Molly weasley
Hej, en đđ
hÀr.
Jag hört att vissa inte lÀngre gillar Molly weasley av nÄgon anledning. Skulle verkligen uppskatta svar :)
Bra frĂ„gaâŠ
Vet inte om det hÀr kan spela roll i hur man ser pÄ en karaktÀr, men i HP fics sÄ tenderar de vara s.k "Molly bashing", dÀr hennes goda sidor förminskas eller tas bort helt, och hon presenteras inte sÀllan som en pengagirig (90% av de ficsen jag sett har hon varit efter Harrys förmögenhet), nonchalant mot sina barn (om hon bryr sig om dem ö.h.t sÄ Àr det Ginny, som ocksÄ brukar vara ett riktigt "praktexemplar"), utstuderande och rent ut sagt vidrig typ man hoppas ska sluta i azkaban eller rÄka ut för nÄgot annat elÀnde.
Efter att man lÀst ett femtital sÄdana fics sÄ kanske man har svÄrare att se pÄ henne pÄ samma sÀtt som innan.
Vet inte, Àr iallafall min teori detta.
(F.ö sÄ gillar jag inte bashing av karaktÀrer, ens de jag genuint avskyr)
Ok tack för svar
NÀr det kommer till Molly tror jag egentligen inte Àr ett stort hat utan att folk mer diskuterar om hon faktiskt var en sÄ fantastisk mor/person som Harry fÄr henne att verka vara. Det som detta grundar sig i det faktum att perspektivet boken skrivs Àr frÄn Harry som endast levt med fruktansvÀrda mÀnniskor till att trÀffa Weasly familjen dÀr dem uppfattas fantastiska. Det handlar frÀmst om "smÄ-saker" som hon gör genom böckerna.
"Kontrollbehov/maktutövande". Hon försöker bestÀmma sina barns framtid Ät dem istÀllet för att lÄta dem söka sina egna vÀgar, exempelvis hennes attityd mot Fred & Georges planer om att öppna en skÀmtbutik, sam tvingar barn att klippa deras hÄr mot deras vilja. Hon visar öppet ogillande mot att hennes barn uttrycker sin egen personlighet som gÄr mot det hon anser vara rÀtt.
Hon Àr otroligt otrevlig mot Fleur och försökar förminska hennes och Bills relation.
Favorisering. Hon "favoriserar" visa av sina barn och jÀmför dem stÀndigt med varandra.
Det Àr bara nÄgra av de saker som gjort att folk har börjat ogilla henne pÄ senare tid.
// Lova
Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning