Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 4401 ggr
Peppe
5/17/10, 1:13 AM

antal gånger ni läst böckerna

Detta är ett ämne som för mig är ganska så pinsamt, undviker att prata om det. Jag misstänker att jag har någon form av rekord i att läsa HP böckerna flest gånger Skäms Snälla, någon måste ha läst dom fler gånger!?Tungan ute

Jag slutade räkna antalet gånger när jag kom upp i över 172 totalt Skäms ja ni läste rätt, etthundrastjuttiotvå, och jag har läst alla böcker ett par gånger till sen dess så man får nog lägga till ett tjugotal gånger…. inte räknat med dom gånger jag läst på engelska heller, det skulle bli en fruktansvärd summa…

behöver jag nämna att jag kan böckerna utan och innan, framlänges och baklänger, uppochner om så krävs? Skäms känner mig som ett levande HP-lexikon.

Sååå, någon som är ännu värre än mig?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Annons:
Mareng89
7/7/10, 3:55 PM
#1

Ibland läser inte jag hela böckerna (som jag gjort ett antal ggr redan) utan om jag t.ex. ska sova eller sitter och äter något så kan jag slå upp ett specifikt kapitel som jag så gärna vill läsa. Jag kanske är på humör för Godisbaronen, åskviggen, storstädningen av Grimmilidiplan 12 eller något helt annat.

Nu läser jag dock en kurs som heter "Harry Potter och hans världar" på distans på Linnéuniversitetet i sommar och ska då fokusera på köns- och genusrelationerna i berättelserna. Då ska verkligen varje bok läsas från pärm till pärm för att inte missa något.

Så ska jag säga att jag ungefär läst varje bok 10 ggr, det låter rimligt.

"Var dig själv, alla andra är redan upptagna." O.Wilde

MiniAndMe
7/9/10, 12:07 PM
#2

oooj….

Jag har väll läst alla ca 4 gånger, och 7:an (den enda bok jag har hemma) kanske… 7 gånger? :)

[Wera]
1/13/11, 10:31 PM
#3

Har bara läst genom alla böcker två gånger…
Är ingen person som kan läsa om samma bok hundra gånger hehe.

LaSadie
1/14/11, 12:44 AM
#4

Jag har läst flera böcker flera gånger om Glad Den som jag läst flera gånger om är Syskonkärlek av Katarina von Bredow (kan stava namnet fel). Underbar bok

TerriZue
1/17/11, 2:29 PM
#5

Jag är inte värre än dig Peppe (önskar dock jag hade haft tid att vara det :P) men jag har läst böckerna ett flertal gånger. Tredje boken har jag läst sju gånger och de övriga har jag nog läst fem gånger var. Jag skulle kunna sitta och läsa Harry Potter jämt och ständigt om jag bara hade tid. Jag älskar dem och kan inte tröttna. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
bea28
1/17/11, 8:08 PM
#7

Jag har läst alla minst 3 gånger (fyran har jag läst minst 5) mellan jag var 8 och 16 år :P

Peppe
1/20/11, 6:10 PM
#8

HP vänder jag mig till när jag har för mycket fritid eller bara behöver komma bort ett tag, blir aldrig besviken ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Dilizi
1/20/11, 9:46 PM
#9

Samanlagt har jag läst böckerna 112ggr Glad

/Emilia

MoaL
1/22/11, 5:05 AM
#10

Jag vet inte alls hur många gånger jag har läst HP-böckerna. Oftast läser jag hela böckerna från sida till sida, och vissa gånger hoppar jag litegrann. Men det är måååånga gånger. :P

LaSadie: Jag tycker också om den boken! :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Gretchi]
3/13/11, 12:18 PM
#11

Ingen aning om hur många gånger jag läst böckerna, väldigt många gånger iallafall! :) Typ läst alla en gång per år minst. Gett mig själv läsförbud på hp, hehe, vill inte nöta dom för mycket. (A) ;)

MoaW
3/15/11, 6:36 PM
#12

haha jag har bara läst alla böcker en gång Tungan ute men jag har liksom väldigt lätt att minnas sånt jag läst bokstavligt (nästan fotografiskt minne, men inte riktigt Flört) så när jag läst nånting en gång har jag väldigt svårt för att läsa om. men nu börjar jag längta efter att läsa lite hp! men har massa kurslitteratur som måste läsas först Obestämd

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

[YlvaP]
3/15/11, 6:40 PM
#13

Är det någon som är pinsam så är det väl jag. Jag har bara läst dom en gång var.

