Harry Potter iFokus

Harry Potter

Etikett: böckerna
LĂ€st 2107 ggr
[Outlawly]
4

Ny Harry Potter Bok i Sommar!

Ni har vĂ€l inte missat nyheterna att det kommer en ny bok i sommar? đŸ˜ƒ
Harry Potter and the Cursed Child Àr en pjÀs som ska spelas upp i sommar och det kommer dÄ slÀppas en bok pÄ manuset.
Boken slĂ€pps i Storbritannien och Kanada den 31 juli, pĂ„ Harrys födelsedag đŸ˜‰

PjÀsen har premiÀr den 30 juli.

Den kommer utspela sig 19 Är efter förra boken.
Det Àr ingen novell men bra för dem som vill veta vad som hÀnder sen.

Jag Ă€r sĂ„ taggad nu! đŸ˜
Hur kÀnner ni?

http://www.telegraph.co.uk/books/what-to-read/jk-rowling-to-publish-new-harry-potter-book-with-the-cursed-chil/

[Mazamizari]
0

Efter att jag fick höra om denna nyhet sĂ„ var min första tanke att jag mĂ„ste dra till London och se pjĂ€sen. Fast sen blev jag tveksam dĂ„ jag inte riktigt vet vad jag tycker om valet av skĂ„despelare. Och Ă€ven Ă€r tveksam till om jag kan lyckas fĂ„ nĂ„gon att följa med. Plus det dĂ€r lilla faktumet att det hela kostar pengar. Men det vore underbart att fĂ„ se den pjĂ€sen Ă€ndĂ„. Fast min student ekonomi klarar nog inte av en sĂ„n resa
 Jag Ă€r mer taggad pĂ„ sjĂ€lva pjĂ€sen Ă€n boken dĂ„ jag sjĂ€lv spelat teater i flera Ă„r och minns hur de manusen sĂ„g ut. SĂ„ jag Ă€r tveksam till ifall sjĂ€lva boken kommer vara nĂ„gon hit i min vĂ€rld.

Yelly Bean
0

Jag Ă€r lite tveksam faktiskt. Mycket för att de slĂ€pper en bok pĂ„ manuset till pjĂ€sen och Rowling har bara delvis varit med och skrivit den. Men ocksĂ„ för att de kallar den Harry Potter, del 8. AlltsĂ„ nej. đŸ€“ Men jag Ă€r absolut nyfiken, menar alla nyheter Ă€r goda nyheter (typ), och om det blir bra Ă€r det ju fett kul att fĂ„ veta om deras liv i framtiden. đŸ‘

//Anna, sajtvĂ€rd för Harry Potter 

annanykom.blogg.se Blomma bokbabblaren.blogspot.com

[Julie_Smulan]
1

Tycker det verkar vĂ€ldigt spĂ€nnande:) Dock borde det inte heta "bok nr 8" eftersom att det inte verkar vara riktigt samma stil av Harry Potter som innan (eller hur man sĂ€ger).. Äh, svĂ„rt att förklara men jag tror ni förstĂ„r:)

Ljusa
0

#3 Jag tror det heter bok Ätta eftersom den handlar om Harry som vuxen och frÀmst hans son Albus, vilket innebÀr att det utspelar sig kronologiskt efter den sjunde boken :)

Jag gillar inte att lÀsa pjÀser i vanliga fall men jag skulle betala för att lÀsa Rowlings inköpslista sÄ jag Àr nöjd.. Jag hoppas att jag blir positivt överraskad.

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Almala
0

YAAAAAAOOOOOHOHOOOO!!

LottaV
0

Den svenska översÀttningen kommer inte ut förÀn i oktober

Ett gott skratt förlÀnger livet