Harry Potter iFokus

Harry Potter

Etikettfilmerna
Läst 458 ggr
LolloB
0

Favoritfilm?

Som rubriken lyder. Vilken är eran favoritfilm av alla Harry Potter filmerna?

När livet är surt, tänk på det positiva grejerna i livet!
Medarbetare på Harry potter'
(vad höll jag ens på med)

LolloB
0

Själv så är favoriten Harry Potter och halvblodsprinsen:)

Calcifer
0

Tredje

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Kirnzy
0

Har nog ingen direkt favoritfilm, ser både bra och dåliga saker med de flesta. För några år sedan skulle jag säga den tredje utan att tveka, men det tror jag bara är för att den är väldigt asketiskt tilltalande och (enligt mig) framför en heelt annan känsla än vad boken gör, vilken får den att kännas egen - inte bara som en filmversion av en bok. Dessutom är den en sjukt bra fristående film, vilket är ett stort plus om man bara ska slötitta på en av filmerna. Annars har jag mest bra tankar kring Halvblodsprinsen och Fenixodern. Halvblodsprinsen är otroligt bra med många bra scener och bra känsla, men det drar ner stort på att mina förväntningar från boken var alldeles för höga (då jag tycker att boken är såå mycket bättre). Fenixodern har gått från boken jag gillar minst till filmen som jag kanske tillochmed gillar mest, vilket förvånar många (inkl mig själv). Kanske är det bara för att den faktiskt är bättre än boken? Såg inte alls fram emot den efter böckerna men var positivt överraskad, tycker att de översatte från bok till film väldigt bra! Nu var det ett tag sedan jag kollade på alla filmerna, kanske skulle Fenixodern hamna mycket längre ner om jag kolla om alla.

Bianca Songcastle
0

Jag tycker nog sexan :)

✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨

LolloB
0

#3 Jag tycker nog också att böckerna är mycket bättre än filmerna, förutom när det gäller dödsrelikerna. Jag tror att jag tycker så för att jag gillar lite mer när det är detaljerat. 🙂