Annons:
godisgrisen
3/15/11, 6:45 PM
#14

Åh vi har läst dem massor av gånger men har inte räknat. Men jag har aldrig läst dem tyst för mig själv utan min som och jag har högläst dem. 5an och 7an som är sonens favoritöcker har vi läst flest gånger.

pigelina
3/15/11, 6:57 PM
#15

Har läst 1an och 2an en gång var, 3an och 4an två gånger, och 5an, 6an och 7an 4gånger var (A) Börja läsa dom i häst någongång, haha

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Ponnykanin
3/15/11, 9:12 PM
#16

Jag kan inte läsa samma bok fler än två gånger, då blir jag galen eftersom jag inte tycker att det är så kul att läsa allt igen… Men jag brukar göra som 1#, liksom läsa vad jag känner för att läsa, och om jag ska läsa om helt, då vill jag läsa hela serien igen!

HP <3<3<3<3

#mce_temp_url#

Make pasta, not war.

somace
3/15/11, 10:13 PM
#17

Jag har väl läst varje bok minst 3 gånger. Senast var 1 år sedan då jag plöjde igenom hela serien på ca 2 månader. Då hade det dessutom gått 2 år sen jag öppnade en HP bok och det som fascinerade mig var att magin verkligen fanns kvar. Jag kände ilksa, lycka, irritation, nervositet och rädsla precis som första gången jag läste böckerna. Så det var väldigt roligt tycker jag :)

Cessy
3/18/11, 2:52 PM
#18

Håller just på med 7:an på engelska o just engelska har jag läst bok 1-6 2 ggr o 7:an 3ggr. På svenska ja där har vi läst om föregående böcker innan det var dax för ny bok o komma så bok 1 är läst 6gg, 2 är läst 5 ggr, 3 är läst 4 ggr, o 5 är läst 3ggr, 6 är läst 2 ggr, o så 7 1gång.

Jag brukar inte läsa om böcker på detta sättet, men just som engelska ljudböcker kommer jag nog höra om alla 7 böckerna rätt många gånger framöver genom åren. Det är underbart att stiga in i Harry Potters värld o det är alltid lika trist när de 7 böckerna är slut o världen stängs igen. Att dessutom höra antingen Jim Dale eller Stephen Fry läsa dem skänker dessutom en extra dimension till dessa böckerna. Krister Henriksson ger tyvärr inte ens halva det livet åt böckerna som Jim o Stephen gör.

Peppe
4/14/11, 1:01 PM
#19

jag började läsa Goblet of fire idag igen :D

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

RuiXue
4/14/11, 9:08 PM
#20

Har inte räknat hur många gånger jag läst böckerna, men det är många gånger, både på Svenska och EngelskaSkrattande

Jennie


Annons:
[Ebfotograf]
4/18/11, 10:47 AM
#21

Jag har bara läst varje bok 1 gång, men började läsa HP1 igen för någon vecka sedan men läser den inte ofta. Jag gör så här, jag har köpt HP1 nu och jag får inte fortsätta läsa fören jag har köpt HP2 osv osv ;)

[Havsmussla]
4/19/11, 4:18 PM
#22

Jag har läst bokserien ungefär sexton gånger tror jag. :) Har försökt mig på de engelska böckerna också, men jag har inte orkat ta mig igenom dem.. x')

Yelly Bean
2/26/12, 2:58 PM
#23

Sammalagt har jag läst böckerna 79 gånger tror jag det var. :) Tröttnar inte!

Awit
2/27/12, 3:08 PM
#24

Har läst den sista boken runt 7 gånger, de andra bara en gång. Filmerna har jag sett flera gånger, tycker det är ganska tråkigt att läsa om böcker om jag kan de. Fast det var ett tag sen jag läste alla "från början" så får väl ta och läsa de igen :D Får lägga de på min "att läsa"-lista :)

Mikaela120
2/27/12, 5:32 PM
#25

Är inne på andra varvet med de svenska böckerna och första varvet med de engelska… Är dock en rekativt ny HP-nörd så har inte haft tid att läsa dem 98976567890 ggr. (Flört)

nadilda
2/28/12, 1:57 PM
#26

jag har läst dom 8 gånger vad jag vet sedan har jag säkert läst dom fler gånger men jag kommer jag började läsa dom när jag var 7 är tretton nu :)

kredka
2/28/12, 7:55 PM
#27

hahahah jag äger 2 böcker av varje del - en i originalet på engelska och en på mitt hemspråk :) alltså alla böcker har jag läst minst 2 ggr var  sen så upptäckte jag Harry Potter år 2000 (då första delen utgavs på mitt hemspråk) och kommer tillbaka till böcker ganska regelbundet ;) jag har också en konstig vana att varje gång när en ny bok skulle gå ut och jag visste datum så började jag läsa alla delar om för att vara klar med dem lagom  tills ny delen utgavs så jag hängde med på allt och efter jag har läst nya delen så började jag om med alla böcker för att leta efter whole plots osv ;) ja ja jag vet jag är en sjuk människa ;)

Välkommen till ferretplanet.se :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: