Annons:
Etikettböckerna
Läst 6125 ggr
Tatsja
2011-03-01 09:01

Harry Potter som talbok

Jag har alla böckerna även i talbok. Det kanske vore bra att tala om för en del som har svårt att läsa. Uppläsare är Krister Henriksson.

Han har en underbar röst och lever verkligen in sig i karaktärerna.

Jag och sonen har alla filmer som kommit ut och sonen har även spelen till data.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
LaSadie
2011-03-01 13:45
#1

Min vän sa det med att den som läser upp Harry Potter böckerna var väldigt bra. Jag föredrar fortfarande läsning i bok, men talböcker är bra dom med. Min syster och hennes sambo, som är Holländare, lyssnade på Harry Potter när de bilade från Amsterdam och hem till oss. Det är en två dagars färd Glad

Rita-S
2011-03-01 14:17
#2

Vi lyssnade på Harry Potter bok 1-7 på väg till och från Norge olika vänder. Det har tagit några år att lyssna, väl 8 timmars färd en väg och vi åker inte varje månad för att säga så. Vi lyssnade då på engelska, briliant uppläsare jag inte minns namnet på i farten.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Frida
2011-03-12 12:11
#3

#2 Jim Dale. Jag har talböckerna på engelska och jag vet inte hur många gånger jag har lyssnat igenom dem. Underbart att stänga ute alla trafikljud när jag går till och från skolan och mycket effektivt sätt att göra jobbet lite roligare (jag jobbar helt ensam så då är det trevligt att ha lite trollkarlssällskap).

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Yelly Bean
2012-01-22 12:56
#4

#3 Åh, vilket bra tips! Jag går alltid och längtar tills jag kan läsa igen. Ska byta ut musiken till talböcker! :D

jolinak
2012-01-22 21:04
#5

Jag tycker inte Kristian är så jätte bra… Han har mysig röst men han utalar mycket fel som förstör lite….

Yelly Bean
2012-01-22 21:13
#6

#5 Ja, det tycker jag med. Till exempel så säger han Hermiåne, som det stavas… Har för mig att han sa Hufflepuff på samma sätt. Skitfult xD

Annons:
jolinak
2012-01-22 21:42
#7

Det jag stör mest på är hur han utalar gryffindor han säger typ gryfindor.

Yelly Bean
2012-01-22 22:35
#8

Ja, jag tänkte skriva det, men kom inte på hur jag skulle skriva det. xD Men jag förstår vad du menar.. Skitstörigt.

Paimon
2012-01-23 02:58
#9

Jim Dale läser den amerikanska versionerna av böcker (förstår inte varför dom gjorde två versioner) men den brittiska versionen läses av den underbara Stephen Fry som är en otroligt underbar berättare och han gör dom olika karaktärerna så bra att man kan leva in sig riktigt bra och ibland glömmer man att det faktiskt bara är en person som läser. Man skulle kunna lyssna på dom bara för att det är han som läser dom ;-)

Kul notis också, hörde en intervjuv med JK Rowling och Stephen Fry där dom sa att under inspelningen böckerna så kom ljudteknikern med en cd skiva till Stephen Fry med inspleningen ifrån dom tidigare böckerna där dom olika karaktärtärerna fanns med så att han kunde komma ihåg hur dom olika karaktärerna lät eftersom det var så många.

JK Rowlings dotter satt för övrigt och lyssnade på ljudböckerna medans hon satt och skrev på Goblet of Fire.

Paimon
2012-01-23 03:00
#10

Hittade föresten ett klipp med sista scenen mellan Voldemort och Harry ifrån sista boken. Där först Jim Dale läser och sen Stephen Fry.

Så har du inte läst/lyssnat än så hoppa de här klippet.

Yelly Bean
2012-01-23 12:04
#11

#10 Åh, Stephen Fry var ju såå mycket bättre! Lät mycket mer levande, och hans röst var mycket skönare att lyssna på. :) Dessutom vill man ju kanske supporta det brittiska lite, fattar inte varför amerikanare alltid ska göra eget. Bara för de inte kom på det först. Loosers Oskyldig

[Jounapä]
2012-01-25 10:12
#12

Jag vill också ha talbok! Najsigt Skrattande

Paimon
2012-01-25 23:47
#13

#11 Jag vet, man kan lyssna på böckerna enbart för berättarens skull ;-)

Sen tycker jag att berättelsen utspelar sig i England, JK Rowling är britt…..så varför ska berättaren vara amerikan? Sen tycker jag allmänt mer om brittisk engelska än amerikansk engelska.

Annons:
Yelly Bean
2012-01-26 07:43
#14

#13 brittisk engelska är mycket mer livfullt att lyssna på , på nåt sätt :)

Upp till toppen
Annons: