Annons:
Etikettböckerna
Läst 6257 ggr
[YlvaP]
2011-03-13 18:00

Vilken del?

Vilken utav delarna gillar ni mest? Jag gillar bok nummer 7 mest.

Annons:
LaSadie
2011-03-13 18:42
#1

Har inte läst alla än, men brukar faktiskt gilla de första böckerna i en serie då allt är nytt och man lär känna karaktärerna. Men kan ändra mig Skrattande

Kaninhopp
2011-03-13 21:14
#2

Alla förutom 4:an! Haha, 4:an är verkligen den dåligaste. Men 7:an är bäst :)

[YlvaP]
2011-03-13 21:15
#3

Ja den var ingen höjdare. Inte filmen heller.

Kaninhopp
2011-03-13 21:17
#4

Nää, 4:de filmen har jag sett 3 gånger tror jag.. Bara för att få mig själv att tycka om den, men varken boken eller filmen har jag blivit förtrollad av.

Ponnykanin
2011-03-14 00:32
#5

Håller verkligen med Ms. Kaninhopp! ;)

#mce_temp_url#

Make pasta, not war.

ceiling8
2011-03-14 18:08
#6

Jaha ja, bara jag som gillar Flammande Bägaren då;) Halvblodsprinsen kommer nog tvåa…Svårt att välja ut en av världens sju bästa böcker!

Annons:
MoaW
2011-03-14 22:56
#7

5an är iaf den sämsta, både boken och filmen Obestämd 2n är min favoritfilm. den sjunde boken var jättebra! men jag tyckte också mycket om dom första.

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

niare
2011-03-25 18:16
#8

jag älskade 3an när den kom och gillar den fortfarande mycket. dock inte som film utan mest som bok

[Ebfotograf]
2011-03-25 19:56
#9

Jag älskar alla både filmerna och böckerna! Men bästa filmen är 7:an på andra plats kommer 5:an som jag bara älskar!

Bästa boken, hmm… Den är svårare, men jag gillar 7:an som jag läser just nu men jag gillar alla grymt mycket! MEN eftersom jag vuxit upp med filmerna så ändrar jag böckerna efter filmen :P Filmerna äger!

bea28
2011-03-28 20:52
#10

Fyran är lätt min favorit, så du är inte helt och hållet ensam, ceiling8 ;) På andra plats kommer nog 7an och 5an. Halvblodsprinsen har jag aldrig riktigt gillat så mycket, den kommer nog sist på min lista om jag måste välja.  Men som någon skrev innan mig, det är svårt att välja den sämsta när alla böcker är såå bra!

Glimfeather
2011-03-28 22:25
#11

Jag tycker nog att de blir bättre och bättre ju längre fram i serien man kommer :) Och alla är bra på olika sätt.

Jag kan längta efter att läsa om en speciell bok, men det är olika :)

Men de två första läser jag inte om lika ofta som de andra. Tycker inte de är lika spännande längre.

Men just nu så ligger nog bok 5 och 7 högst på gilla-listan! Bok 5 blir bättre och bättre för varje gång jag läser den!

När det gäller filmerna så ser jag helst inte om 1-4. 5 tycker jag väldigt mycket om, och 6 är också helt okej :) Del 7, första delen, är helt fantastisk! Jag grät mig igenom halva filmen tror jag!

RuiXue
2011-04-03 11:08
#12

Jag tycker mest om Fången från Azkaban, Halvblodsprinsen och Dödsrelikerna. Tycker minst om Hemligheternas kammare. I filmväg tycker jag De vises sten är den bästa. Från Fången från Azkaban och framåt så ändras filmerna för mycket från böckerna!

Jennie


Izan
2011-04-03 12:43
#13

Mina favoriter är Fenixorden och dödsrelikerna, helt klart! Skrattande

Annons:
[Havsmussla]
2011-04-27 15:15
#14

Min favorit är utan tvekan Fången från Azkaban, tätt följd av De vises sten. :)

Peppe
2011-04-27 15:54
#15

Har väldigt svårt att bestämma mig men får nog säga 4an och framåt, eller 3an gillar jag också. det är så jobbigt att läsa 1 & 2 när man själv vet om så mycket mer än karaktärerna i boken ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

