 4 till 5 år, ja det tog ett tag. Efter det har jag sätt alla filmer och sedan jag var ca 6-7 år har jag läst böckerna typ 100 gånger :p. Slog över från svenska till engelska hp när jag var i 11 årsåldern. Favorit karaktärerna är Luna Lovegood och Neville Longbottom. Jag skulle gå i ravenclaw om jag gick på Hogwarts. Skulle gärna byta lite elevhemsfärger eftersom jag är sjukt kär i gul

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Ljusa
3/12/14, 6:36 PM
#40

Tror inte jag har presenterat mig, så jag gör det nu. bättre sent en aldrig :D Jag är född 00 och fyller år den 21 maj. Bor i skokloster med mamma pappa och två yngre syskon. Mina föreldrar läste Harry Potter för mig när jag var 4 till 5 år, ja det tog ett tag. Efter det har jag sätt alla filmer och sedan jag var ca 6-7 år har jag läst böckerna typ 100 gånger :p. Slog över från svenska till engelska hp när jag var i 11 årsåldern. Favorit karaktärerna är Luna Lovegood och Neville Longbottom. Jag skulle gå i ravenclaw om jag gick på Hogwarts. Skulle gärna byta lite elevhemsfärger eftersom jag är sjukt kär i gul

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Ljusa
3/12/14, 6:37 PM
#41

Förutom Harry Potter älskar jag att läsa, just nu historiska grejor. Både historiska romaner och rena faktaböcker älskar hela serien om utvandrarna och boken sofies världe! Jag verkar dessutom ha lätt för att nörda in mig i saker. Kan tex hela periodiska systemet och har två böcker om det. Förutom det har jag lärt mig 58 decimaler i pi, och ja, jag vet hur mycket användning jag kommer få för det i livet!! Skriver mycket på fritiden, både hp fan fictions och helt egna grejor, mycket noveller. Det längsta jag har skrivit är väll på cirka 300 sidor. Älskar skolan! Bästa ämnena är historia, geografi, biologi, kemi, fysik, matematik, svenska och ibland engelska (när vi får skriva långa berättelser och inte bara små sagor på typ 10 meningar :p) jag har absolut ingen koll på stavning, när jag skriver mina arbeten i skolan googlar jag alla ord, programmet vi skriver saker på har usel stavningskontroll vilket gör att allt tar mycket längre tid för mig. Hat dessutom en rejäl prestations ångest och har alltid varit rädd för att göra fel (kommer ihåg när jag som sexåring höll på att börjar gråta för att jag svarade fel på en fråga) att vi nu får betyg gör inte saken bättre, även om det är kul. kanske därför jag dras till Harry potters fantastiska värld? verklighetsflykt på hög nivå. Är även en riktig drömmare och brukar gå långa promenader och fantiserade, särskilt om Hogwarts. Lyckas värkligen tänka mig att jag går där och sedan börjar jag gråta för att jag är 14 och inte fått ett brev en xD Jag tränar mycket på fritiden. 6 gånger i veckan på ett ställe som heter träningshuet, där kör jag core, boxning, steppen och tabata. Springer även 3 gånger i veckan, jag satsar framför allt på 1 mil. Jag känner hur det här mer och mer börjar likna en självbiografi, detta blev en låååång presentation men ni som årkade fortsätta läsa vet åtminstone vem jag är nu ;)

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Annons:
Ljusa
3/12/14, 6:38 PM
#42

Ursäkta att min presentation kom i två delar men det gick inte att posta allt samtidigt, hursomhelst är det kanske bra så folk får andas lite mellan ;)

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Yelly Bean
3/13/14, 7:12 AM
#43

Ja du har ju varit här ett tag nu, men välkommen ändå! 😛 Det är ju hur som helst kul att veta lite mer om folk man "umgås" med. 🙂

Ljusa
3/13/14, 4:03 PM
#44

#43 ja visst är det kul att läsa om allas intressen, förutom det gemensamma. Man är ju lite som en stor familj. Känns som man känner alla här, men det blir många överraskningar när man läser presentations tråden :)

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

[DenFallnaÄngeln]
4/16/14, 7:33 PM
#45

Finns inte mycket att berätta om mig förutom att jag heter Emma och är 23 år gammal och bor för närvarande i en byhåla i Dalarna :P

Är ett stort Harry Potter fan sen jag var 9 år då min morsan började läsa Harry Potter och De Vises Sten för mig och min yngre bror. När jag blev tillräckligt gammal att läsa själv så köpte (och ibland fick i jul/födelsedag-present) jag en bok så fort dom kom ut!

Nu har jag alla 7 böcker, sett alla 8 filmer flera gånger, har även Harry's trollstav, Hogwartsbrevet och lite mer grejer som jag köpte i en SF-bokhandel för 2 år sedan i Stockholm, Chamber of Secrets & The Goblet of Fire på Gamecube (Nonstalgi!!), Deathly Hallows Part 1 på xbox360!

förutom mitt fortsatta intresse i Harry Potter så älskar jag att promenera, lyssna på musik, prata och umgås med min älskade pojkvän som också turligt nog gillar Harry Potter serien! :)

Yelly Bean
4/16/14, 9:59 PM
#46

#45 Välkommen hit! 🙂🌺

looonyuchiha
4/21/14, 1:03 AM
#47

Jag heter Emelie och jag är född 1998 i skellefteå. Jag har varit ett potterhead i tre år nu, jag såg första filmen när jag var nio men var sen för feg(^^) för att fortsätta se men kom igen och vart ett stort fan och fangirlar ungefär hela tiden på dygnet.

Förutom Hp intresset är jag väldigt intreserad i Japan,Anime,manga mm. Jag älskar att läsa och gör det hela tiden och har läst böckerna för många gånger så jag inte kan nämna det numret^^

Har få Hpvänner och är helt omringad av mugglare. Jag är väldigt flygande i hjärnan och dagdrömmer väldigt mycket och skriver även en fanfiction även om jag inte låter NÅN läsa den. Jag är den ända stora nörden i skolan men jag är glad ändå

Ja jag älskar djur, godis och cosplay och ebay som jag är galen i och kollar på hela tiden!

Har ett instagram konto med hp och är med i pottermore och massa med

Ja det var välj det mesta med mig^^

Tessan01
6/28/14, 11:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Märkte tråden först nu *förvånad* dags att presentera mig nu ^^ Jag är en tjej på 13 år som bor på Gotland. Jag är född och uppvuxen i Finland. För två år sen flyttade vi till Gotland. Jag älskar djur ;) just nu har vi dock inte nåt djur här hemma då för ca 1 månad sedan dog min hamster Tofu. Fast kommer nog en till i augusti. Mina hobbyer som jag har är nog mest läsa, rida, ibland innebandy, och ja, sen djur och natur och såklart HP :D Ja, sen vet jag inte va jag ska skriva så fråga gärna om du undrar nåt ( bifogar ett kollage ( stavning?) på min hamster )

Annons:
Mr Raja
11/6/14, 8:01 PM
#49

Läste igenom tråden nu igen - vad roligt att det 'är så spridda åldrar. Välkomna alla nya säger jag också som är in här ibland och läser vad ni har för er.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

LottaV
11/7/14, 12:35 PM
#50

Jag är ung kvinna på 26 höstar som har många intressen blandanat spel (Sims och pokemon), film (Harry Potter och Winx Club) och böcker (Harry Potter och Sagan om isfolket).

Ett gott skratt förlänger livet

kokoskakan02
11/7/14, 6:02 PM
#51

jag är 12 år 6 månader 7 dagar och 3 och en halv timma i skrivande stund.(perfektionist). Sträckläste böckerna på en sommar när jag var 8. På min fritid spelar jag sims och typ, gör vad som helst som har med Harry Potter att göra. Håller nu på att läsa böckerna för fjärde gången, pratar nog liiiite för mycket om Harry Potter med tanke på att mamma vet att jag pratar om det om jag bara säger "filmerna" eller "böckerna".

Weasley
11/18/14, 10:10 PM
#52

Nu kommer jag och puttar upp lite här haha Men jag heter Allis och är 11 år (mini mot alla andra här, haha) och är född i Dalarna och har bott här i samma hus i hela mitt liv. men iallafall, så är jag ett STOOOOORT Harry Potter Fan, och jag kollar på filmerna typ varje dag haha nej men förra veckan såg jag första och andra på måndagen, tredje på tisdagen fjärde på onsdagen o.s.v. Jag har varit i USA, på Universal Studios, ni vet å, där det finns det här Harry Potter grejen. Jag var tyvärr där innan de byggde Kings Cross och Diagongränden färdigt :( men vi ska åka dit igen med hela släkten (inte hela men typ 13 pers) och då kommer vi va där Ofc! Utom Harry Potter gillar jag 50-talet , ääääälskar filmen Grease. Jag älskar att skriva och rita och läsa! Jag är jätteduktig i skolan och har mycket rätt och är allmänt JÄTTEstressad på lektionerna och det blir ofta slarvfel på matten ._. Jag gillar att spela teater!! Jag går inte i nån grupp men jag står på kö till en. På min fritidsgård brukar vi ofta göra teatrar med riktigt manus och allt. En vi håller på att öva till är "Borta bäst men hemma bra" Manus av mig och min kompis, och så har vi 13 roller totalt :) jag älskar att spela musik. Jag har två band, ett som jag har bildar på Popkollo Falun och ett annat på e n Lira I Band grej. Vårat popkollo band heter Inzanes och jag spelade trummor där. Numera spelar jag bas och trummor, hoppar in på synth ibland. Popkollo är iallafall ett kollo där man lär sig att spela musik i ett band, och har skitkul :D på slutet (efter fem dagar med hård träning) så uppträder vi! Utom det så gillar jag att dansa. Dansar på KFUM :) just nu har jag inga bästa vänner, alla hatar typ mig nu utom tre personer känns det som haha. Aa, det var lite om mig :) eller aa.. Lite och lite.. Åh en sak till! Jag är knäpp och inte alls blyg. Jag brukar säga hej och prata med dom stora på högstadiet pch säga knäppa saker och fjanta runt. När jag dricker pepsi blir jag nästan full :0 Och jag skrattar som en åsna haha

Trololololololololololo

Yelly Bean
11/19/14, 7:39 AM
#53

#52 Haha rolig liten biografi! 😛 Du har väl varit här ett tag nu, men sägen välkommen hit ändå. 🙂🌺

Flöffo
12/13/14, 7:43 PM
#54

Jag heter Violetta och jag föddes i Novosibirsk, Ryssland, den 8 september. Jag är 14 år och bor i Västra Götaland ihop med min familj. Jag har en lillebror som är ett år och en hund som är två år. Hunden heter William, men kallas även för Willy eller Flöffo, och är av rasen papillon. 

Jag älskar Harry Potter, såklart. Min favorit karaktär från filmerna är Luna Lovegood men jag gillar även Snape. Jag hör till Ravenclaw vilket jag är så sjukt glad över. 

På fritiden brukar jag i stort sett bara kolla på film/serier, teckna och vara med min hund. Jag brukar även spela piano. 🙂

//Flöffo

Bianca Songcastle
6/9/20, 8:20 PM
#55

Hej! Jag vet att detta inlägg är 6 år gammalt men jag kan skriva en då :D 

Jag heter Moa Wallgren och är 10 år. Föddes i Stockholm 2010. Jag bor tillsammans med mina två lillasystrar, mamma och pappa. Jag älskar djur, ridning och att sjunga. Om 2 år kommer jag börja på en ganska känd musikskola. Jag går på ridning en gång i veckan. Det är bästa dagen i veckan! :D I ridningen gillar jag mest dressyr. Jag har ridit i 3 år. Ca 1-5 gånger i veckan är jag på en djurklubb vi har i Huddinge. Där finns det Marsvin, två raser av kaniner, Getter, får, killingar, höns och åsnor. På fritiden spelar jag ett hästspel: Star Stable Online, där jag är inloggade ungefär varje dag😂 I skolan är jag och min bästis typ bästa i klassen och jag älskar SO och Svenska. Sen älskar jag även Harry Potter! (Varför skulle jag vara på detta forum om jag inte gjorde det? xD) Min favoritkaraktär är Ginny Weasley. Sen gillar jag även Dombeldore och Harry. Ett lejon här! 

Kram Moa❤️

✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨

Annons:
Upp till toppen
Annons: