07. Spoilers

Teddy Lupin *spoilers*

2011-03-23 11:36 #0 av: KastKatt

Det kan vara spoilers här om du inte läst alla böckerna!

Nu är det till något jag stör mig väldigt på:

Vi känner alla till att Sirius vill ha Harry boende hos sig, men att det inte går p.g.a att han är sedd som en brottsling osv, men där gör han ändå klart att är man gudfar så SKA man ta hand om sitt gudbarn mo det händer något med barnets föräldrar.

Hur är det då med Teddy Lupin? "Han är på middag så ofta så att det nästan är så att han bor hos oss" säger något av barnen/Harry potter i prologen. Vart bor han då?

Samt, Tonks och Remus är oroliga hur det skulel gå för Teddy eftersom Remus är en varulv, hur är det med Teddy? Jag var jätte spänd på att få veta om han är det eller inte. Vad tror ni? Han kanske bara gilalr sitt kött rått eller?

Anmäl
2011-03-23 14:23 #1 av: chade

Men Teddy lär väl ha blivit så gammal att han möjligt vis har flyttat hemmifrån. han föddes ju i sista  boken, och sista kapitlet är ''19 år senare'' var det inte så? eller var det mindre till och med? Jag var också lite förbryllad över det.. men nu när jag började tänka efter så borde det väl vara så? hmm..

Med tanke på att hon inte tog upp det i slutet så borde det ju möjligtvis vara så att han inte fick några ''bieffekter'' av att ha lupin som pappa. Eller så blev han som bill, som du säger.. bara gillar sitt kött lite råare, haha, nej jag vet inte!

Det var bra och tänkvärda frågor! vi kanske ska skriva ett brev till Rowling och fråga ;)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Anmäl
2011-03-23 14:28 #2 av: chade

och det med sirius och harry.. harry måste ju bo hos dursleys för att få det skyddet mot voldemort.. Det bryts ju den dagen harry inte kan kalla deras hem, sitt hem eller när han fyller myndig.

Så om han hade flyttat till sirius så hade inte hans mammas skydd funkat längre på grund av att petunia och lilly harblodsband med varandra. därför finns skyddet hos dom!

Anmäl
2011-03-23 14:37 #4 av: chade

men gaah.. trodde inte första inlägget om harry och sirius kom med föratt det blev error -.- ni kan ta bort en av ''förlaringarna''. tack!

Anmäl
2011-03-23 19:16 #5 av: [Gretchi]

Läste på http://sv.harrypotter.wikia.com/wiki/Harry_Potter_och_d%C3%B6dsrelikerna att Teddy inte blev varulv. Har för mig att jag hört/läst någonstans att han bodde hos Tonks föräldrar. :P

Anmäl
2011-03-23 21:25 #6 av: KastKatt

Chade och Gretchi.

Jag tror mer på det som Gretchi skriver att han bor hos Tonks mamma (hennes pappa är väl död?) Än att han har flyttat hemmifrån.

Jo jag vet varför Harry bor hos Dursleys, men jag bara tog det som ett exempel.

Oh tack, kul att läsa saker som Rowling kommit ut med efter, även om jag tycker prologen är lite fånig.

Anmäl
2011-03-24 22:59 #7 av: Halvdansken

"... säger något av barnen/Harry potter i prologen". Pro betyder 'före'. Epilog är korrekt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2011-03-26 02:24 #8 av: Glimfeather

Men säger inte Lupin, när han kommer till shell cottage för att fira, att Teddy är helt normal?

Anmäl
2011-03-28 08:37 #9 av: KastKatt

#7 Jag skrev fel där ja, men alla förstod ju vilket var huvudsaken.

Gör han det? Säger han inte att "han är normal så vitt de kan se" typ. Alltså att det är för tidigt att avgöra?

Anmäl
2011-03-28 19:18 #10 av: [Ebfotograf]

Teddy är helt normal och kommer inte bli en varulv, ;)

Häls.
Elinore Björkbacke - www.ebfotografi.com, www.neoverona.se
Medarbetare på Australian Shepherd

Anmäl
2011-03-30 19:41 #11 av: pigelina

Är han inte samma sak som Tonks?

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Anmäl
2011-03-30 19:54 #12 av: [Ebfotograf]

#11 - Jo det är han.

Häls.
Elinore Björkbacke - www.ebfotografi.com, www.neoverona.se
Medarbetare på Australian Shepherd

Anmäl
2011-04-03 11:05 #13 av: RuiXue

Det jag läst är att Teddy är som Tonks, men inte någon varulv och att han växte upp hos sin mormor- Tonks mamma.

Jennie

Anmäl
2011-04-06 11:21 #14 av: KastKatt

metamorphagus heter det va?

Anmäl
2011-04-10 15:54 #15 av: TerriZue

#14 Ja, det stämmer. :)

Jag har också hört att han växte upp hos Tonks mamma men att han spenderar väldigt mycket tid hemma hos Harry och Ginny. Och jag är helt säker på att jag läst någonstans att han inte blev varulv (som det visserligen redan står i tråden men i alla fall). :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Anmäl
2011-04-13 10:44 #16 av: KastKatt

#15 Men han borde ändå bo hos Harry och Ginny! Kanske inte första åren (han är ju inte så gammal och Teddy är ju bra en bebis) men när han blivit lite äldre.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.