Annons:
Etikettböckerna
Läst 2786 ggr
[Ebfotograf]
2011-03-22 18:17

The Tales of Beedle The Bard

Hej!

Måste tipsa om att alla måste läsa denna boken! Det är denna boken som är med i Deathly Hallows, och den äger rent ut sagt! :D

Mina favoriter är The Tales Of The Three Brothers och Babbitty Rabbitty And Her Cackling Stump :) Men The Three Brothers kommer på 1:a plats.

Boken går att köpa på SF-BOK

(Lägger detta inlägget som "Böckerna" eftersom det är en del av HP)

Annons:
LaSadie
2011-03-22 18:46
#1

Intressant! Får en känsla av att det är som Silmarillion av Tolkien (boken som är grunden till hela Lord of the Rings). Ett bra tips! Finns den på svenska med eller bara engelska?

[Ebfotograf]
2011-03-22 20:24
#2

Den kommer tyvärr inte översätta till Svenska, det är lite tråkigt då det är en "barn" bok.

LaSadie
2011-03-22 20:27
#3

Synd, men en chans att öva på sin engelska vilket är bra!

[Ebfotograf]
2011-03-22 20:41
#4

Det är det absolut värt, nu när jag bara läser på Engelska så pratar jag helst bara engelska och skriver. Man fastnar i det språk man älskar :) Det är jätte bra att läsa på Engelska då lär man sig språket bättre.

[hehlenaaa]
2011-05-22 21:38
#5

Jag stötte faktiskt på denna bok i veckan- min klasskompis hade med sig den till en lektion och jag blev positivt överraskad när jag fick läsa några sidor från den. Jätteroligt initiativ att verkligen trycka en sådan bok och som sagt- jättebra tillfälle att öva på engelskan! :)

[Sniff]
2011-05-22 22:11
#6

Jag har den boken, men har inte hunnit (orkat?) läsa den än. Men den står i bokhyllan och väntarSkrattande

Annons:
[Ebfotograf]
2011-05-23 12:26
#7

Den har verkligen J.K Rowling i sig, och än en gång den rekommenderas starkt! :D

#5 - Man fastnar direkt, även om sagorna inte är långa så är dom för bra. Det är något J.K har lyckats med väldigt bra.

#6 - Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :D

Upp till toppen
Annons: