Harry Potter iFokus

Harry Potter

Etikett: karaktärerna
Läst 533 ggr
Wizbot
0

Dödsätare utanför Slytherin

Finns det fler dödsätare förutom Wormtail som är från andra elevhem än Slytherin? Och finns det fler medlemmar i Fenixorden från Slytherin än Snape?

LolloB
1

Jag hade för mig att Quirrell inte var en slytherin och jag hade rätt, han är en ravenclaw. Jag ska kolla upp vilka mer än slingersvans och Quirrell som är dödsätare och inte tillhör slytherin. Jag är säker på att det finns fler

När livet är surt, tänk på det positiva grejerna i livet!
Medarbetare på Harry potter'
(vad höll jag ens på med)

LolloB
1

Jag hittade inget när jag sökte vidare… Skumt tycker jag 🤷‍♀️. Det borde finnas fler

Kirnzy
0

Jag tror att om det hade nämnts att någon dödsätare var från något annat elevhem så skulle det behöva ha någon betydelse, vilket det inte riktigt har, förutom för just Wormtail och Quirrel (som tekniskt sett inte är en dödsätare?). Däremot finns det flera mindre karaktärer som det inte är skriver någonstans vilket elevhem de är med i, men som man därav antar att de är i Slytherin. Tex Gibbon, Jugson, Travers, Thorfinn Rowle och Pius Thicknesse. Även efter att ha sökt ett tag så verkar det inte som att det står någonstans officiellt vilket elevhem Barty Crouch Jr tillhör, men även där kan man anta Slytherin. Sen finns det ju även några som man inte verkar veta elevhemmet och inte om det ens gick på Hogwarts, tex Stan Shunpike (man man vill räkna med honom..), och såna som inte gick på Hogwarts alls, tex Karkaroff. . Och på den andra frågan, även där tror jag att det skulle behöva ha betydelse för att skriva att en medlem specifikt är i Slytherin. Det är flera som skulle kunna vara i Slytherin, men som inte har "placerats" någonstans officiellt, troligen för att det inte är viktigt för de mindre karaktärerna.

LolloB
0

#3 Det är väl att vara dödsätare om man sätter voldemort på sitt bakhuvud, eller? Han kan ju även ha blivit utsatt för imperio, men jag tror inte det.

Kirnzy
0

#4 När jag googlar så verkar det inte som att han officiellt blivit dödsätare. Alla som "följer" Voldemort är inte per definition dödsätare (som jag förstår det), och att de måste ha märket för att räknas till dödsätarna (vilket dock inte alltid verkar vara fallet heller?). Men ja, jag vet inte, på vissa sidor står det att Quirrel är en dödsätare och på många så står det att han egentligen aldrig riktigt var det. Jag tror inte att han direkt nämns att vara en dödsätare i böckerna, med det är ju i lite olika sammanhang. Satte ett frågetecken efter just för att jag inte har någon aning :D

LolloB
0

#5 Det blir ju lite svårt att veta om han hade mörkrets märke eller inte eftersom att vi aldrig egentligen fick se det. Men Jag skulle inte ha närt en person vid mitt bakhuvud och kallat honom för herre ( vilket Quriell gjorde) om jag typ inte avgudade eller följde honom.