Harry Potter iFokus

Harry Potter

Etikettsajten
Läst 48 ggr
Pilspets
0

Önskemål om artiklar.

Vilka artiklar vill du ha?

Calcifer
0

Jag tycker t:ex artiklar som speglar mellan de onda en del spenderar sig i filmerna mot vilka de är egentligen vore rätt coolt.

T:ex att man säger att så här var professor Snape men här är även hur skådespelaren tyckte och tänkte kring karaktären.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Pilspets
0

#1: Kan du förklara mer?
Är trött och förvirrad.😁

Calcifer
0

#2: Var lika trött själv när jag skrev det.🙄😂

Men typ att vissa karaktärer i böckerna verkligen beskrivs mer som onda, men så spelas de av en skådespelare i filmerna som lyckas göra dem mer sympatiska.

Samt hur läsaren/tittaren ser en karaktär, vs mot hur den som spelade karaktären såg på den. Ofta när man spelar en karaktär så tar man sig ju in i deras huvuden på ett annat sätt än läsaren/tittaren och då hittar man också sidor hos dem som ingen annan ser.

Ett välkänt exempel är t:ex hur Alan Rickman spelade Severus Snape. Han fick en bit information från författaren som bokstavligen INGEN annan visste om, som inte blev avslöjat förrän i sista boken/filmen och det gjorde att han valde att spela Snape på ett helt annat sätt än han hade gjort utan den lilla informationen.

Såna saker tycker jag är så otroligt intressant, att läsa om hur stor skillnaden kan vara i karaktärer. Från bok till film men även i skillnad från den som ser filmen och den som spelar karaktären.

Ett annat välkänt exempel är att Jason Isaacs som spelar Lucius Malfoy kollade på första filmen i förberedelse för att se hur hans son var och han beskrev själv Draco Malfoy som en "slimeball" som ingen gillade och bestämde sig för att hans karaktär skulle vara själv nedlåtande och mobbande mot sonen i andra filmen (osv) för att göra Draco mer sympatisk till andra.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Pilspets
0

#3: Oki,tack!