[Jounapä]
2012-01-25 13:52
#16

Jag såg filmerna 1-6 innan jag hade läst böckerna, fattade inte så mycket av 6an så det klarnade upp när jag läste dom ^^ 4an var min favoritfilm, men när jag hade läst boken så tyckte jag den va sååå dålig.. Asså seriöst. Det är den dåligaste filmen faktiskt, dom har ändrat på så mycket och hatar att dom har tagit bort så mycket i labyrinten i slutet, det är ju inte med någonting som är med i boken oO

Kan nog inte välja någon favorit riktigt, alla är bra på sitt sätt, men om jag verkligen mååste välja så tycker jag fången från azkaban, halvblodsprinsen och dödsrelikerna är bäst Glad

(6an för att man får massa minnan och man får reda på så mycket om Voldemort Skrattande tyckte det var jättespännande)

Yelly Bean
2012-01-25 15:11
#17

Min favorit bok är fenixorden! Jag älskar den <3 riktigt tråkigt att de gjorde filmen så dålig. Den är den sämsta av filmerna tycker jag. Efter Fenixorden så kommer nog Halvblodsprinsen och Dödsrelikerna på delad andra plats.
Den filmen som jag gillar mest är Dödsrelikerna del 2 :3

thehalfbloodprincess
2012-05-01 20:41
#18

alltså sjuan, gråter ihjäl mig den sista halvtimmen både av boken och filmen. "the boy who lived, come to die" UHUHUHU dör vad jag älskar Harry Potter alltså. men alla är så himla bra, alla är faktiskt bäst.

Linneaundulat
2012-05-03 19:20
#19

Ahh vad svårt! Jag gillar alla Harry Potter-böckerna Fast om man nu måste välja så blir det Bok 5 (Fenixordern) som jag tyckte var sämst.

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

                              Mvh Linnea

nadilda
2012-05-10 21:01
#20

hihi jag tycker nog mest  om De vises sten, Hemligheternas kammare, Fången från Azkaban, Sen flammande bägaren, Fenixordern, Halvblodsprinsen och Döttsrelikerna, detta gäller både bok och film

Tungan ute

Annons:
BlueBäst
2012-05-20 11:44
#21

Svårt…

Älska ju alla;)

Men 7 är nog bästa filmen

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



kramarange94
2012-05-23 19:11
#22

bok: tycker mest om halvblodsprinsen, eftersom ginny/harry äntligen blir tillsammans där :) hade bara väntat på de genom hela serien! :)

film: blir nog hemligheternas kammare, då jag(min åsikt) tycker att den följer boken bäst, och när den inte gör det så är det ändå så pass bra at det hade kuna vara så ändå :)

sämst film: fången från askaban, då jag bara tycker att allt upprepas i den.

säms bok: fången från azkaban eller flammande bägaren, flammande bägaren blir bätre i slutet men under resten av boken är den bara dryg, tkr jag :(

^jag är oftast inte så arg som jag låter utan ta allt med en nypa salt :)

och kommentera helst inte min stavning/sätt att skriva på, har problem med det, så jag kaninte hjälpa det:(

Faylinn
2012-07-11 21:20
#23

Fången från Azkaban och Halvblodsprinsen är mina favoritböcker!


[bamsen]
2012-07-26 16:59
#24

I bokväg gillar jag nog Fången från Azkaban bäst! Det var min favorit som yngre och det har hållt i sig :)
Filmväg
1. Halvblodsprinsen
2. Fenixorden, Flammande Bägaren
3. Dödsrelikerna 1+2
4. Azkaban
5. De vises sten + Hemligheternas kammare
Vill egentligen inte sätta någon sist, älskar allihopa lika mycket.. Oskyldig

[Sniff]
2012-07-27 22:45
#25

Hm, alla böckerna är ju helt fantastiska men jag tror ändå att jag gillar den sista bäst. Men det är ett svårt val, alla är helt otroliga! Skrattande

Filmerna däremot är inte alls lika bra. De två sista är ganska häftiga, och de tre första tycker jag är rätt okej ocksåGlad

skit.i.de.du
2012-08-16 12:57
#26

Den bästa boken är helt klart dödsrelikerna enligt min åsikt. Tvåa är fenixorden och trea den flammande bägaren. Jag tycker att typ alla filmer är kassa men halvblodsprinsen är rätt okej.Glad

Fördelen med att vara smart är att man kan spela dum. Motsatsen är betydligt svårare.

TerriZue
2012-08-17 15:52
#27

Hel klar Fången Från Azkaban. Den är helt underbar! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Cafesinner
2012-08-30 11:51
#28
Upp till toppen
Annons: